بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی رضا خادم

  • بیوکده ..
  • يكشنبه ۱۷ دی ۹۶
  • ۱۴:۳۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد ایرانی

بیوگرافی رضا خادم

 

 آشنایی با امیر رضا خادم, بیوگرافی امیر رضا خادم, امیر رضا خادم, عکسهای امیر رضا خادم, قهرمانی های امیر رضا خادم, مدالهای امیر رضا خادم, کشتی گیران آزاد, امیر رضا خادم کربلایی, تاریخ تولد امیر رضا خادم, همسر امیر رضا خادم, افتخارات امیر رضا خادم, فعالیت های سیاسی امیر رضا خادم, تعداد مدالهای امیر رضا خادم, Amir Reza Khadem, فرهنگ واژگان تخصصی رفتار حرکتی

 

امیررضا خادم اَزغَدی (زاده ۲۰ دی ۱۳۴۸ در مشهد) کشتی گیر کشتی آزاد، مدیر ورزشی و سیاست‌مدار ایرانی است. او توانسته است دو نشان برنز در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا و المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا بدست آورد.و چهار بار در المپیک در ۴ وزن متفاوت مسابقه داده‌است.

خادم نخستین ورزش‌کار حرفه‌ای است که وارد مجلس شورای اسلامی ایران شده‌است. او در سال ۱۳۸۲ نماینده سوم تهران در مجلس هفتم شد. وی در زمان قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۱۹۹۸ تهران مدیر تیم‌های ملی کشتی و در زمان قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ تهران رئیس فدراسیون کشتی بود. پدر وی محمد خادم و برادر کوچکترش رسول خادم نیز از قهرمانان کشتی ایران و جهان هستند.

شرکت‌کنندهٔ کشور ایران

کشتی آزاد مردان

بازی‌های المپیک

برنز        بارسلونا ۱۹۹۲        ۷۴ ک‌گ

برنز        ۱۹۹۶ آتلانتا           ۸۲ ک‌گ

مسابقات جهانی

برنز        توکیو ۱۹۹۰           ۷۴ ک‌گ

طلا          وارنا ۱۹۹۱          ۷۴ ک‌گ

بازی‌های آسیایی

طلا          هیروشیما ۱۹۹۴    ۸۲ ک‌گ

مسابقات آسیایی

نقره         دهلی نو ۱۹۹۱       ۷۴ ک‌گ

طلا          تهران ۱۹۹۲          ۷۴ ک‌گ

طلا          اولان‌باتور ۱۹۹۳      ۸۲ ک‌گ

 

تحصیلات

وی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای مدیریت دولتی (گرایش منابع انسانی) است.

هم‌چنین،عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد.

بعلاوه، در بیست و یکمین مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده دانشگاه شهید بهشتی از دکتر خادم بابت تالیف کتاب " فرهنگ واژگان تخصصی رفتار حرکتی " تقدیر شد.

 

افتخارات ورزشی

امیر در خیابان ایستگاه سراب مشهد متولد شد و در احمدآباد بزرگ شد. الفبای این ورزش را همزمان زیر نظر پدرش و هوشنگ نوذری در خانه و باشگاه سعدآباد آموخت. پدری که خود در المپیک ۱۹۶۴ رم عضو تیم ملی بود و در سال ۱۹۶۲ نایب قهرمان جهان شده بود.

 

امیررضا خادم نخستین بار در المپیک ۱۹۸۸ سئول در ۱۸ سالگی به عضویت تیم ملی در وزن ۶۸ کیلوگرم درآمد، وی در این مسابقات چهار دور در جدول باقی‌ماند و با شکست از آرسن فادزائف از شوروی (قهرمان مسابقات) حذف شد. در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس به مقام پنجم رسید. سال بعد در مسابقات جهانی ۱۹۹۰ توکیو به وزن ۷۴ کیلو رفت و به مدال برنز دست یافت و در مسابقات جهانی کشتی ۱۹۹۱ وارنا با پیروزی بر کنی ماندی (قهرمان المپیک ۸۸ و جهانی ۸۹) به مدال طلا رسید. مدال طلای او با پیروزی بر حریف آمریکائی در فینال بازتاب گسترده‌ای در ایران داشت و تصویر بارانداز منجر به پیروزی او در این مسابقه تا سال‌ها از تصاویر برگزیده تلویزیونی قبل از پخش برنامه‌ها و اخبار ورزشی در ایران بود. او در همین سال در دهلی نو مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا (پس از پارک جانگ سون از کره جنوبی) را به دست آورد.

 

امیر خادم در سال ۱۹۹۲ در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بر سکوی نخست ایستاد و در همین سال در المپیک بارسلون با یک باخت به پارک جانگ سون به مدال برنز المپیک رسید. در مسابقات جهانی تورنتو ۱۹۹۳ به وزن ۸۲ کیلو رفت و در دور دوم مقابل «دووراک» کشتی‌گیر مجارستانی درحالیکه ۳-صفر جلو بود در هنگام اجرای بارانداز با بدل‌کاری حریف ضربه فنی شد و حذف گردید. در مسابقات جهانی ۱۹۹۴ استانبول بعد از دو پیروزی بر المادی جبرائیلف از قزاقستان (قهرمان جهان در سال ۸۹ و نایب‌قهرمان المپیک بارسلون) و کشتی‌گیری از کره جنوبی، در دور سوم درحالی‌که از صباح‌الدین اوزترک از ترکیه (قهرمان مسابقات و قهرمان سال قبل) ۵-صفر جلو بود، ۵-۵ مساوی شد و با رأی داوران حذف گردید. او در همین سال موفق شد مدال طلای بازی‌های آسیایی هیروشیما را تصاحب کند. در مسابقات جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا هفتم شد و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا یک بار دیگر مدال برنز المپیک را بر گردن انداخت، او در این مسابقات پس از شکست از حاجی‌مراد ماگومدوف از روسیه در بازی رده‌بندی صباح‌الدین اوزترک را شکست داد و پس از مسابقات کناره‌گیری خود از کشتی را اعلام کرد.

 

خادم در سال ۱۳۷۶ به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی ایران انتخاب شد و در این پست قهرمانی کشتی جهان در سال ۱۹۹۸ در تهران را با ۳ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز به‌دست آورد. این اولین قهرمانی جهان کشتی ایران پس از ۳۳ سال بود.

خادم پیش از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی دوباره به صحنه کشتی برگشت و با موفقیت در مسابقات انتخابی در چهارمین حضور خود در المپیک به مقام چهارم رسید. او پس از آن ریاست فدراسیون کشتی ایران را برعهده گرفت و تیم ملی کشتی آزاد ایران در زمان مسئولیت او، چهارمین قهرمانی جهان خود را در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ تهران به دست آورد. وی قبل از المپیک ۲۰۰۴ آتن در حالی‌که نمایندگی مجلس را بر عهده داشت به روی تشک کشتی برگشت. خادم، علی‌رغم اعتراض برخی سیاست‌مداران و همکاران او در مجلس که معتقد بودند حضور یک نماینده مجلس با دوبنده بر روی تشک کشتی به شأن او لطمه می‌زند، به تلاش خود برای پنجمین حضور در المپیک (که یک رکورد در ورزش ایران محسوب می‌شد) ادامه داد اما پس از شکست مقابل مجید خدایی در یک تورنمنت بین‌المللی در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت و برای همیشه به ورزش حرفه‌ای خاتمه داد.

 

او در اریبهشت‌‌ماه ۹۱ از سوی فدراسیون کشتی به عنوان نماینده ایران جهت عضویت در هیئت رئیسه فیلا به فدراسیون جهانی کشتی معرفی شد.در حالیکه این انتخابات در تاریخ ۱۳ مردادماه ۹۱ و همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار می‌شد، ویزای خادم در کمتر از ۴۸ ساعت مانده به نشست مزبور و در ساعات پایانی روز ۱۱ مرداد صادر شد.با این اوصاف و بطور طبیعی، خادم برای حضور در هیئت رئیسه فیلا رأی نیاورد.او طی گفتگویی در ۱۴ مرداد، در این خصوص اظهار کرد: " من شکست نخوردم؛ کشتی ایران باخت ".

وی، در خردادماه ۹۲ و طی حکمی از سوی دکتر مهرزاد حمیدی رئیس فدراسیون ورزشهای دانشگاهی، بعنوان رئیس " انجمن کشتی " این فدراسیون منصوب شد.

 

فعالیتهای سیاسی

امیر خادم در سال ۱۳۸۲ نامزد انتخابات مجلس هفتم در تهران شد و در فهرست آبادگران قرار گرفت و به عنوان نفر سوم وارد مجلس شد. اما در انتخابات مجلس هشتم در اسفند ۱۳۸۶ در فهرست اصلی جناح راست (جبهه متحد اصولگرایان) جای نداشت و نفر شصتم انتخابات شد او در تیر ۱۳۸۸ مدعی تقلب در این انتخابات شد و گفت: «زمانی که از سوی وزارت کشور آمار آراء موجود در صندوق‌ها را دریافت کردم متوجه شدم حتی صندوق‌هایی که اعضای ۱۰ نفری خانواده خودم در آنجا رای داده بودند و یا در مسجد محل سکونتم در گزارش صندوق‌های وزارت کشور تعداد آراء من صفر ثبت شده بود!» وی همچنین گفته بود که یک فیلمبردار تلویزیون ایران به دلیل شرکت در نماز جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ به امامت هاشمی رفسنجانی از مصاحبه با او خودداری کرده‌است.

 

 آشنایی با امیر رضا خادم, بیوگرافی امیر رضا خادم, امیر رضا خادم, عکسهای امیر رضا خادم, قهرمانی های امیر رضا خادم, مدالهای امیر رضا خادم, کشتی گیران آزاد, امیر رضا خادم کربلایی, تاریخ تولد امیر رضا خادم, همسر امیر رضا خادم, افتخارات امیر رضا خادم, فعالیت های سیاسی امیر رضا خادم, تعداد مدالهای امیر رضا خادم, Amir Reza Khadem, فرهنگ واژگان تخصصی رفتار حرکتی

 

 آشنایی با امیر رضا خادم, بیوگرافی امیر رضا خادم, امیر رضا خادم, عکسهای امیر رضا خادم, قهرمانی های امیر رضا خادم, مدالهای امیر رضا خادم, کشتی گیران آزاد, امیر رضا خادم کربلایی, تاریخ تولد امیر رضا خادم, همسر امیر رضا خادم, افتخارات امیر رضا خادم, فعالیت های سیاسی امیر رضا خادم, تعداد مدالهای امیر رضا خادم, Amir Reza Khadem, فرهنگ واژگان تخصصی رفتار حرکتی

  • نمایش : ۵۲۰
  • بانو ...
    بانو ...
    عالی بود
    بیوکده ..
    ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه