بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی کلینت ایستوود

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۹ آذر ۹۶
  • ۱۸:۳۰

بازیگران بازیگران مرد خارجی تهیه کنندگان و کارگردانان تهیه کنندگان و کارگردانان ایرانی

بیوگرافی کلینت ایستوود

 

 

کلینتون (کلینت) ایستوود جونیور (زاده ۳۱ مه ۱۹۳۰) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برنده چهار جایزه اسکار شامل دو اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین کارگردانی میباشد.

از معروف‌ترین ساخته‌های او می توان به نامه‌هایی از ایوجیما، پرچم‌های پدران ما، دختر میلیون دلاری و نابخشوده اشاره کرد. از خصوصیات کارهای او این است که در اکثر مواقع کار تهیه کنندگی و موسیقی بر عهده خود اوست.

نام اصلی : کلینتون (کلینت) ایستوود جونیور

زمینه فعالیت : بازیگر و کارگردان و تهیه کننده

ملیت : ایالات متحده آمریکا

تولد : ۳۱ مهٔ ۱۹۳۰

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

والدین : پدرش سنیور کلینت ایستوود – مادرش مارگارت راث رانر

جوایز

جوایز اسکار

جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در سال ۱۹۹۲ برای فیلم نابخشوده

جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در سال ۲۰۰۴ برای فیلم دختر میلیون دلاری

جایزه یادبود ایروینگ جی تالبرگ در سال ۱۹۹۵

جوایز سزار

سزار افتخاری در سال ۱۹۹۸

بهترین فیلم خارجی در سال ۲۰۰۴ (میلادی)۲۰۰۴ فیلم رودخانه مرموز

بهترین فیلم خارجی در سال ۲۰۰۶ فیلم دختر میلیون دلاری

 

زندگی و حرفه

ایستوود در سان فرانسیسکو (در کالیفرنیا) به دنیا آمد. پدر او سنیور کلینت ایستوود و مادرش مارگارت راث رانر نام دارند.

او در ابتدا بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۷ تقریباً فقط به عنوان بازیگر در فیلم‌ها ظاهر می شد. مهمترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه گانهٔ سرجولیونه (به خصوص مشهورترین آنها: خوب بد زشت) و نقش هری در سری فیلم‌های هری کثیف است.

در سمت کارگردانی فیلم‌های فوق‌العاده‌ای ساخته است که هر کدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص اطراف ما می‌باشد. فیلم نابخشوده (۱۹۹۲) برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. بعد از نابخشوده چند فیلم جنایی دیگر ساخت که در مقایسه با نابخشوده البته، فیلم‌های ضعیفی بودند. تا اینکه در سال ۲۰۰۳ رود میستیک را می سازد که در آن بازیگرانی چون شان پن و تیم رابینز حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد. سال بعد از موفقیت رود میستیک، فیلم تاثیرگذار دختر میلیون دلاری را می سازد و برای بار دوم بعد از نابخشوده، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب می کند. در سال ۲۰۰۶ دوگانهٔ جنگی دربارهٔ جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌های پرچم‌های پدران ما و نامه‌هایی از ایوجیمارا می سازد که هردو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم‌های سال معرفی می شوند.نامه‌هایی از ایوجیما توانست در جوایز اسکار نامزد ۴ جایزه (از جمله بهترین فیلم و کارگردانی) بشود هر چند که در مقابل فیلم رفتگان از مارتین اسکورسیزی باخت. در ۲۰۰۸ دو فیلم مهم می سازد. یکی بچهٔ جایگزین (با بازی آنجلینا جولی که برای بازی در این فیلم نامزد جایزهٔ اسکار شد) و یکی گرن تورینو، که برای آن جایزهٔ دست آورد یک عمر را گرفت. در ۲۰۰۹ ایستوود برای بار چندم، از مورگان فریمن در فیلم شکست‌ناپذیرش استفاده می‌کند که نامزد دو اسکار شد ولی هیچ یک را بدست نیاورد.

آنچه همواره در فیلم‌های وی قابل احساس است، تلخی بیش از حد ولی صادق فیلم‌های اوست که به بحران‌های دنیای اطراف ما می پردازد. از جمله جنگ و پیامدهای اشتباه آن، تجاوز، معلولیت و تبعیض نژاد…

 

فیلم‌شناسی

از فیلم‌های معروف وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    خوب، بد، زشت

    به خاطر چند دلار بیشتر

    به خاطر یک مشت دلار

    نابخشوده

    دختر میلیون دلاری

    قدرت مطلق

    جنایت حقیقی

    روی خط آتش

    قلعه عقابها

    گاوچرانها

    هری کثیف در استخر کشته شد

    فرار از زندان الکاتراز

    دنیای بدون نقص (دنیای کامل)

    کار خون

    آخرت

    رودخانه مرموز

    پرچم های پدران ما

    نامه‌هایی از ایوجیما

    بچه اشتباهی

 

توضیح: فیلم های به خاطر یک مشت دلار و به خاطر چند دلار بیشتر فیلم هایی متفاوت می باشند و به ترتیب در سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ ساخته شده‌اند.

 

 

  • نمایش : ۵۵۲
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه