بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی عاطفه رضوی

  • بیوکده ..
  • سه شنبه ۲۵ مهر ۹۶
  • ۱۲:۳۰

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی عاطفه رضوی

 

 

عاطفه رضوی بازیگر و چهره پرداز ایرانی است.

زمینه فعالیت : تئاتر: بازیگر

ملیت :  ایرانی

تولد : ۱۵ اسفند ۱۳۴۷

تهران

سال‌های فعالیت : ۱۳۶۵-تاکنون

همسر(ها) : مهرداد شکرابی (سابق)- حسین پاکدل

فرزندان : صبا پاکدل

 

زندگی

عاطفه رضوی در سال ۱۳۴۷در شهر تهران متولد شد. او درسال ۱۳۶۳در دورهٔ دبیرستان موفق به کسب رتبهٔ اول در اجرای نمایش شد و به دنبال آن توسط آموزش و پرورش ناحیه به وزارت ارشاد معرفی گردید. او دوره دو سالهٔ تئاتر را در تالار محراب گذراند و سال ۱۳۶۵به عنوان هنرجوی گریم زیر نظر عبدالله اسکندری شروع به کار نمود.

وی بیشتر در حوزه تئاتر فعالیت داشته‌است و همچنین مدتی به عنوان گریمور و طراح چهره پردازی فعالیت داشته‌است.

همسر وی نیز حسین پاکدل (نویسنده، مجری و کارگردان) (برادر مهدی پاکدل) می‌باشد.

آخرین کار وی در عرصه بازیگری حضور در سریال پرستاران در نقش سر پرستار پاک نهاد می‌باشد

وی پیش از این در سریال کیمیا در نقش مهتاب نیز حضور داشت.


 ازدواج و همسر

ازدواج اول و همسر اول عاطفه رضوی مهرداد شکرابی بوده‌است که بدلایلی بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند وی بعد از آن با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده که از وی صاحب یک فرزند دختر بنام صبا می‌باشد.


شروع فعالیت

۱۷ ساله بود که نخستین نقش خود را در فیلم آن سوی آتش در سال ۱۳۶۶ با کارگردانی کیانوش عیاری شروع کرد سپس دوره دو ساله تئاتر را در وزارت ارشاد گذرانده بودم و پس از پایان آن زیر نظر عبدالله اسکندری گریم را آموختم می‌گوید در آن سال‌ها بازیگری و چهره‌پ ردازی به یک اندازه برایم جذاب بود و به دنبال این بودم که هر دو را دنبال کنم.


حمایت خانواده

من در خانواده‌ای فرهنگی و هنردوست بزرگ شدم، خانواده‌ام هرگز با هنر بیگانه نبوده‌اند و این باعث شده بود نگاه و جهان‌بینی من نسبت به دختری ۱۷ ساله پخته‌تر باشد.


اولین جایزه

درسال ۱۳۶۳ در دوره دبیرستان موفق به کسب رتبه اول در اجرای نمایش شد و به دنبال آن توسط آموزش و پرورش ناحیه به وزارت ارشاد معرفی گردید. او دوره دو سالهٔ تئاتر را در تالار محراب گذراند.


سبک بازی

تقریباً نقش‌هایی که در سینما بازی کرده‌ام، از من دور بوده‌است.

بیشتر شخصیت‌ها از من فاصله داشته‌اند من در بازیگری تیپ سازی بلد نیستم، سلیقه من هم نیست و دوستش ندارم، به دنبال تیپ سازی نبوده‌ا م، صداسازی خاص نکرده‌ام. همیشه به دنبال این بوده‌ام که شخصیت را باور کنم و آن را طوری بازی کنم که مخاطب باور کند.


کارگردانی

به نظرم سخت‌ترین کار دنیا کارگردانی است، فعلاً کارگردانی را دوست ندارم.


ازدواج و طلاق

عاطفه رضوی با مهرداد شکرابی ازدواج کرده بود که بدلایلی بعد از مدتی از هم طلاق گرفتند او با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده که از وی صاحب یک فرزند دختر بنام سبا می‌باشد.


دهه هفتاد

در دهه ۷۰ خورشیدی، بازیگری شد که بسیاری خواستار همکاری با او بودند به گفته فریدون جیرانی، آن سال‌ها در بیشتر دفترهای فیلمسازی، نام او برده می‌شد که البته به همه پیشنهادها پاسخ مثبت نمی‌داد

بازیگری اصلاً شغل من نیست که بخواهم بترسم فراموش شوم.

من به نوشتن علاقه دارم و تمام سعی خود را دارم در آن زمینه انجام می‌دهم و به هیچ عنوان روی بازیگری حسابی باز نکرده‌ام که بخواهم از فراموش شدن بترسم.

 

ترس از فراموشی و نوشتن

بازیگری اصلاً شغل من نیست که بخواهم بترسم فراموش شوم.

من به نوشتن علاقه دارم و تمام سعی خود را دارم در آن زمینه انجام می‌دهم و به هیچ عنوان روی بازیگری حسابی باز نکرده‌ام که بخواهم از فراموش شدن بترسم.


طراح چهره پردازی

    ۱ – آدمکش (۱۳۸۸)

    ۲ – حریم (۱۳۸۷)

    ۳ – رئیس (۱۳۸۵)

    ۴ – تله (۱۳۸۴)

    ۵ – حکم (۱۳۸۴)

    ۶ – قتل آنلاین (۱۳۸۴)

    ۷ – برگ برنده (۱۳۸۲)

    ۸ – مزاحم (۱۳۸۰)

    ۹ – هفت ترانه (۱۳۸۰)

    ۱۰ – بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)

    ۱۱ – شهر زنان (۱۳۷۷)

    ۱۲ – روزی که هوا ایستاد (۱۳۷۶)

    ۱۳ – ساغر (۱۳۷۶)

 

چهره پردازی

    ۱ – کتونی سفید (۱۳۸۶)

    ۲ – برگ برنده (۱۳۸۲)

    ۳ – مزاحم (۱۳۸۰)

    ۴ – هفت ترانه (۱۳۸۰)

    ۵ – آب و آتش (۱۳۷۹)

    ۶ – بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)

    ۷ – داستانهای جزیره (اپیزود اول، دختردایی گمشده) (۱۳۷۷)

    ۸ – ساغر (۱۳۷۶)

    ۹ – عشق گمشده (۱۳۷۵)

    ۱۰ – مرد آفتابی (۱۳۷۴)

    ۱۱ – روزهای خوب زندگی (۱۳۷۳)

    ۱۲ – کیمیا (۱۳۷۳)

    ۱۳ – روز فرشته (۱۳۷۲)

    ۱۴ – یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)

    ۱۵ – خانه خلوت (۱۳۷۰)

    ۱۶ – راز چشمه سرخ (۱۳۷۰)

    ۱۷ – شب‌های زاینده رود (۱۳۶۹)

    ۱۸ – عروس (۱۳۶۹)

    ۱۹ – دزد عروسک‌ها (۱۳۶۸)

    ۲۰ – مادر (۱۳۶۸)

    ۲۱ – روز باشکوه (۱۳۶۷)

    ۲۲ – زرد قناری (۱۳۶۷)

    ۲۳ – سالهای خاکستری (۱۳۶۷)

    ۲۴ – خانهٔ مثل شهر (۱۳۶۶)

    ۲۵ – ردپایی بر شن (۱۳۶۶)

 

سینمایی

  1. قصه‌ها (۱۳۹۰)
  2. رقص شیطان (۱۳۷۹)
  3. افسانه پوپک طلائی (۱۳۷۷)
  4. [قصه‌های، کیش اپیزود اول: کشتی یونانی (۱۳۷۷)
  5. بانوی اردیبهشت (۱۳۷۶)
  6. چهره (۱۳۷۴)
  7. سفر به چزابه (۱۳۷۴)
  8. نجات‌یافتگان (۱۳۷۴)
  9. زینت (۱۳۷۲)
  10. یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)
  11. نرگس (۱۳۷۰)
  12. زیر بام‌های شهر (۱۳۶۸)
  13. آن سوی آتش (۱۳۶۶)

تلویزیونی
  1. پرستاران (۱۳۹۵)
  2. کیمیا (۱۳۹۴)
  3. قصه‌ها (۱۳۹۰)
  4. همسایه‌ها (۱۳۷۹)
  5. رقص شیطان (۱۳۷۹)
  6. افسانه پوپک طلائی (۱۳۷۷)
  7. قصه‌های کیش (اپیزود اول، کشتی یونانی) (۱۳۷۷)
  8. بانوی اردیبهشت (۱۳۷۶)
  9. چهره (۱۳۷۴)
  10. سفر به چزابه (۱۳۷۴)
  11. نجات یافتگان (۱۳۷۴)
  12. زینت (۱۳۷۲)
  13. یک مرد یک خرس (۱۳۷۱)
  14. نرگس (۱۳۷۰)
  15. زیر بامهای شهر (۱۳۶۸)
  16. آن سوی آتش (۱۳۶۶)
نمایش

حضرت والا رقص زمین


جوایز و افتخارات

(جشنواره ی بین المللی فیلم فجر دوره ی دهم ایران )

کاندید بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم نرگس در سال ۱۳۷۰

(جشنواره ی بین المللی فیلم فجر دوره ی چهاردهم ایران )

کاندید بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم چهره در سال ۱۳۷۴

 (جشنواره ی بین المللی فیلم فجر دوره ی شانزدهم ایران )

کاندید بهترین چهره پردازی برای فیلم ساغر در سال۱۳۷۶

 

 

  • نمایش : ۴۲۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه