بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو

  • بیوکده ..
  • شنبه ۲۷ آبان ۹۶
  • ۲۰:۳۰

بازیگران بازیگران زن خارجی

بیوگرافی آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو

 

بیوگرافی آن بنکرافت + عکس

 

آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو (به انگلیسی: Anna Maria Louisa Italiano) با نام هنری آن بنکرافت (به انگلیسی: Anne Bancroft) (زاده ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۱ – درگذشته ۶ ژوئن ۲۰۰۵) هنرپیشه آمریکایی و از هنرمندان مکتب بازیگری متد بود. بهترین بازی او را اجرا نقش خانم رابینسون در فیلم فارغ‌التحصیل با بازی داستین هافمن می دانند.

نام اصلی : آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو

زمینه فعالیت : فیلم و تئاتر

ملیت : آمریکایی

تولد : ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۱

برانکس، نیویورک

مرگ : ۶ ژوئن ۲۰۰۵ (۷۳ سال)

نیویورک سیتی، نیویورک

پیشه : بازیگر

همسر(ها) : مل بروکس (۲۰۰۵-۱۹۶۴)

جوایز اسکار : جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن (۱۹۶۲)

 

زندگی

آنا ماریا لوئیزا ایتالیانو، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۱ در محله برانکس نیویورک به دنیا آمد همیشه شوق بازیگرى داشت و در سن پائین با نام "ان مارنو" کار بازیگرى در نمایش‌های زنده تلویزیونى را شروع کرد. وقتى در سال‌هاى ۱۹۵۰ کار بازیگرى سینما را شروع کرد تهیه‌کننده ها که نام مارنو را غیر آمریکایى تشخیص داده بودند اسامى دیگرى به او پیشنهاد کردند. خود او مى گفت اسم بنکرافت را انتخاب کرد چون آواى پر تشخصى داشته است. او در سال ۱۹۵۸، در نمایش برادوی به نام دو نفر برای اله کلنگ در مقابل هنری فوندا بازی کرد و موفق به دریافت جایزه تونی برای این بازی شد.

علیرغم تعداد اندک فیلم‌هایى که در سال‌هاى دهه شصت میلادى بازى کرد در همین سال‌ها سه بار نامزد جایزه اسکار شد. او پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و سرانجام در سال ۱۹۶۲ برای بازى در نقش هلن کلر جوان در فیلم معجزه‌گر جایزه اسکار گرفت.

آن بنکرافت در ۵ اوت ۱۹۶۴ با مل بروکس، کمدین و کارگردان معروف سینما و تئاتر، ازدواج کرد. بازى او در فیلم فارغ‌التحصیل در نقش مادرى که دوست پسر دخترش را فریب مى دهد معروف ترین نقش سینمایى او بود. با این فیلم او براى سومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. شهرت او در سال‌هاى هفتاد با بازى در فیلم هایى نظیر وینستون جوان در برابر ریچارد آتن بورو، و 'زندانى خیابان دوم در برابر جک لمون افزایش پیدا کرد. در سال‌هاى ۱۹۸۰ نقش مقابل همسرش را در فیلم 'بودن یا نبودن' بازى کرد و با آنتونی هاپکینز در 'خیابان چرینگ کراس ظاهر شد. بنکرافت هالیوود را به دلیل کیفیت پایین نقش هایی که به او داده می شد ترک گفت. خانم بنکرافت در سال ۲۰۰۳ از این که بازى او در نقش خانم رابینسون در فیلم فارغ‌التحصیل تمام نقش هاى دیگر او را تحت الشعاع قرار داده بود گله کرد.

آن بنکرافت در اثر ابتلا به سرطان رحم در ۶ ژوئن ۲۰۰۵ در بیمارستان مونت سیناى نیویورک در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

 

فیلمشناسی

    معجزه‌گر (۱۹۶۲) در نقش آن سالیوان

    فارغ‌التحصیل (۱۹۶۷)

    پالان‌های درخشان (۱۹۷۴)

    مرد فیل‌نما (۱۹۸۰)

    نقطه بی‌بازگشت (۱۹۹۳)

    سیمپسون‌ها (۱۹۹۴)

    خانه‌ای برای تعطیلات (۱۹۹۵)

    مورچه‌ای به نام زی (۱۹۹۸)

    زیاد ذوق‌زده نشو (۲۰۰۴)

 

بیوگرافی آن بنکرافت + عکس

 

بیوگرافی آن بنکرافت + عکس

 

  • نمایش : ۵۰۴
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه