بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی ملودی گاردو

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶
  • ۱۶:۳۰

خوانندگان خوانندگان خارجی

بیوگرافی ملودی گاردو

بیوگرافی ملودی گاردو

ملودی گاردو (به انگلیسی: Melody Gardot) (متولد ۲ فوریه ۱۹۸۵)، خواننده، آهنگساز و موزیسین جاز آمریکایی است.

سبک موسیقی ملودی گاردو تأثیر گرفته از هنرمندان سبک جز و بلوز همچون جودی گارلند، جنیس جاپلین، مایلز دیویس، دوک الینگتون، استن گتز،جورج گرشوین و همچنین هنرمندان موسیقی لاتین همچون کاتانو ولوسو می‌باشد. برخی منتقدان موسیقی او را با نینا سیمون مقایسه کرده‌اند.

تولد : ۲ فوریه ۱۹۸۵ ،نیوجرزی

ملیت : فیلادلفیا، پنسیلوانیا، آمریکا

سبک (ها) : جاز، بلوز، فولک، بوسا نووا

ساز (ها) : پیانو، گیتار

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۵-اکنون

سال‌های اول زندگی

ملودی گاردو در نیوجرزی به دنیا آمد و سال‌های اول زندگی را بیشتر نزد پدر بزرگ و مادر بزرگ اش گذراند. مادر بزرگ او مهاجری لهستانی و مادرش عکاسی بود که بیشتر به کار و سفر اشتغال داشت. به علت نقل مکان‌های فراوان آنها معمولاً زندگی خانه به دوش و اموال و دارایی بسیار کمی داشتند.

گاردو دانش آموختهٔ رشتهٔ مد در کالج فیلادلفیا است.

تصادف و تراپی

ملودی گاردو در ۱۹ سالگی و هنگامی که سوار بر دوچرخه بود توسط یک جیپ چروکی که راننده‌اش چراغ قرمز را نادیده گرفته بود مورد اصابت قرار گرفت. او دچار آسیب‌های جدی از ناحیه سر و ستون فقرات شد، لگن او در دو ناحیه شکست و برای یک سال تمام در بیمارستان بستری شد. از عوارض دیگر این آسیب دیدگی‌ها از دست دادن بخشی از حافظه کوتاه و بلند مدت بود که گاردو را مجبور به یادگیری مجدد بسیاری از فعالیت‌های ساده روزمره کرد. او کنار آمدن روزانه با این شرایط را به «صعود به قله اورست» تشبیه می‌کند، شرایطی مانند برخاستن از خواب بدون اینکه او به یاد داشته باشد که آن روز چه کارهایی برای انجام دارد. ظاهری‌ترین عوارض این حادثه استفادهٔ دائمی او از عینک تیره در نتیجهٔ حساسیت شدید به نور می‌باشد.

به توصیهٔ پزشک معالجش که اعتقاد داشت موسیقی می‌تواند باعث بهبود چشمگیر آسیب‌های مغزی او شود، گاردو شروع به ساختن آهنگ کرد و از آن پس همواره در مورد اثرات مثبت استفاده از موسیقی در تراپی تبلیغ کرده است. این تصادف باعث ایجاد آسیب به شبکه‌های عصبی رابط بین دو قشای مغزی مسئول ادراک و عملکرد روحی، و در نتیجه بروز اختلالات کلامی و برقراری ارتباط در او شد، طوری که او به زحمت می‌توانست واژه‌های مناسبی برای بیان احساساتش بیابد.

تصور می‌شود که موسیقی، هم گوش دادن به آن و هم تلاش برای همراهی کردن آن به صورت آواز یا زمزمه، می‌تواند به مغز در ایجاد شبکه‌های عصبی جدید کمک کند. او ابتدا با زمزمه کردن و سپس با خواندن آواز در دستگاه ضبط، موفق شد پیشرفت موفقیت آمیزی در بهبود شرایطش داشته باشد و در نتیجه شروع به ساختن آهنگ‌هایی کرد که موضوع آنها بعضاً این حادثه و ریکاوری بعد از آن بود.

حرفه موسیقی

گاردو اولین درس‌های موسیقی را در سن ۹ سالگی آموخت. در ۱۶ سالگی در آخر هفته‌ها شبی چهار ساعت در بارهای فیلادلفیا پیانو می‌نواخت. او همواره اصرار داشت که تنها آهنگ‌های مورد علاقه‌اش را بنوازد، از استانداردهای ماماز اند پاپاز و دوک الینگتون گرفته تا گروه‌های مدرن مانند ردیوهد.

او در طول مدتی که در بیمارستان بستری بود نواختن گیتار را فراگرفت و شروع به آهنگسازی کرد. این آهنگ‌ها به صورت دانلود دیجیتال در iTunes و بعد تر در سال ۲۰۰۵ در قالب آلبومSome Lessons : the Bedroom Sessions منتشر شدند. اولین آلبوم استودیویی او با نام "Worrisome Heart " ابتدا در سال ۲۰۰۶ و سپس در سال ۲۰۰۸ توسط لیبل Verve منتشر شد. آلبوم دوم او My One And Only Thrill در آوریل ۲۰۰۹ منتشر شد و یکی از تک آهنگ‌های این آلبوم با عنوان "?Who Will Comfort Me" جزو ده آهنگ برتر رادیو Smooth Jazz بود. در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۱ ملودی گاردو آلبوم جدید خود را به نام The Absence منتشر کرد که با استقبال بی نظیر هواداران روبه رو شد.

آثار منتشر شده

  • (Some Lessons: The Bedroom Sessions (2005
  • (Worrisome Heart (2008
  • (Live From SoHo (2009
  • (My One And Only Thrill (2009
  • (Bye Bye Blackbird EP (2010
  • (2012) The Absence

  • نمایش : ۷۴۳
  • shab gard
    shab gard آدرس سایت کاربر
    سلام خسته نباشید میخواستم یه اظهار نظری درباره پستاتون بکنم

    به نظر من شما خیلی زیاد پست میزارید و این باعث میشه دنبال کننده هاتون بیاد پایین و از افراد خیلی معروف استفاده کنید
    بیوکده ..
    سلام

    جدی؟!!!!!
     باشه چشم


    +ممنونم از نطرتون :)
    shab gard
    shab gard آدرس سایت کاربر
    اره دهنمون رو سرویس کردی

    بی بلا
    بیوکده ..
    باشه چشم

    تعدادشون رو کم میکنم :)
    nashnas
    nashnas
    hello every one its very beautiful very very much thank you for paperwork
    sewe
    sewe
    عالی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه