بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی علی اصغر زارعی

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶
  • ۲۳:۴۵

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی (زادهٔ ۱۳۳۵ در تهران) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

زادروز : ۱۳۳۵ خورشیدی

زادگاه : تهران، ایران

تحصیلات : دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات

فعالیت‌ها : نمایندهٔ دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی

زندگی

علی اصغر زارعی، در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد. وی دارای دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات و از اعضای مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بوده است. زارعی پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار مسئولیت‌های سیاسی نظیر ریاست ادارهٔ تحقیقات ستاد مشترک سپاه در سال ۱۳۸۲، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)، مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم تهران بوده است.

تحصیلات

دکتر علی اصغر زارعی تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و در دبستان “ادب” و دوران متوسطه را در دبیرستان “حافظ” و دبیرستان دکتر “هشترودی” طی نمود. در همان دوران با گروه‌های سیاسی مرتبط بوده و در فعالیت‌های مذهبی منطقه مشارکت جدی داشت.
وی سپس در رشتهٔ “انفورماتیک” دانشگاه تهران پذیرفته شد. به دلیل فشارها و آزار و اذیت‌های خانواده‌اش توسط ساواک راهی آبادان گردید و در رشتهٔ مهندسی برق دانشکدهٔ نفت به تحصیل پرداخت.
وی در دانشکدهٔ نفت فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را ادامه داد و با گسترش فعالیت‌هایش در منطقهٔ خوزستان در توسعهٔ جنبش‌های دانشجویی در این منطقه نقش مؤثر و فعال داشت. پس از حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها با اتمام دروس دانشگاهی، دانشنامهٔ مهندسی برق را در گرایش مخابرات دریافت کرد. علی اصغر زارعی، در سال ۱۳۷۷ در مقطع دکترای مدیریت (گرایش سیستم) دانشگاه تهران پذیرفته شده و این دوره را با موضوع پایان نامه “تبیین مدلی برای تبدیل سازمان‌های فعلی به سازمان چابک” به پایان رسانید.

فعالیتهای سیاسی پس از انقلاب

علی اصغر زارعی، با پیروزی انقلاب اسلامی به کمیتهٔ انقلاب پیوست. با تشکیل سپاه پاسداران مسئول آموزش سپاه آبادان و مسئول بسیج آبادان شد.
پس از شروع جنگ تحمیلی به سازماندهی نیروهای مردمی در آبادان و منطقهٔ خوزستان پرداخت. در همین دوران بود که دو بار زخمی شده و به افتخار ۴۵ درصد جانبازی نائل آمد.
در سال ۱۳۷۹ درحالی‌که قائم مقام دانشگاه امام حسین(ع) بود با مجموعهٔ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در حرکتی خودجوش نسبت به تشکیل بسج اساتید اقدام نمودند، همکاری کرده و یک سال بعد به ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور انتخاب گردیده و تا سال ۱۳۸۵ در این مسئولیت انجام وظیفه نمود.

مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی

مسئول آموزش سپاه آبادان و مسئول بسیج آبادان
مسئول آموزش منطقهٔ ۸ سپاه و عهده‌دار آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی
ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع) در شهریور ۱۳۷۵
رئیس ادارهٔ تحقیقات ستاد مشترک سپاه در سال ۱۳۸۲
ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور تا سال ۱۳۸۵
مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم
ریاست مؤسسهٔ مطالعات بین المللی انرژی (وابسته به وزارت نفت)
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی ادوار هشتم و نهم
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نهم

اظهارت زارعی در خصوص دولت نهم، مذاکرات هسته‌ای، فتنه سال ۸۸ و جریان انحرافی

اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۰، علی اصغر زارعی در جمع مسئولان و اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در خصوص دولت نهم، مذاکرات هسته‌ای و جریانات بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ و جریان انحرافی مطالبی را عنوان کرد. وی در این سخنان اظهار داشت: «از ابتدای سال ۱۳۸۸ دشمنان برنامه‌ریزی‌های مختلفی علیه موفقیت‌های کشورمان داشتند و گفتمان ولایت داری یکی از معیارهای مهمی بود که از سال ۸۴ در میان اقشار جامعه ایجاد شد و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت نهم موجب شد که این دولت هم قوام بیشتری پیدا کند و هم قدرت ملی ایران افزایش یابد و از سوی دیگر خشم دشمن افزوده شد.

ویژگی دولت نهم و دهم از نگاه زارعی

در دولت نهم مطالبه عمومی مردم به معنای بازگشت به خط امام (ره) و انقلاب اسلامی بود. احمدی نژاد علمداری بود که این شعارها را مطرح کرد و در دست گرفت و مردم به این شعارها دل بستند. در ۳ سال اول دولت نهم احمدی نژاد توانست این گفتمان را پیش ببرد؛ اما باید توجه داشت که اشکالاتی نیز در بحث اجرایی بود؛ اما آنچه مردم حس می‌کردند این بود که منابع کشور به سوی مناطق محروم است و اقشار پایین جامعه مورد توجه قرارگرفته‌اند.
در این شرایط بود که به رغم فشارهای خارجی و به خصوص در پرونده هسته‌ای ایران مقاومت سنگینی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب از سوی دولت شکل گرفت. آنچه مردم حس می‌کردند و با زندگی آن‌ها در آمیخته و اثرگذار بود رویکرد دولت نهم و جهت مقابلی بود که با دولت اصلاحات داشت. هر چند در طی این مسیر سنگلاخ‌هایی وجود داشت اما مردم جهت را درست می‌دانستند.

نگاهی بر کارنامه تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت نهم و دهم

از ابتدای سال ۱۳۸۸ دشمنان برنامه‌ریزی‌های مختلفی علیه موفقیت‌های کشورمان داشتند و گفتمان ولایت  داری یکی از معیارهای مهمی بود که از سال ۱۳۸۴ در میان اقشار جامعه ایجاد شد و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت نهم موجب شد که این دولت هم قوام بیشتری پیدا کند و هم قدرت ملی ایران افزایش یابد و از سوی دیگر خشم دشمن افزوده شد. در سال ۱۳۸۷، تیم مذاکره کننده ۱+۵ به دنبال گزارش آژانس انرژی اتمی، درخواست مذاکره با ایران در شهریورماه را داشت که جلیلی مبانی مذاکره را بسته پیشنهادی ایران قرار داد و غرب به این نتیجه رسید که از طریق غنی سازی و اصرار بر آن فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش یافته است و این استراتژی درست قلمداد نشده است.
غرب به دنبال فریز کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود تا این فعالیت‌های ایران افزایش نیابد. دلایلی که غرب برای این توافق داشت این بود که در ایران موضوع هسته‌ای به یک بحث ملی تبدیل شده است و نمی‌تواند دوباره بحث تعلیق را مطرح کند و استدلال حقوقی هم نداشته که در نتیجه موافق این بودند که پروتکلی با ایران امضا کنند که اگر ایران تخلفی کند بهانه حقوقی داشته باشد.
دلیل دیگر غرب برای اعلام فریز کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران این بود که ۳ سال از عمر دولت احمدی نژاد گذشته بود و با توجه به نوع کاری که این دولت انجام داده بود امکان داشت در انتخابات بعدی اقشار محروم رضایت خود را از عملکرد دولت احمدی نژاد در صندوق‌های رأی اعلام کنند و اگر دوباره احمدی نژاد رئیس جمهور می‌شد فعالیت‌های ایران ۲ چندان می‌شد و فعالیت‌های غرب ترمز می‌کرد.
احمدی نژاد با طرح بحث‌هایی مانند هولوکاست برای غرب و آمریکا بی آبروی ایجاد کرده بود و این طرح‌های احمدی نژاد موجب تحریک افکار عمومی علیه غرب شده بود. پس اگر دوباره احمدی نژاد رأی می‌آورد فشارهای بسیاری به غرب و آمریکا وارد می‌شد. در این راستا غرب و آمریکا به این فکر افتادند که ادامه مذاکرات به سال ۱۳۸۷ منتقل شود.

تحلیلی بر چگونگی اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸

در سال ۱۳۸۷ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نزدیک بود و در ایران نیز این وضعیت پا بر جا بود و از ابتدای سال ۱۳۸۷ فضای انتخاباتی ایجاد شده بود. “کروبی” اعلام می‌کرد من وارد انتخابات شدم و پس از آن نیز خاتمی کاندیداتوری خود را اعلام کرد.
“خاتمی” هنگامی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نهم شد به شیراز و بوشهر سفر کرد و مشاهده کرد که دیگر وزنی در مقابل دولت احمدی نژاد نزد مردم ندارد و ذهنیت مردم از اصلاحات در مقابل دولت احمدی نژاد در همین استقبال نکردن مردم شیراز و بوشهر از خاتمی عینیت داشت.
پس از اینکه خاتمی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری نهم کنار کشید، “موسوی” وارد میدان شد و این در شرایطی بود که وی در مقابل خاتمی وزنی داشت. مردم در زمان جنگ خاطره خوبی از موسوی داشتند اما نخبگان و خواص می‌دانستند که نظر وی در خصوص افکار امام چیست!
من در آن دوران اعلام می‌کردم که موسوی در نزد مردم خوش خاطره است اما باید فاصله خود را با اصلاح طلبان داشته باشد که متأسفانه تا پایان به این کار دست نزد…»

چگونگی شکل گیری جریان انحرافی از نگاه زارعی

ریشه جریان انحرافی و فتنه یکی است و گزارشاتی داریم که افراد معلوم الحال در استان‌ها برای جریان انحرافی فعالیت انتخاباتی می‌کنند…
تنها انتخاباتی که در طول انقلاب اسلامی تحریم نشد، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بود و حتی سلطنت طلبان، منافقان، اصلاح طلبان و … این انتخابات را تحریم نکردند و چنین چیزی در روزنامه‌ها هم مطرح نبود. در واقع انسجام و برنامه‌ریزی سنگینی توسط دشمنان برای انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران صورت گرفته بود. این انتخابات فرصت مناسبی برای سقوط دولت احمدی نژاد و آسیب جدی به نظام اسلامی ایران بود.
اکنون که می‌گوییم کسانی که در فتنه دست داشتند نباید بخشیده شوند به این دلیل است که حاضر شدند دشمن را به داخل راه دهند این در حالی بود که تمامی برنامه‌ها در کشور روشن بود و در این میان سیستم اطلاعاتی ما تقریباً بی‌هوش بود.
وقتی هارد کامپیوتر را دانشجویان از داخل ستاد انتخاباتی موسوی بیرون آوردند و وقتی اطلاعات آن پیاده شد، مشخص شد ۱۲۰۰ صفحه متن عملیاتی برای انتخابات تهیه شده است که بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ صفحه آن مربوط به برنامه‌ریزی‌ها برای پس از برگزاری انتخابات سال ۱۳۸۸ است.
۳۶هزار نفر در سازمان ملی جوانان و در دوران دوم خرداد سازماندهی شده بودند. سازمانی اجتماعی معماری شده بود برای آغاز یک فتنه؛ اما اکنون فتنه کجاست؟ عده‌ای از فتنه گران دستگیر شدند و اعتراف کرده و در دادگاه اعلام کردند که تقلب اسم رمز بود. پس از برگزاری این دادگاه‌ها فتنه گران به زندان رفته و سپس به مرخصی رفتند؛ یعنی با این حادثه تلخ تاریخی در کشورمان تاکنون این گونه برخورد شده است.
معتقدم فتنه زنده است چون فتنه گران داخلی و خارجی هنوز حضور دارند و جریان منحرف در دولت پرده‌ای از فتنه است. چون منشأ این دو جریان یکی هستند و اطلاعات به دست آمده این امر را نشان می‌دهد.
در فتنه سال ۱۳۸۸ کار در خیابان‌ها تمام نشد و نظام اسلامی سقوط نکرد پس قرار شد در مجلس شورای اسلامی و با عدم کفایت به احمدی نژاد فتنه ادامه یابد که دشمنان دوباره با شکست مواجه شدند پس باید از لحاظ محتوایی اقدام دیگری صورت دهند…
اعتقاد داریم که فتنه و انحراف ۲ پرده است و هنوز فتنه تمام نشده و ادامه دارد. احمدی نژاد با ایستادگی در مقابل حکم رهبری حجمی از ظرفیت اجتماعی را سرخورده کرد و لذا جبهه پایداری برای این تشکیل شد که اجازه ندهیم ظرفیت موجود، معطل باقی بماند یا توسط گروه منحرف و یا جریان‌های ضدانقلاب جذب شود.
مقام معظم رهبری در بیاناتشان در کرمانشاه به این امر تأکید داشتند که ظرفیت اجتماعی جامعه موجب پیشرفت و استحکام نظام اسلامی بوده است. جبهه پایداری به این دلیل تشکیل شد که اگر احمدی نژاد که پرچم را در دست گرفته در کنار جاده و در خاکی ماند، این پرچم توسط خود مردم به دست گرفته شود…
باید جریان انحرافی تبیین شود اما در این خصوص نباید جامعه را نگران کنیم. تمامی افراد و از جمله روحانیون و بزرگان نظام باید به تبیین جریان انحرافی بپردازند که متأسفانه این موضوع در میان اصولگرایان مطرح نیست…
جریان انحرافی تلاش دارد که میان جریان‌های مختلف اصولگرایی دعوا و درگیری ایجاد کند، ریشه جریان انحرافی و فتنه یکی است و گزارشاتی داریم که افراد معلوم الحال در استان‌ها برای جریان انحرافی فعالیت انتخاباتی می‌کنند که البته در جبهه متحد اصولگرایان دوستان نسبت به این موضوع هوشیارند…»

امضاء طرح حقوق مادام‌ العمر سیاسیون توسط زارعی

در جلسه روز ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۹۰، طرح حقوق مادام العمر مقامات سیاسی در مجلس مطرح و به تصویب رسید. ۱۹ نماینده مجلس استفساریه تبصره سه ماده ۷۱ قانون خدمات مدیریت کشوری که بر افزایش حقوق مقامات سیاسی و به اصطلاح حقوق مادام العمر این مقامات تاکید دارد را امضا کردند و علی اصغر زارعی نیز یکی از موافقان این طرح و امضا کنندگان این نامه بود.
بر اساس این طرح، حقوق برخی از مقامات سیاسی همچون روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، سفرا، وزرا، معاونین وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران که دو سال در مدیریت سیاسی خود باقی باشند و پس از آن در هر مسئولیتی که باشند ۸۰ درصد شغل مقامات سیاسی را دریافت میکردند.
سخنگوی وقت شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی نیز این مصوبه را مغایر با قانون اساسی برشمرد و گفت: «مصوبه مجلس درباره «استفساریه تبصره ۳ مواد ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶» که شورای نگهبان ارسال شده بود، از سوی این شورا مغایر با قانون اساسی و شرع شناخته و به مجلس عودت داده شد.»

اظهارات زارعی در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم

علی اصغر زارعی در گفت و گو با “تبیان” در ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، دلیل ثبت نام “هاشمی” در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را چنین بیان می‌کند: «همان‌طور که پیش از ثبت‌ نام‌ ها هم روشن بود در طول چندین ماه گذشته رفتار ایشان با مجموعه انتخابات یازدهم عملکردی کاملاً سیاسی بوده است. اینکه اگر لازم شد می‌آیم و … همه عمدتاً رفتارهای سیاسی است. ثبت‌ نام ایشان در روز آخر و ساعت‌های آخر مهلت ثبت‌ نام کاندیداها هم این را نشان می‌دهد بنابراین من فکر می‌کنم حضور هاشمی در انتخابات صرفاً یک حضور سیاسی است در واقع نه اینکه او برای انجام کاری و شکل‌گیری دولتی آمده باشد بلکه آمده فرصتی پیدا کند تا دق دلی‌های قبلی خود را بیان کند. آن هم کسی که عملکرد خودش را در فتنه ۸۸ نمی‌توانیم از خاطر ببریم و این هم در خاطر ملت و هم در اسناد انقلاب ثبت است بنابراین حضور ایشان یقیناً آرایش مجموعه را تغییر داد می‏دهد…»

زارعی و واکنش به سخنان ظریف در خصوص توافق ژنو

بعد از آنکه “محمد جواد ظریف”، وزیر امور خارجه دولت یازدهم، در دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران در ۱۳ آذرماه ۱۳۹۲، در پاسخ به سؤال دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو در استدلالی تعجب برانگیز از مقایسه و ضعف توان نظامی ایران در مقابل آمریکا، سخن گفت؛ اظهارات وی با واکنش برخی از شخصیت‌های سیاسی از جمله نمایندگان مجلس روبرو شد.
بیش از ۵۰ نماینده مجلس طی تذکری مکتوب خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در ۱۷ آذرماه ۱۳۹۲ نسبت به اظهارات وی در خصوص تجهیزات نظامی دشمن و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، واکنش نشان دادند.

تذکر مکتوب بیش از ۵۰ نماینده مجلس به اظهارات ظریف

در بخشی از نامه تذکر نمایندگان آمده بود: «…جمله آقای ظریف مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و آن را نشانه توان واقعی دفاعی ایران دانسته‌اند در حالی که سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها و صحنه‌های مانند ۹ دی و ۲۲ بهمن پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و صنعتی است که پس از ۳۵ سال تلاش به دست آمده است…
مهمترین سیستم دفاعی ما در کنار پیشرفت‌های نظامی روحیه شهادت‌طلبی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشین جنگی دشمنان ما را از کار می‌اندازد. این سیستم دفاعی با بمب‌های آمریکایی قدرتمند‌تر می‌شود و از کار نمی‌افتد همانطور که امام راحل فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود؛ متاسفانه این سخنان آقای ظریف بجای بازدارندگی دشمنان این کشور را برای تحرکات نظامی علیه ملت ما تحریک می‌کند.»

انتقاد از سخنان دکتر روحانی در خصوص بی سواد خواندن منتقدان ژنو

در ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ دکتر حسن روحانی با حضور در پارک‌های علم و فناوری به سخنرانی پرداخت و در بخش‌هایی از سخنانش در این اجلاس از دانشگاهیان به دلیل عدم حمایت از توافقنامه ژنو انتقاد کرده و با اشاره به نقدهای صورت گرفته از این توافقنامه گفت: «چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند.»

درخواست نمایندگان از ضرغامی برای مطرح کرد انتقادات به توافق ژنو در صدا و سیما

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در بین اسامی آنان نام علی اصغر زارعی نیز به چشم می‌خورد در ۱۷ بهمن‌ماه طی نامه‌ای خطاب به عزت‌ الله ضرغامی خواستار این شدند که فرصتی نیز برای منتقدان توافقنامه ژنو در صدا و سیما در نظر گرفته شود تا سخنان خود را مطرح کنند.
امضاء کنندگان این نامه تصریح کردند درخواست مذکور به دلیل “بی‌سواد خواندن” منتقدان ژنو توسط رئیس‌جمهور در یکی از سخنرانی‌های زنده تلویزیونی، صورت گرفته است.

عکس علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی

بیوگرافی و عکس علی اصغر زارعی

علی اصغر زارعی

  • نمایش : ۳۸۸
  • reza na
    reza na
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام ابجی ممنون بابت وب زیبات با تبادل بنر موافقی ؟
    ********************
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه