بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی والتر چارلز دنس

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۷ دی ۹۶
  • ۱۴:۳۰

بازیگران بازیگران مرد خارجی

بیوگرافی والتر چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

والتر چارلز دنس (انگلیسی: Walter Charles Dance؛ زاده ۱۰ اکتبر ۱۹۴۶) یک هنرپیشه اهل بریتانیا است. وی از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است.

زمینه فعالیت : سینما

تولد : ۱۰ اکتبر ۱۹۴۶

ردیچ، ووسترشر

ملیت : بریتانیایی

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۱۹۷۴ – تاکنون

همسر(ها) : جوانا هیتورن (همسر اول)، سوفیا مایلز (نامزد)، الینور بورمن (همسر دوم)

فرزندان : سه فرزند

زندگی

مادرش الینور یک اشپز و پدرش والتر دنس یک مهندس بود =. او در مدرسه ی فنی Widey که مخصوص پسر ها بود و در کرون هیل قرار داشت به تحصیل مشغول شد. این مدرسه در سال ۱۹۸۸ وقتی که با نام دبیرستان Widey شناخته می شد تعطیل شد. او قبل از این که تصمیم بگیرد بازیگر شود قصد داشت تا بعد از فارغ التحصیل شدن از کالج هنر Plymouth طراح گرافیکی شود.

چارلز دنس با جوانا هیتورن در سال ۱۹۷۰ ازدواج کرد و از این ازدواج دو فرزند دارد. بعد از این که زندگی مشترک این دو در سال ۲۰۰۴ خاتمه یافت ، چارلز مدتی با بازیگری به نام سوفیا مایلز رابطه داشت. در ۱۷ جون سال ۲۰۰۶ او به عنوان عضو هـیئت رئیسه ى انجمن The British Empire انتخاب شد. در سپتامبر سال ۲۰۱۰ او با مجسمه سازی به نام الینور بورمن نامزد کرد و بعد صاحب دختری به نام رز شد. ان ها در مارچ سال ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا شدند.

حرفه

انجمن سلطنتی شکسپیر

چارلز از اواسط تا اواخر دهه ی ۷۰ میلادی یکی از اعضای انجمن سطنتی شکسپیر بود و در اکثر تولیدات ان ها در لندن و استراتفورد اپون اوون حضور داشت. او سپس در سال ۱۹۸۹ به این انجمن برگشت تا نقشی اصلی را در نمایش Coriolanus در شهر های نیوکسل و استراتفورد اپون اوون بر عهده بگیرد. او همچنین نقشی را در تئاتر Barbican در سال ۱۹۹۰ بازی کرد. او با بازخورد های جنجالی مواجه شد و در سال ۲۰۰۷ جایزه ی بهترین بازیگر را از منتقدین برای ایفای نقش پروفسور سی.اس.لوییس استاد دانشگاه اکسفورد و نویسنده ی مجموعه رمان های نارنیا در تئاتر Shadowlands اثر ویلیام نیکولسون برنده شد.

فیلم و تلویزیون

چارلز کار سینمایی خود را در سال ۱۹۷۴ با بازی در مجموعه ی تلویزیونی معمایی Father Brown محصول شبکه ی BBC در نقش فرمانده نیل ابرین در اپیزود The Secret Garden اغاز کرد . او بعد از وقفه ای ده ساله با بازی در نقش اصلی گای پرون در فیلم The Jewel in the Crown محصول شبکه ی Granada که توسط کریستوفر کوراهان در سال ۱۹۸۴ به دنیای فیلم های تلویزیونی بازگشت.

این فیلم اقتباسی بود از رمان های نوشته شده توسط پل اسکات و بازیگران معروفی مانند جرالدین جیمز و ارت مالیک در ان بازی کرده بودند. چارلز همچنین در فیلم های تلویزیونی بریتانیایی مانند Murder Rooms ، Randall & Hopkirk ،Rebecca، The Phantom of the Opera Fingersmith و Bleak House به بازی پرداخت که برای بازی در هرکدام از ان ها نامزد دریافت جایزه ی امی شد. او برای بازی در مجموعه ی کمدی بریتانیایی Absolutely Fabulous نیز انتخاب شد. همچنین نام او به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم The Life of Jesus Christ 2 اعلام شد.

این فیلم در حالی در مراکش فیلمبردای شد که تمام بازیگران اصلی در همان مکان حضور داشتند. چارلز همچنین در نقش گای اسپنسر به عنوان یک فرد تبلیغ کننده هیتلر مانند در فیلم The second installment of Foyle’s War به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در نقش در حال پیشرفت دکتر مالتراورز در مجموعه ی Trinity محصول شبکه ی ITV بازی کرد.

چارلز در مجموعه ی تلویزیونی Merlin محصول شبکه ی BBC به عنوان بازیگر مهمان در نقش اردیان که یک جستجو کننده ی جادوگر است به ایفای نقش پرداخت . همچنین او در نقش خودش در سری سوم مجموعه ی Jam & Jerusalem بازی کرد. او در نقش هاولاک وتیناری در فیلم اقتباسی Going Postal اثر تری پرچت در سال ۲۰۱۰ محصول شبکه ی Sky نیز بازی کرد. چارلز در نقش تایوین لنیستر در مجموعه ی تلویزیونی بازی تاج و تخت محصول شبکه ی HBO که بر اساس مجموعه رمان نغمه ای از اتش و یخ نوشته ی جورج.ر.ر.مارتین ساخته شده به ایفای نقش پرداخت. او همچنین برای گرفتن نقش از تهیه کننده ی فیلم Your Highness که در بلفاست فیلمبرداری می شد ابراز علاقه کرد.

چارلز در نقش کنراد ناکس در مجموعه ی تلویزیونی بریتانیایی Strike Back : Vengeance as the primary villain نیز بازی کرد. او همچنین درفیلم Paris Connections نیز در نقش الکساندر بورینسکی که یکی از اعضای حزب در روسیه است به ایفای نقش پرداخت. یکی از بزرگترین حضور هایی که چارلز در پرده ی سینما داشته است بازی در نقش کلاوس شیطانی در فیلم James Bond For Your Eyes Only در سال ۱۹۸۱ بوده است.

او همچنین در سال ۱۹۸۹ در نقش یان فلمینگ خالق شخصیت جیمز باند در فیلم بیوگرافی وی به نام Goldeneye محصول شبکه ی Anglia بازی کرد. نام این فیلم از روی محل زندگی یان فلمینگ در جاماییکا گرفته شد و بعد ها نیز نام یکی از فیلم های مجموعه ی جیمز باند شد. چارلز در ۳۰ جون سال ۲۰۱۳ در یکی از اپیزود های مجموعه ی پرطرفدار Top Gear محصول شبکه ی BBC در نقش ستاره ای در خودرویی با قیمت عادلانه ظاهر شد.

فیلمنامه نویسی و کارگردانی

آغاز کار چارلز در زمینه ی فیلمنامه نویسی و کارگردانی با فیلم Ladies in Lavender در سال ۲۰۰۴ بود. فیلمی که در ان بازیگرانی چون جودی دنچ و مگی اسمیت به ایفای نقش پرداخته بودند. او در سال ۲۰۰۹ اقتباس خود از داستان The Inn at the Edge of the World اثر الیس توماس الیس را کارگردانی کرد.

فیلم شناسی

از فیلم ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به بیگانه ۳، گاسفورد پارک، جهان زیرین: بیداری، والاحضرت، علی جی اینداهوس، پیمانکار اشاره کرد.

چارلز دنس و مجموعه بازی تاج و تخت

نام شخصیت : تایوین لنیستر

نام و تلفظ انگلیسی : Tywin Lannister /ˈtaɪwɨn ˈlænɨstər

فصل ها : ۲-۳

تایوین لنیستر، فرمانده کسرلی راک، حافظ لنیسپورت و سرپرست غرب است. تایوین مردی حسابگر، بی رحم و ناظر بر پیرامونش است. او همچنین مشاور عالی پادشاه پیشین، آیریس دوم بوده است. او پدر سرسی، جیمی و تیریین است. پس از دستگیری ادارد استارک جافری بار دیگر او را مشاور عالی پادشاه می‌کند. اما پس از اسیر شدن جیمی به دست استارک‌ها، اعدام غیر منتظرهٔ ادارد به دستور جافری و به چالش کشیدن ادعای پادشاهی جافری توسط رنلی و استنیس باراثیان؛ تایوین تصمیم می‌گیرد تا پیروزی در جنگ در مقر فرماندهی نیروهایش بماند.

او مقام مشاور عالی پادشاه را به تیریین واگذار می‌کند. تایوین در فصل دوم جنگ را در هارنهال ادامه می‌دهد. او فرماندهان تحت امرش را به خاطر سهل انگاری و شکست در برابر ارتش استارک‌ها به رهبری شاه راب استارک نکوهش می‌کند در حالی در آنجا او یک رابطهٔ غیرمحتمل دوستانه با ساقی خود برقرار کرده است؛ غافل از آنکه او در اصل “آریا استارک” است.

در اصل او در تکاپوی حمله به نیروهای راب استارک است که به خاطر تصرف وینترفل به دست گریجوی‌ها تمرکز خود را از دست داده‌اند؛ اما نظرش عوض می‌شود و به کمک مدافعان پایتخت می‌شتابد تا نیروهای استنیس باراثیان را عقب برانند. او بار دیگر مقام خود را به عنوان مشاور عالی پادشاه به دست می‌گیرد و برای ایمن‌سازی برقراری اتحاد بین لنیسترها و تایرل‌ها مراتب ازدواج جافری با “مارجری تایرل” را فراهم می‌کند.

عکس چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

بیوگرافی و عکس چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

عکسهای جدید چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

عکس چارلز دنس روی فرش قرمز

بیوگرافی چارلز دنس

عکس چارلز دنس و همسرش

بیوگرافی چارلز دنس

عکسهای جدید از چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

تصاویر چارلز دنس بازیگر بریتانیایی

بیوگرافی چارلز دنس

عکسهای چارلز دنس در بازی تاج و تخت

بیوگرافی چارلز دنس

عکسهای باکیفیت از چارلز دنس در بازی تاج و تخت

بیوگرافی چارلز دنس

گالری عکس چارلز دنس بازیگر مجموعه بازی تاج و تخت

بیوگرافی چارلز دنس

عکسهای هنری چارلز دنس

بیوگرافی چارلز دنس

 

  • نمایش : ۶۵۲
  • cart
    cart
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    * ** **** **** ***** ** ******* *** ******* *** ***
    ******** ******** *** ****** ****** ******** ***** **
    ******* ** ******** ** *** *****
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه