بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی جورجیو کیه لینی

  • بیوکده ..
  • يكشنبه ۲۴ دی ۹۶
  • ۱۰:۳۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد خارجی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

جورجیو کیه لینی (به انگلیسی: Giorgio Chiellini ) متولد ۱۴ آگوست ۱۹۸۴ در شهر پیزا او مدافع جوان تیم فوتبال یوونتوس و تیم ملی ایتالیا است.

زادروز : ۱۴ آگوست ۱۹۸۴

زادگاه : پیزا، ایتالیا

قد : ۱٫۸۶

باشگاه کنونی : یوونتوس

شمارهٔ پیراهن : ۳

پُست : مدافع

زندگی

پدر و مادر جورجیو به نام‌های فابیو و لوچیا صاحب دو پسر دوقولو به نام‌های جورجیو و کلودیو شدند و سپس دو فرزند دیگر به نام‌های گولیو و سیلویا به دنیا آمدند. او بازی کردن را در ۶ سالگی در باشگاه نوجوانان لیورنو آغاز کرد. جیورجیو ابتدا در خط هافبک مرکزی توپ می‌زد.

یوونتوس

کیه لینی در تابستان ۲۰۰۴ به جمع بیانکونری‌ها با قیمت ۶٫۵ میلیون یورو پیوست. اما بی درنگ به صورت قرضی به مدت یک فصل با قیمت۵٫۳ میلیون یورو به باشگاه فیورنتینا رفت. پس از یک درخشش عالی در سری آ کیه لینی دوباره به یوونتوس دعوت شد و باشگاه یوونتوس ۴٫۳ میلیون یورو برای مالکیت کامل پرداخت. جورجیو با بازی‌های عالی و دلپسندی که برای یوونتوسی‌ها انجام داد رییسان باشگاه تصمیم گرفتند تا قراردادی جدید با کیه لینی ببندند وسرانجام در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۶ جیورجیو تمدید قرارداد کرد و تا سال ۲۰۱۱ به بانوی پیر خدمت خواهد کرد. بعد از کالچوپولی (تبانی مسولین باشگاه یوونتوس با کمیته داوران)، کیه لینی کماکان با یوونتوس بود و در سری ب به کارش ادامه داد. گورخرهای یوونتوسی در سری ب نماندند و در فصل بعد باقدرت به سری آ بازگشتند.رانیری پست جورجیو را عوض کرد و او را در دفاع مرکزی گذاشت. کیه لینی یک فصل درخشانی را پشت سر گذاشت و بهترین دفاع مرکزی در سری آ قلمداد شد. جورجیو با نیکولا لگروتالیه زوج قدرتمندی شدند و یوونتوس پس از اینتر عنوان بهترین خط دفاع را در فصل ۰۸/۲۰۰۷ به خود اختصاص داد. در ۲۷ آوریل ۲۰۰۸، کیه لینی دو گل برای یوونتوس در برابر لاتزیو زد.

در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۸، کیه لینی تمدید قرارداد با یوونتوس تا سال ۲۰۱۳ کرد.

در ۱۳ آگوست ۲۰۰۸، کیه لینی اولین گل اروپایی در اولین دوره را به آرتمدیا پترزالکا زد.

در ۱۷ آگوست ۲۰۰۸، کیه لینی از ناحیهٔ زانوی چپ در برابر میلان در جام لویجی برلوسکونی آسیب دید و او نمی‌توانست شش هفته تا شش ماه بازی کند. اما، او سریع بازگشت و سر پست خود رفت. پس از یک ماه در سپتامبر، کیه لینی به سرعت خود را بازسازی کرد و از سه نفر اولی بود که در یوونتوس برای جام باشگاههای اروپا دعوت شد.با این وجود. حامیان یوونتوس معتقد بودند که جورجیو هنوز سلامت کامل بدست نیاورده. او با بازسازی خویش و ادامه اوج گرفتن نامزد اسکار دل کالچیو به عنوان بهترین مدافع شد.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۸، او در برابر میلان در سری آ با سانتر دل پیرو از نقطه کرنر یک گل به ثمر رساند.

تیم ملی

کیه لینی کار خود را در تیم ملی در نوامبر ۲۰۰۴ در برابر فنلاند آغاز کرد، و در شروع در ترکیب اصلی جای گرفت. او یکبار طعم قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا را در سال ۲۰۰۳ چشیده، و او همچنین در بازیهای المپیک ۲۰۰۴ در مسابقات قهرمانی فوتبال یکی از اعضای تیم ایتالیا بود. جورجیو در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال ۲۰۰۷ در هلند دعوت شد. کیه لینی در ترکیب ایتالیا برای جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ قرار گرفت. او در بازی مقابل هلند در نیمکت ذخیره نشسته بود، و ایتالیا بازی را ۰-۳ به هلند واگذار کرد. چیه لینی به همراه کریستین پانوچی در دفاع مرکزی بعد از بازی بد آندره آ بارزاگیلی و مارکو ماترازی در مسابقهٔ افتتاحییه جورجیو در تیم به عنوان بازیکن فیکس قرار گرفت و در مسابقات بعدی در برابر رومانی و فرانسه بازی خوبی به عمل آورد. گرچه بهترین نمایش جورجیو در برابر اسپانیا بود که به بزرگانی همچون داوید ویا و فرناندو تورس اجازهٔ استفاده از توپ را نداد، ولی ایتالیا بعد از تساوی ۰-۰ در پنالتی، مهار ضربات دنیل ده روسی و آنتونیو دی ناتاله توسط ایکر کاسیاس موجب شد که ایتالیا از دور مسابقات کنار برود.

عکس جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

بیوگرافی و عکس جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

تک عکس جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

عکس فوتبالی از جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

زندگینامه جورجیو کیه لینی فوتبالیست ایتالیایی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

گالری عکس جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

عکسهای ورزشی جورجیو کیه لینی Giorgio Chiellini

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

والپیپر جورجیو کیه لینی

بیوگرافی جورجیو کیه لینی - Giorgio Chiellini

  • نمایش : ۷۳۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه