بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی حمید درخشان

  • بیوکده ..
  • شنبه ۱۱ آذر ۹۶
  • ۱۴:۳۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد ایرانی

بیوگرافی حمید درخشان

 

حمید درخشان (متولد ۳ بهمن ۱۳۳۷ در تهران) بازیکن بازنشسته و مربی کنونی فوتبال است. وی سابقه بازی در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتبال ایران را دارد. وی هم‌اکنون سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان می‌باشد.

زادروز: ۳ بهمن ۱۳۳۷-  ۲۳ ژانویهٔ ۱۹۵۹

محل تولد : تهران، ایران

پست : مربی (گذشته:هافبک)

 

زندگی ورزشی

در سن هفده سالگی از تیم مزدا به پرسپولیس آمد. چهاردهم شهریور سال ۱۳۵۹ برای اولین بار پیراهن تیم ملی را مقابل امارات بر تن کرد. بازیگردان اصلی ایران در جام ملت‌های ۱۹۸۴ بود و در سال بعد به عنوان بازیکن سال ایران انتخاب شد. او چهار سال از تیم ملی دور بود و در سال ۱۳۶۹ با حضور پروین به تیم ملی برگشت. در سال ۱۳۷۲ و در سن سی و پنج سالگی از فوتبال ملّی خداحافظی کرد.

 

دوران مربی‌گری

درخشان مربی‌گری را از تیم باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در به عنوان سرمربی موقت و به عنوان دستیار شروع کرد، وی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱ سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال ایران ایران بود، او در سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ سرمربی تیم‌های سرخپوشان و هما شد، پس از چند سال مقوفه و در سال ۱۳۸۸ به تیم پیکان رفت و هدایت این تیم را به عهده گرفت اما در یک سال یعنی در سال ۱۳۸۹ به تیم شهرداری تبریز رفت، وی از اوایل تیر تا مهر ۱۳۹۰ سرمربی باشگاه فوتبال شاهین بوشهر بود.او مجدداً برای ۵ بازی به شاهین برگشت و در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ مجدداً استعفا کرد.

 

 

  • نمایش : ۴۲۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه