بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی باراک اوباما

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶
  • ۱۴:۳۰

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران خارجی

بیوگرافی باراک اوباما

 

 باراک اوباما, بیوگرافی باراک اوباما, زندگینامه باراک اوباما, عکسهای باراک اوباما, سن باراک اوباما, همسر باراک اوباما, فرزندان باراک اوباما, تحصیلات باراک اوباما, آثار باراک اوباما, فعالیت های باراک اوباما, واکنش باراک اوباما, زندگی شخصی باراک اوباما, سایت اوباما, فعالیتهای سیاسی اوباما, دختران باراک اوباما, محل زندگی اوباما, جایزه صلح نوبل, میشل اوباما, باراک حسین اوبامای دوم, Barack Hussein Obama II, بیوگرافی رئیس جمهور امریکا

 

باراک حسین اوباما دوم (به انگلیسی: Barack Hussein Obama II) (زادهٔ ۴ اوت ۱۹۶۱ در هونولولو، ایالت هاوایی)، عضو حزب دمکرات ایالات متحدهٔ آمریکا، وکیل، سناتور جوان ایالت ایلینوی، چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از ژانویهٔ ۲۰۰۹ تا ژانویهٔ ۲۰۱۷ به مدت دو دورهٔ ۴ ساله و به‌عنوان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا و برندهٔ جایزه صلح نوبل است.

او از سال ۲۰۰۷، با برپایی کمپین انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری، خود را به‌عنوان نامزد حزب دمکرات و به‌عنوان یک چهرهٔ سیاسی ملی در آمریکا شناساند. اوباما از زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ آمریکا، پایان دادن به جنگ عراق را مطرح کرد و در سوم ژوئن سال ۲۰۰۸، به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

تولد : ۴ اوت ۱۹۶۱

هونولولو، هاوایی

ملیت : ایالات متحده آمریکا

حزب سیاسی : دموکرات

همسر : میشل اوباما

فرزندان : دو دختر: مالیا آن (متولد ۱۹۹۸) و ساشا (متولد ۲۰۰۱)

محل اقامت : کاخ سفید – شیکاگو، ایلینوی

محل تحصیل : دانشگاه کلمبیا

مدرسه حقوق هاروارد

پیشه :  سیاستمدار

حرفه : وکالت، مولف، پروفسور حقوق اساسی

دین : مسیحیت، پروتستان

وب‌گاه : www.barackobama.com

جوایز : جایزه صلح نوبل (۲۰۰۹)

والدین: باراک اوباما و آن دانهام

 

باراک اوباما ۴ اوت ۱۹۶۱ در ایالت هاوایی متولد شد. پدرش یک کنیایی سیاه‌پوست و مادرش زنی سفیدپوست از اهالی ویچیتای ایالت کانزاس بود که ازدواج آنها دوام زیادی نداشت و آن دو سرانجام از یکدیگر جدا شدند.

پدر و مادر اوباما در دانشگاه هاوایی در مانوا با یکدیگر آشنا شده بودند. آن دانهام، مادر اوباما با وجود مشکلات عدیده موفق شده بود در رشتهٔ مردم‌شناسی از همان دانشگاه مدرک دکترا دریافت کند. اگر چه پدر و پدرخوانده اوباما هردو مسلمان بودند؛ اما او یک مسیحی بار آمد و در ۴ سالگی که در اندونزی زندگی می‌کرد، به جای شرکت در مدرسه «مکتب مذهبی مسلمانان» به مدارس کاتولیک و یا سکولار رفت. اوباما هم‌اکنون نیز عضو کلیسای متحد می‌باشد.

 

-دوران تحصیل

اوباما نخست در ۱۹۸۳ لیسانس علوم سیاسی با گرایش روابط بین‌الملل از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. در سال ۱۹۸۸ پس از چند سال کار در شیکاگو با گرفتن کمک هزینه تحصیلی وارد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد شد. در سال دوم تحصیل خود در هاروارد به ریاست ژورنال مشهور نشریه قانون هاروارد انتخاب گردید. او اولین رئیس سیاهپوست این نشریه حقوقی بود. اوباما دکترای حقوق خود را از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.

پس از فارغ التحصیل شدن به شیکاگو بازگشت و کارش را به عنوان وکیل حقوق مدنی آغاز کرد. باراک اوباما از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ به تدریس دروس حقوق اساسی (constitutional law) در دانشگاه شیکاگو اشتغال داشت.

 

-زندگی سیاسی

اوباما در ۴ ژانویه ۲۰۰۵ وارد سنا شد. با وجود تازه وارد بودن در واشنگتن، گروهی از مشاوران خبره را که معمولاً سناتورهای تازه کار به آن توجهی نمی‌کنند به کار گرفت. او«پیت روز»، کهنه سرباز قدیمی در امور سیاست ملی را به عنوان رییس ستاد خود انتخاب کرد. وی با کنار زدن هیلاری کلینتون تنها رقیب جدی خود در کنگره ملی حزب دموکرات به عنوان نامزد این حزب معرفی شد. او همچنین «کارن کورن بلو» اقتصاددان را به عنوان معاون سیاسی خود منصوب کرد.

وی همچنین مسئولان اجرایی پیشین کلینتون، «آنتون لیک» و «سوزان رایس» را به عنوان مشاوران سیاست خارجی خودش برگزید. اوباما پنجمین آفریقایی آمریکایی است که به سنا راه پیدا کرده و همچنین سومین آفریقایی آمریکایی است که با رأی بالا به عنوان سناتور برگزیده شده‌بود. وی تنها سناتوری بود که عضو کمیتهٔ حزبی سیاهان کنگره‌ بود.

»سی کیو» که هفته نامه‌ای فرا حزبی است، او را براساس تمام آرا و مصوبات سنا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ وفادارترین دموکرات معرفی کرده‌است. وی همچنین براساس نظرسنجی انجام گرفته از سوی مجلهٔ نشنال ژورنال به عنوان لیبرال‌ترین سناتور در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد.

 

-ستاد انتخابات ریاست جمهوری

باراک اوباما در فوریه سال۲۰۰۷ در ایالات ایلینوی در یک سخنرانی اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ خواهد بود. ستاد انتخاباتی وی در نیمه نخست سال ۲۰۰۷، موفق به جلب ۵۴ میلیون دلار از سوی حامیان شد که رکوردی در جلب سرمایه نسبت به انتخابات سالهای پیش از آن بود.

نظرسنجی‌ها نشان می‏داد که او با هیلاری کلینتون دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب دمکرات رقابتی تنگاتنگ داشت همچنین او در انتخابات مقدماتی مجمع حزب دموکرات در ایالت آیووا نفر اول شد و در ایالت نیوهمشایر با اختلاف ۳ درصد بعد از سناتور کلینتون در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

-هزینه انتخاباتی

در سپتامبر ۲۰۰۷، اوباما در پرسشنامه‌ای در برابر سؤال آیا مایل هستید در سیستم تأمین مالی دولتی شرکت کنید، جواب «آری» داد. او اضافه کرد که فعالانه در جهت کسب توافق برای استفاده از بودجه دولتی در انتخابات عمومی، کوشش خواهد کرد. با این حال اوباما تا ابتدای سال ۲۰۰۸ موفق به جمع آوری مبلغی رکورد شکن معادل ۲۳۴ میلیون دلار از طریق کمک‌های اهدایی خصوصی گردید.

در ژانویه ۲۰۰۸، اوباما موفق شد ۳۲ میلیون دلار کمک دریافت کند، در حالی که هیلاری کلینتون مجبور شد برای مبارزات انتخاباتی از حساب شخصی خود پنج میلیون دلار برداشت کند. در آوریل ۲۰۰۸ اوباما ۴۲ میلیون دلار خرج فعالیت‌های انتخاباتی خود کرد که فاصله زیادی با ۹ میلیون دلار مخارج هیلاری کلینتون داشت.

 

-باراک اوباما در رسانه‌ها

هفته‌نامه تایم در شماره ۲ مه ۲۰۰۸، پنجمین فهرست سالانه «بانفوذترین زنان و مردان جهان» را منتشر کرد. در این رده‌بندی، اوباما در مقام سوم در ردهٔ «بانفوذترین رهبران کشورها و انقلابیون» جای داشت.

 

-جنجال کشیش جرمایا رایت

در آوریل ۲۰۰۸ باراک اوباما، در واکنش به سخنان جرمایا رایت کشیش سابق خود گفت: «از نظراتی که از جانب آقای رایت بیان می‌شود عصبانی ام و دلتنگ شده‌ام. او همچنین سخنان جرمایا رایت را تفرقه انگیز و مخرب و در جهت منافع افرادی دانست که برای افزایش تنفر نژادی تلاش می‌کنند

جرمایا رایت دولت آمریکا را به بدرفتاری با سیاهان و انتشار عمدی ویروس عامل بیماری ایدز بین آنها متهم کرده‌بود. به گفته جرمایا رایت، سیاهان آمریکا باید به خاطر ادامه بدرفتاری دولت با خود بگویند: «خداوند آمریکا را به خاطر برخورد غیرانسانی با شهروندانش لعنت کند

اوباما در واکنش به سخنان جنجالی جرمایا رایت درباره دولت آمریکا گفت: «بر این باورم این سخنان تصویر درستی از دیدگاه کلیسای سیاهپوستان آمریکا ارائه نکرده‌است، این سخنان ارزش‌ها و باورهای من را به تصویر نمی‌کشد.» باراک اوباما همچنین سعی کرد از رایت فاصله بگیرد. او گفت: «جرمایا رایت دیگر آن فردی نیست که بیست سال پیش دیده بودم. هر رابطه‌ای که با او داشتم در نتیجه سخنان او تغییر کرده‌است

 

-موضع گیری‌های سیاسی

اوباما از اولین مخالفان سیاست‌های دولت بوش در عراق بود. در دوم اکتبر ۲۰۰۲، روزی که کنگره مصوبهٔ جنگ عراق را تصویب کرد و به دولت بوش مجوز جنگ را داد، اوباما در اجتماع بزرگی از مخالفان جنگ عراق در شیکاگو سخنرانی کرد. در ۱۶ مارس ۲۰۰۳، هنگامی که جورج بوش اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌ای به صدام حسین برای خروج از عراق یا مواجهه با جنگ داده بود، اوباما در بزرگترین اجتماع ضد جنگ در شیکاگو سخنرانی کرد و اظهار داشت که هنوز برای جلوگیری از وقوع جنگ «دیر نشده است«

این مساله او را از سایر رقبایش در انتخابات سنا در سال ۲۰۰۴ که به جنگ رأی مثبت داده بودند متمایز کرد. اوباما به عنوان یک سناتور با مواضع لیبرال جایگاه خود را مشخص کرده با این حال در برخی موضوع‌ها چون آموزش و جلوگیری از بیماری ایدز نیز با همکاران جمهوریخواه خود هم عقیده بود.

 

-اوباما و خاورمیانه

موضع گیری سیاسی نامزدهای رئیس جمهوری و رؤسای جمهوری آمریکا در مقابل مسائل مختلف جهانی یکی از مباحث مهمی است که همیشه با حساسیتی بسیار از سوی ناظران دنبال می‏شود. مسائل منطقه‏ای در سراسر جهان به ویژه در خاورمیانه، روند صلح خاورمیانه بین اعراب و اسرائیل و دیگر چالش‏های در پیش روی از موارد مهم این مبحث به شمار می رود. ایران، روند صلح خاورمیانه و موضع گیری رئیس جمهوری جدید آمریکا در برابر رژیم اسرائیل از موارد مهمی بود که در مورد خاورمیانه از برجستگی های بیشتری برخوردار بود. در این بین موضع او در برابر ایران و رژیم صهیونیستی از اهم مسائل مطرح شده بودند.

 

-موضع اوباما در برابر اسرائیل

در آوریل ۲۰۰۸، در مناظره نود دقیقه‌ای بین هیلاری کلینتون و باراک اوباما که از شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا پخش شد. اوباما در پاسخ به واکنش او به حمله ایران به اسرائیل گفت: «آمریکا اقدام مناسب را انجام خواهد داد. وی در سخنرانی‌ای در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۰۸ میلادی که در کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی (AIPAC) انجام گرفت، گفت: «که اگر به ریاست جمهوری برگزیده شود؛ هرکاری را که از دستش برآید خواهد کرد تا ایران به سلاح اتمی دست نیابد». وی همچنین ایران را بزرگترین خطر برای اسرائیل و همچنین آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه خواند و گفت: «خطر ایران، شدید و واقعی است و هدف من این خواهد بود که این خطر را از پیش پا بردارم». وی همچنین «اورشلیم» را پایتخت تقسیم‌ناشدنی اسرائیل خواند.

 

-اولین سخنرانی رسمی اوباما

باراک اوباما اولین بار با ایراد سخنرانی در گردهمایی حزب دموکرات آمریکا در سال ۲۰۰۴ مورد توجه قرار گرفت. اوباما در این سخنرانی، که «جسارت امید» نام داشت، با تکیه بر زندگی و تاریخچه شخصی خودش به صحبت درباره آرمان‌های آمریکا پرداخت. چند ماه پس از این سخنرانی بود که اوباما به چهره مورد توجه رسانه ها در واشنگتن تبدیل شد که دو کتاب نیز به نام خود منتشر کرده‌بود، اولی «رویاهایی از پدرم» که نه سال پیش از وارد شدن به مجلس سنا نوشته شده و متشکل از خاطرات او بود. دومی «جسارت امید: اندیشه‌هایی در بازپس‌گیری رویای آمریکایی» که بیانگر افکارش راجع به تاریخ و وضعیت کنونی ایالات متحده‌است.

 

-شخص سال مجله تایم

مجله تایم که در آخرین شماره هر سال خود چهره، گروه، یا موضوعی را به عنوان شخص سال برمی‌گزیند در آخرین شماره سال ۲۰۰۸، باراک اوباما رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را به عنوان شخص سال برگزید. این مجله باراک اوباما را به خاطر داشتن اعتماد به نفس جهت ترسیم آینده‌ای روشن و جاه طلبانه در روزگاری تیره و تار و همچنین به این علت که وی توانست به رغم تجربه کم با فائق آمدن بر دو نامزد قدرتمند و نیز تبعیض‌های نژادی به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و نخستین رییس جمهور سیاه پوست این کشور انتخاب شود مستحق دریافت این عنوان دانست.

 

-انتخاب به عنوان نماینده حزب دموکرات

باراک اوباما به عنوان اولین سیاه‌پوست در تاریخ کشور آمریکا که در پی یک مبارزه انتخاباتی طولانی بر رقیبش هیلاری کلینتون پیروز شده بود؛ به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۰۹ انتخاب گردید. سرانجام در تاریخ ۷ ژوئن سال ۲۰۰۸، تنها رقیبش هیلاری کلینتون از رقابت دست کشید و گفت: «به طور کامل از آقای اوباما حمایت می‌کنم

 

-رقابت با مک کین

پس از پایان انتخابات اولیه در حزب دمکرات و پیروزی اوباما، رقابت او با مک کین برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری آغاز شد. رجان مک کین اوباما را به بی تجربگی در سیاست خارجی متهم کرد. در نقطه مقابل اوباما در اظهار نظری مک کین را جیره خوار شرکت‌های نفتی دانست ولی توکر بوندز، سخنگوی مک کین با رد این اظهارات اعلام کرد که این سناتور اوباما بود که به لایحه انرژی بوش – چنی که معاهده‌ای پرسود برای کمپانی‌های نفتی بود رأی مثبت داد و نه جان مک کین. در اوت ۲۰۰۸ باراک اوباما جوزف بایدن را به معاونت خود در این رقابت انتخاباتی برگزید.

 

-پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

بارک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ۴ نوامبر ۲۰۰۸ برگزار شد، با کسب ۳۶۵ رأی الکترال رقیب خود مک کین را که ۱۷۳ کارت الکترال را به دست آورده بود، شکست داد و به پیروزی رسید. اوباما ۵۲٫۹٪ و مک کین ۴۵٫۷٪ از کل آراء را به دست آوردند و از ۵۰ ایالت آمریکا، در ۲۸ ایالت اوباما و در ۲۲ ایالت مک کین پیروز شد.

دوران ریاست جمهوری باراک اوباما از ۲۰ ژانویه، ساعت ۱۲ ظهر به وقت شرق آمریکا آغاز شد. در کابینه وی جوزف بایدن به عنوان معاون اول و رام امانوئل به عنوان ریاست کارکنان کاخ سفید و هیلاری کلینتون به سمت وزیر امور خارجه انتخاب شدند.

 

-برنده جایزه صلح نوبل

در سال ۲۰۰۹، کمیته نروژی صلح نوبل به علت «تلاش فوق‌العاده برای تقویت دیپلماسی بین‌المللی و ترغیب به همکاری میان مردم» جایزه صلح نوبل سال را به باراک اوباما اهدا کرد.

پیش از اوباما دو رئیس جمهور دیگر آمریکا این جایزه را در زمان ریاست جمهوری خود دریافت کرده بودند ولی اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکاست که در اولین سال ریاست جمهوری این جایزه را دریافت کرده‌است. اهدای این جایزه باعث برانگیخته شدن واکنش‌های حمایتی و انتقادی از سوی برخی رهبران جهان شد.

این جایزه از سوی بسیاری از مردم نیز بی ارزش خوانده شده و گفته میشد باراک اوباما در مدت کوتاه ریاستش کاری انجام نداده که بخواهد جایزه ای دریافت کند.

 

-اعتیاد باراک اوباما به ماریجوانا

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کتاب جدیدی با عنوان «داستان باراک اوباما» نوشته دیوید مارانیس در آمریکا منتشر شد. این کتاب آشکار کرد که باراک اوباما در دوران جوانی و دانشجویی خود، معتاد به مواد روانگردان ماریجوانا بوده است. به گزارش زندگی به نقل از«الجزیره»: «درحالی که تنها چندماه از انتشار خبر اعتیاد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به سیگار و دخانیات می گذرد که انتشار خبر اعتیاد او با مواد روانگردان ماریجوانا جنجال جدیدی به راه انداخت

براساس این گزارش، دیوید مارانیس، نویسنده مشهور آمریکایی و برنده جایزه "پولیزر" در این کتاب آورده است که رئیس جمهور آمریکا در اوان جوانی و دوره دانشجویی علاقه زیادی به مصرف ماریجوانا نشان می داد. مارانیس می گوید که اوباما، در آن زمان عضو گروهی به نام "چوم گانگ" بود. گروه "چوم گانگ" از بین جوانان معتاد به ماریجوانا و دیگر مواد مخدر و روانگردان عضو گیری می کرده است.

مارانیس ادامه می دهد که با این وجود اعضای جوان گروه "چوم گانگ" بعد از آن، همه از گروه خارج شده و زندگی خود را بهبود بخشیدند و فرد قاچاقچی که بین اعضای گروه، مواد مخدر توزیع می کرد نیز به شدت مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

لازم به ذکر است که اوباما پیش از این نیز به مصرف ماریجوانا اعتراف کرده بود، اما دیوید مارانیس نویسنده کتاب "داستان اوباما" به دقت این دوره از زندگی رئیس جمهور آمریکا را شرح داده است.

به اعتقاد کارشناسان انتشار خبر اعتیاد اوباما به ماریجوانا، همچنین حمایت او از همجنس گرایان نشان دهنده این بود که اوباما برای جذب آرای مردم آمریکا متوسل به تمام راههای اخلاقی و غیراخلاقی شد تا همچنان قدرت خود را حفظ کند.

 

-اعترافات دیرهنگام اوباما در مورد ایران

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران دوم مهر ۱۳۹۲ در اجلاس شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافت. درست ۸ سال پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل میزبان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور برای اولین بار بود. در جلسه شصت ام مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس جمهور آمریکا جرج بوش بود که بیش از چهار سال از ریاست جمهوری اش می گذشت و طبق روال پیش از سخنرانی رئیس جمهور وقت ایران پشت تریبون قرار گرفت.

بوش در سخنرانی خود در سازمان ملل، با تهدیدات و هیجانات آن روزها پیرامون برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هماهنگ کرد و با متهم کردن تلویحی ایران، هشدار جدی به کشورمان را از جامعه جهانی طلب کرد.

محمود احمدی نژاد نیز به عنوان رئیس جمهور وقت ایران با بیان اینکه «ایران قربانی سلاح کشتار جمعی است و بر اساس مبانی دینی حرکت به سمت سلاح هسته ای را جایز نمیداند» موضوع سلاح های کشتار جمعی و تسلیحات هسته ای را مورد حمله قرار داد.

اما اوباما در مجمع شصت و هشتم، اعتراف هایی دیرهنگام درباره ایران و برنامه هسته‌ای اش انجام داد و حرف های متفاوتی با اظهارات ۸ سال پیش بوش زد. رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود به مساله بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی اشاره و سابقه کاربرد این سلاح ها در گذشته علیه ایران را یادآور شد و هزاران ایرانی را قربانی سلاح های شیمیایی خواند.

اوباما در بخش دیگری از اظهارات خود درباره برنامه هسته ای ایران به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت استفاده از سلاح هسته ای و کشتار جمعی اشاره کرد و همچنین بر حق ایران در مورد دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای تأکید کرد.

 

 باراک اوباما, بیوگرافی باراک اوباما, زندگینامه باراک اوباما, عکسهای باراک اوباما, سن باراک اوباما, همسر باراک اوباما, فرزندان باراک اوباما, تحصیلات باراک اوباما, آثار باراک اوباما, فعالیت های باراک اوباما, واکنش باراک اوباما, زندگی شخصی باراک اوباما, سایت اوباما, فعالیتهای سیاسی اوباما, دختران باراک اوباما, محل زندگی اوباما, جایزه صلح نوبل, میشل اوباما, باراک حسین اوبامای دوم, Barack Hussein Obama II, بیوگرافی رئیس جمهور امریکا

 

 باراک اوباما, بیوگرافی باراک اوباما, زندگینامه باراک اوباما, عکسهای باراک اوباما, سن باراک اوباما, همسر باراک اوباما, فرزندان باراک اوباما, تحصیلات باراک اوباما, آثار باراک اوباما, فعالیت های باراک اوباما, واکنش باراک اوباما, زندگی شخصی باراک اوباما, سایت اوباما, فعالیتهای سیاسی اوباما, دختران باراک اوباما, محل زندگی اوباما, جایزه صلح نوبل, میشل اوباما, باراک حسین اوبامای دوم, Barack Hussein Obama II, بیوگرافی رئیس جمهور امریکا

  • نمایش : ۵۶۵
  • علیـ  ــر ضــا
    علیـ ــر ضــا آدرس سایت کاربر
    عالی بود بیوگرافی ایشون ⁦♥️⁩
    بیوکده ..
    :)
    تشکر از شما
    mehri merila
    mehri merila آدرس سایت کاربر
    شخصیت مورد علاقه ی من...
    ممنون
    بیوکده ..
    :)

    ممنون از شما
    میثم ر...ی
    میثم ر...ی آدرس سایت کاربر
    مرگ بر آمریکا :)))
    بیوکده ..
    :)

    ممنون
    sewe
    sewe
    عالی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه