بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی هیچ‌کس

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶
  • ۱۴:۳۰

خوانندگان خوانندگان ایرانی

بیوگرافی هیچ‌کس

سروش لشکری (متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴) با نام هنری هیچ‌کس خوانندهٔ رپ فارسی و از پیشگامان رپ خیابانی در ایران است.

نام اصلی : سروش لشکری

نام مستعار : هیچ‌کس

تولد : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴، تهران

ملیت : ایران

سبک (ها) : رپ فارسی، هیپ‌هاپ

همکاری (های) مشترک : امیر تتلو، سالومه ام‌سی، مهدیار آقاجانی، ریویل، صامت، رضا پیشرو، یاس، ملتفت، زدبازی،سامان ویلسون، سهراب ام جی،مهراد هیدن، حصین ابلیس، قاف،فدائی، داریوش ملتفت، رؤیا عرب،بیداد، بهرام، کول جی رپ

نوع صوت : بَم

هنرمندان همکار : اعضای گروه ملتفت (فدایی،قاف و ریویل)

آلبوم معروف : جنگل آسفالت

ناشرین : ۰۲۱ , صامت، ملتفت

سال های فعالیت : ۱۳۷۷-اکنون

وب گاه رسمی : http://hichkas.me/

  • توئیتر رسمی هیچ‌کس
  • اینستاگرام رسمی هیچ‌کس
  • فیس‌بوک رسمی هیچ‌کس
  • کانال تلگرام رسمی هیچ‌کس

 

 

زندگی‌نامه

سروش لشکری در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۴ در تهران زاده شد. یکی از فرزندان پسر یک خانواده ۵ نفری است. پدر او اصالتاً اهل ضیاء آباد تاکستان است و با حسین لشکری (خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها در عراق اسیر بود) نسبت خانوادگی دارد. او ساکن محله ونک تهران و دانشجوی رشته مترجمی در دانشگاه بوده، اما درس خود را نیمه کاره رها کرده است. اما اکنون بر طبق گفته‌هایش در توئیتر مشغول به تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه‌شناسی است.

فعالیت هنری

سال‌های آغازین (۱۳۷۸_۱۳۸۲)

هیچ‌کس در ابتدا کارش را با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی آغاز کرد، اما با استقبال چندانی مواجه نشد. وی به همراه سالومه ام‌سی آهنگ چشمارومن از 2pac بازخوانی کردن در سال ۱۳۸۲ و این اثر شروعی تازه در موسیقی زیرزمینی داشت و به دنبال این کار خوانندگان زیادی به طرف رپ فارسی کشیده شدند. او در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی دلیل انتخاب نام هیچ‌کس را این گونه بیان کرده‌است:

دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تأثیری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم. هیچکس نماد هیچ چیز نیست و من این را دوست دارم

آهنگ چشما رو من از هیچ‌کس؛ سالومه‌ام سی؛ 2pac

این اثر در سال ۱۳۸۲ یعنی نقطه آغازین موسیقی زیرزمینی منتشر شد به همراهی سالومه ام‌سی که شروعی جدید در رپ فارسی و موسیقی زیرزمینی ایران بود که سروش هیچ‌کس باعث شد رپ به سمت بازخوانی آثار خوب و تاپ کشیده شود همچنین رسانه‌های هیپ هاپی خارجی درمورد اولین آرتیست‌های رپ فارسی از هیچ‌کس و سالومه ام‌سی در رپ فارسی یاد کنند. این اثر جز اولین ترک‌های رپ فارسی به یاد می‌آید که یه نوع سبک جدید بود در زمانی که آهنگساز و امکاناتی نبود که رپرهای ایرانی برای تولید آثار خود از ان استفاده کنند.

معرفی اولین رپ کن‌های دختر رپ فارسی؛ سالومه‌ام سی؛ پانی

سروش هیچ‌کس معرف دوتا از اولین رپ کن‌های دختر یعنی ابتدا سالومه ام‌سی و بعد پانی بود و آنها را به رپ فارسی معرفی کرد و همچنین در تولید و نشر آثار هنرمندان زیرزمینی نقش مهمی را ایفا کرد و همین کارها باعث شد که لقب پدر خوانده به او بدهند و در پی آن دیاکو و رضا پیشرو آهنگی به نام پدر خوانده را منتشر کرده و به هیچ‌کس تقدیم کردند.

تشکیل ۰۲۱، آلبوم جنگل آسفالت و شهرت (۱۳۸۲–۱۳۸۶)

در سال ۱۳۸۲، هیچ‌کس یکی از نخستین گروه‌های رپ ایران را با نام «۰۲۱» و با شعار «تهران برای همیشه» ایجاد کرد.در آغاز هیچ‌کس در ترانه‌های خود به کل‌کل‌های رایج با دیگر خواننده‌های رپ می‌پرداخت،اما بعد بیشتر سراغ موضوعات اجتماعی رفت.

هیچ‌کس آلبوم زیرزمینی جنگل آسفالت را در سال ۱۳۸۵ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی روی آی‌تیونز منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال‌ و هوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران بدل کرد. قابل ذکر است که تک آهنگ یه مشت سرباز از این آلبوم نتیجهٔ شهرت جهانی را برای هیچ‌کس دربرداشت، در ویدئو این آهنگ پیشرو، علی قاف، بهرام، ریویل، مهدیار آقاجانی و… به صورت افتخاری حضور دارند۰

اولین موزیک ویدئوی رپ فارسی

مهرک گلستان، خواننده رپ مقیم لندن ملقب به ریویل، از طریق اینترنت و با واسطه خواننده رپی به نام دیو، با هیچ‌کس آشنا شد و در سفر خود به تهران با او دیدار کرد. ریویل در این باره گفته‌است:

بعد از آشنایی با هیچ‌کس از سبک کارش خیلی خوشم اومد و خلاصه اولین‌بار توی میدان ونک با هم قرار گذاشتیم. با هم قرار گذاشتیم که با هم آهنگ رپ بخونیم که توش موسیقی سنتی هم باشه. با همکاری چندین نوازنده سازهای ایرانی اومدیم این کارو انجام دادیم و ویدئوهاش رو خودمون فیلمبرداری کردیم.

هیچ‌کس و ریویل چندین ترانه را با هم اجرا کردند که ترانهٔ «تیریپ ما» با نماهنگ سیاه‌وسفیدی که شامل صحنه‌هایی از قلیانکشی و رقص قمه در خیابان‌های تهران بود، در اینترنت معروف شد.

یه روز خوب می‌آد و خروج از ایران (۱۳۸۸)

هیچ‌کس در فیلم کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره ساخته بهمن قبادی که در سال ۱۳۸۸ منتشر شد، در چند صحنه بازی کرد و نماهنگ «اختلاف» را اجرا کرد. او در دیالوگی در فیلم دربارهٔ خروج از ایران گفت:

ما چیزی که می‌خونیم بهش می‌گن چی؟ رپ فارسی. فارسی، یعنی مال همین‌جاست. جون تو اصلاً خارج کشور و اونور آب و اینا اصلاً راه نداره، به خاطر این که حرفی که ما می‌زنیم واسه دل همین شهره، می‌دونی چی می‌گم؟

هیچ‌کس در سال ۱۳۸۸ ترانه‌ای به نام «یه روز خوب می‌آد» را خواند که با وجود نشانه‌های آشکار اشاره به فضای سیاسی ملتهب ایران، واکنش او نسبته به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تعبیر شد. هیچ‌کس سرانجام از ایران خارج شد و در لندن ساکن شد. اگرچه در مصاحبه با دویچه‌وله محل زندگی خود را تهران ذکر کرد. او دربارهٔ دلیل خروج خود از ایران در شبکه من‌وتو گفت:

و در نشستی دربارهٔ موسیقی هیپ‌هاپ ایران در مدرسه مطالعات مشرق‌زمین و آفریقا دربارهٔ خروج خود از ایران گفت:

کلاً من برای همیشه نیومدم بیرون؛ بلکه او مدم کانال‌ها را برای بچه‌های تهران باز کنم. می‌خوام با مهدیار[آقاجانی] آلبوم بدم بیرون و با بهترین رپ‌خوان‌های جهان کار کنم تا ببینم چند چندن.

آلبوم انجام وظیفه و تک آهنگ‌های فردی (۱۳۸۸–۱۳۹۱)

در سال ۱۳۸۸ هیچ‌کس در اواخر آهنگ نفرت(ریمیکس)اعلام کرد که به زودی آلبومی با نام انجام وظیفه منتشر خواهد شد.

سرانجام در تاریخ ۱۷ اسفند سال ۱۳۸۹ این آلبوم هم برای فروش بر روی آی تیونزو آمازون و هم برای دریافت رایگان در وب سایت‌ها منتشر شد. آهنگسازی آن برعهدهٔ مهدیار آقاجانی بود. این آلبوم به همراهی کل اعضای گروه ملتفت (فدائی، قاف و ریویل) ضبط شد که دارای ۵ آهنگ با موضوع‌های مختلف بود.

هیچ‌کس در این آلبوم در دو آهنگ ما از اوناشیم و انجام وظیفه حضور دارد. باید دانست که آلبوم انجام وظیفه از گروه ملتفت پخش شد.

بعد از آلبوم انجام وظیفه هیچ‌کس تک آهنگ‌های بسیاری از خود منتشر کرد و در دو آلبوم حضور داشت. یکی از آن‌ها زاخارنامه که می‌توان گفت آهنگی که هیچ‌کس درآن حضور داشت به جنجالی‌ترین آهنگ از آلبوم شناخته شد و دیگری آلبوم عدل از فدائی بود که هیچ‌کس در آهنگ چی شنیدی؟ حضور داشت. بیش تر مخاطبان از این آهنگ به عنوان پر ایهام‌ترین آهنگ رپ یاد می‌کنند. قسمتی از اجرای هیچ‌کس در این آهنگ:

«تو ذهن ملکه شده آرزو تلاش نباشه مثل آرد بی الکه»

در بیت بالا اگر قسمت‌های پر رنگ شده را به طور دیگری بخوانیم معنی جمله یا شعر کاملاً تغییر پیدا می‌کند.

آهنگ «اون مثل داداشم بود» و جدائی از صامت

در پی مشارکت هیچ‌کس و زدبازی در آهنگ چرا بدی و جنجال‌های بین او و پیشرو در ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ هیچ‌کس آهنگی با نام اون مثل داداشم بود خطاب به رضا پیشرو منتشر کرد که تجدید خاطره و توضیح وقایع رخ داده به صورت خلاصه از دوستی قدیمی خود و رضا بود و همچنین از سفرش به خارج از کشور برای پیشرفت رپ تو ضیح داد. اما ماجرا در اینجا تمام نشد، پیشرو در ۶ فروردین ۱۳۹۱ آهنگی با نام لوبیای سحر آمیز در جواب به این آهنگ منتشر کرد. پیشرو بعدها در ویدئو یی در یوتیوب اعلام کرد که من تمام حرفهامو در لوبیای سحرآمیز زدم و همه چیز تمام شده و راهش را جدا اعلام کرد، البته بعدها پیشرو در برخی از موزیک‌هایش [از جمله آهنگ مغز رپ در آلبوم کمپانی ۱۳] گروه ملتفت (هیچ‌کس، قاف، فدایی، داریوش، مهدیار) را مورد خطاب قرار داد و این گروه را دیس کرد و این گونه دو دوست صمیمی، که خود را دو برادر می‌نامیدند، از یکدیگر جدا و هر کدام مسیر خود را ادامه دادند.

جوون و خام

در ۹ اکتبر سال ۲۰۱۲ (چهارشنبه، ۱۷ مهر ۹۱)، هیچ‌کس به همکاری قاف، ریویل و کول جی رپ، تک آهنگی از خود با نام جوون و خام (به انگلیسی: Young n' Foolish)، منتشر کرد.آهنگساز این کار مهدیار آقاجانی بود. از خصوصیات این آهنگ می‌توان به دو زبان بودن آن (انگلیسی و فارسی) اشاره کرد که قسمت فارسی آن را هیچ‌کس و قاف و قسمت انگلیسی آن را ریویل و کول جی رپاجرا کرده‌اند. این آهنگ یکی از همکاری‌های بزرگ رپ فارسی به شمار می‌آید.

کار بر روی آلبوم مجاز و تک آهنگ‌های فردی (۱۳۹۱-اکنون)

هیچ‌کس در ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ در قطعه صوتی که از خود منتشر کرد [ به نام تهران مال کی شد ] ضمن تبریک سال نو در رابطه با کارهایی که انجام خواهد داد، توضیح داد.او در رابطه با کار بر روی آلبوم جدیدش به‌نام مجاز توضیحاتی داد و گفت که بعد از پخش تک آهنگ بنگ و تک آهنگی با نام اّه آلبومش را پخش خواهد کرد. هم‌چنین وی در رابطه با آهنگسازهای جدیدی با نام‌های حسنو حکمت صحبتی کرد. مهدیار آقاجانی، حسن، حکمت و سعید دهقان آهنگسازهای آلبوم مجاز هستند. بر اساس توییتی که هیچ‌کس در صفحه رسمی خودش در توییتر نوشت این آلبوم از ای پی (EP) کوتاه به آلبوم ال پی (LP) بلند تبدیل خواهد شد.

«موی پریشون» و حواشی آن

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲، هیچ‌کس با همکاری داریوش (پلاک) و رؤیا عرب، تک آهنگی با نام موی پریشون را با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر کرد.در ابتدا قرار بود این آهنگ برای مؤسسه امید مهربه فروش برسد اما عده‌ای سود جو این آهنگ را دزدیده و با نام جعلی فاحشه بر وزن نابغه و این دسته از نام‌ها، پخش کردند. وقتی هیچ‌کس از این موضوع خبر دار شد، در صفحه رسمی خودش، در فیسبوک، برای آنها ابراز تاسف کرد.

آهنگ «من کی ام» و همکاری با فدائی

من کی ام نام تک آهنگی است که قرار است هیچ‌کس به همراهی اشکان فدائی از خود منتشر کند. بر طبق شایعات و شواهد این آهنگ در جواب حواشی و دیس‌های چند ماهه به گروه ملتفت (گروهی که هیچ‌کس، مهدیار، فدایی و قاف و ریویل و داریوش اعضای آن هستند) و شخص هیچ‌کس می‌باشد خوانده شده و یکی از تک آهنگ‌های آلبوم مجاز می‌باشد.

آهنگ فیروز

وی در تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۴ تک آهنگ فیروز را منتشر کرد که در آن از شخصیت تاریخی حاجی فیروز با شک و تردید بحث و صحبت می‌کند آهنگسازی اش با مهدیار آقاجانی بوده است موضوع آهنگ فیروز قبلاً توسط مهدی اخوان ثالث در پاورقی یکی از شعرهای خود در مجموعه شعر ارغنون، با ابراز تنفر از حاجی‌فیروز ذکر شده و آن را «بقایای نفرت‌انگیز عهد توحش و برده‌داری» نامیده.

آهنگ تف

هیچ‌کس در ۱۳ مهر ۱۳۹۴ تک آهنگی ناگهانی و بدون خبر و تیزر قبلی به نام تف منتشر کرد؛ که طبق گفتهٔ سروش در توییتر بخش‌هایی از شعرهای مجموعهٔ مجاز است که از قرار دادن آن در مجموعه منصرف شده و همه آنهارا در قالب یک آهنگ که به اصطلاح خودش تفاله‌های مجاز با تف در کنار هم چیده است طبق گفتهٔ سروش در مقدمهٔ آهنگ٬ضرباهنگ این کار ۹ سال قبل از انتشار آهنگ توسط مهدیار آقاجانی ساخته شده بود.

آهنگ گریه داره

وی پس از یک سال و سه ماه سکوت سرانجام در تاریخ ۱۴ دی ماه ۹۵ تک آهنگی را در سبک هیپ هاپ با تنظیم مهدیار آقاجانی به نام «گریه داره» منتشر کرد که با انتقادهای فراوانی روبه رو شد.

سبک کار و محتوای ترانه‌ها

هیچ‌کس صدای کلفت زنگ‌دار و خش‌داری دارد و متن ترانه‌هایش را خودش می‌آفریند. ترانه‌های او آکنده از اصطلاحات و تکیه‌کلام است، و استفاده از ادبیات خیابانی و کوچه‌بازاری، موسیقی او را برای عامه قابل‌فهم و جذاب کرده‌است.

به نوشته پرویز جاهد، «آهنگ‌های رپ هیچ‌کس، درونمایه اجتماعی قوی‌ای دارد و بیانگر تنش‌ها و تضادهای اجتماعی جامعه امروز ایران است. سرخوردگی‌ها، سرکوب‌ها، عقده‌های طبقاتی و روانی و سرکشی‌ها و عصیان‌های جمعی در شعر ترانه‌های هیچ‌کس به چشم می‌خورد… بسیاری، موسیقی هیچ‌کس را صدای اعتراض نسل جوان ایرانی و بیانگر روح ناآرام، بی‌قرار و سرکش آنان می‌دانند.»

امیر عزیزمحمدی، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه معتقد است که هیچ‌کس فراتر از یک خواننده رپ، و تجلی مدرن شاعران کلاسیک زبان فارسی است؛ چرا که این قرارگیری شعر کلاسیک فارسی در وزن‌ها بوده که آن را در طی سده‌ها حفظ کرده‌است (و هیچ‌کس نیز همین کار را می‌کند).

برخلاف اغلب خوانندگان رپ فارسی، ترانه‌های هیچ‌کس مؤدبانه است و او در ترانه‌هایش از فحاشی و کلام‌های رکیک یا ستایش از فرهنگ اسلحه و مواد مخدر دوری می‌کند. هیچ‌کس در ترانه‌هایش خط قرمزهایی را برای خود تعیین کرده چون «آهنگ‌هایش را خانواده‌ها گوش می‌کنند و نمی‌خواهد روی جوانان اثر منفی بگذارد». هیچ‌کس در ترانه‌های خود، از خدا و وطن‌پرستیصحبت به میان می‌آورد.او می‌خواهد در اثرهایش پیام داشته باشد و دلیل آن را این طور بیان می‌کند:

وقتی می‌بینی که یه قدرتی داری و می‌تونی تأثیر بگذاری، چرا از آن به صورت مثبت استفاده نکنی؟

خدمت به جامعه یکی از مضامینی است که هیچ‌کس به دنبال آن است:

کلاً آدم باید همیشه در حال خدمت به بشر و وطنش باشد. می‌دانی چه می‌گویم؟ یعنی حتماً قضیه سرباز بودن این نیست که بروی بجنگی. موضوع خدمت کردن است. حالا هر کسی در هر سنی به نوبهٔ خودش می‌تواند خدمتگزار مردم باشد… راستش چندسالی است که این طرز تفکر را پیدا کرده‌ام. چون وقتی من شروع کردم بچه بودم و چیزی حالیم نبود! اوایل همین طوری سر کل‌کل و این داستان‌ها رو آوردم به رپ؛ ولی کمی که گذشت، بالاخره آدم وقتی سن‌اش می‌رود بالاتر، عقلش بیش‌تر کار می‌کند.

هیچ‌کس در تک آهنگ اخیر خود که با نام بنگ پخش شد مردم را به دوری از اعتیاد به مواد مخدر فرا خوانده است.

موانع قانونی

او در پاسخ به سؤالی در مورد این که در کارش با چه موانع قانونی روبرو شده، می‌گوید «همش در حال فراریم…» و به یکی از ابیات ترانه زندان اشاره می‌کند: «من زندان نمی‌خوام برم، بگو چرا داری منو هل می‌دی؟»

هیچ‌کس برای آلبوم جنگل آسفالت موفق به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشد –چرا که از دید مسئولان سبک موسیقی او غربی و مبتذل بود– و نهایتاً آن را به شکل یک آلبوم زیرزمینی روی اینترنت منتشر کرد.او همچنین اقدام به ضبط چند نماهنگ بدون مجوز در خیابان‌های تهران نموده که مطابق قوانین ایران می‌تواند مستوجب مجازات حبس باشد؛ دلیلی که موجب خودداری بسیاری از خوانندگان زیرزمینی (برخلاف هیچ‌کس) از این کار بوده‌است.

هیچ‌کس در اواخر سال ۱۳۸۶ به اتهام «ترویج و انتشار موسیقی بدون مجوز» از سوی دادگاه فراخوانده‌شد و با تأمین قرار وثیقه ۵ میلیون تومانی و به قید تعهد نسبت به عدم خواندن موسیقی رپ بدون مجوز، تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

آلبوم‌شناسی

آلبوم سال انتشار
* جنگل آسفالت ۱۳۸۵
* مجاز به زودی

آلبوم‌های مشترک

آلبوم سال انتشار
* انجام وظیفه ۱۳۸۹
* اِما۲

۱۳۹۱

تک آهنگ‌ها

آهنگ رپ کُن آلبوم سال انتشار آهنگ ساز
گریه داره هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۵ مهدیار آقاجانی
تف هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۴ مهدیار آقاجانی
فیروز هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۳ مهدیار آقاجانی
بنگ هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۲ مهدیار آقاجانی
موی پریشون هیچ‌کس (با همراهی رؤیا عرب و داریوش) تک آهنگ ۱۳۹۲ مهدیار آقاجانی
چی شنیدی؟ فدائی (با همراهی هیچ‌کس) عدل (آلبوم کوتاه) ۱۳۹۱ مهدیار آقاجانی
چرا بدی؟ زدبازی (سهراب اِم جِی. مهراد هیدن) با همکاری هیچ‌کس زاخارنامه ۱۳۹۱ مهدیار آقاجانی
جوون و خام هیچ‌کس (با همراهی قاف. کول جی رپ و ریویل) تک آهنگ ۱۳۹۱ مهدیار آقاجانی
عاشقم هیچ‌کس اِما۲ ۱۳۹۱ مهدیار آقاجانی
من اگه تو نباشی هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۱ مهدیار آقاجانی
اون مثل داداشم بود هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۰ مهدیار آقاجانی
تیریپ ما ۲ هیچ‌کس (با همراهی ریویل) تک آهنگ ۱۳۹۰ مهدیار آقاجانی
بجنگ مثلِ هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۹۰ مهدیار آقاجانی
انجام وظیفه هیچ‌کس انجام وظیفه (آلبوم کوتاه) ۱۳۸۹ مهدیار آقاجانی
ما از اوناشیم هیچ‌کس انجام وظیفه (آلبوم کوتاه) ۱۳۸۹ مهدیار آقاجانی
نفرت (ریمیکس) هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۹ امیر ای پلاس
واقعی تر از مستند هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۹ مهدیار آقاجانی
Long Live Palastine Lowkey (با همراهی هیچ‌کس، ریویل و رپران خاورمیانه) تک آهنگ ۱۳۸۸ -
یه روز خوب میاد هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۸ مهدیار آقاجانی
یه مشت سرباز هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۷ مهدیار آقاجانی
واسه هر ایرانی هیچ‌کس (با همراهی سامان ویلسون) ۰۲۱ (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
تو مستی هیچ‌کس (با همراهی حصین و انزو) ۰۲۱ (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
کمک هیچ‌کس (با همراهی یاس) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
برو جلو هیچ‌کس (با همراهی پیشرو) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
بازم کلان هیچ‌کس (با همراهی پیشرو) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
دیوونه پیشرو (با همراهی هیچ‌کس) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
جیب بابا هیچ‌کس (با همراهی پیشرو) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
تماس کاریش نکن هیچ‌کس (با همراهی پیشرو، قاف، تتلو، مسعود سعیدی) تک آهنگ ۱۳۸۴ مهدیار آقاجانی
میگن قاف قاف (با همراهی هیچ‌کس) تک آهنگ ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
وجدان هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
Red eye هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
خاطره هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
برو بکس با ما باشید هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
بس کن هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
میکروفون هیچ‌کس (با همراهی سینا تهم) میکروفون (آلبوم غیررسمی) ۱۳۸۳ مهدیار آقاجانی
تیریپ ما هیچ‌کس (با همراهی ریویل) تک آهنگ ۱۳۸۲ مهدیار آقاجانی
گفتم هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) تک آهنگ ۱۳۸۳ -
مایه بده هیچ‌کس (با همراهی ۰۲۱) تک آهنگ ۱۳۸۳ -
بکس سروش هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۲ -
مثل مار هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۲ -
چشما رو من هیچ‌کس (با همراهی سالومه ام‌سی) تک آهنگ ۱۳۸۲ -
مست مست هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۱ -
هومن هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۱ -
بکس خلاف هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۸۱ -
هیچ‌کس ریویل هیچ‌کس (با همراهی ریویل) تک آهنگ ۱۳۸۰ -
هیچ‌کس هیچ‌کس تک آهنگ ۱۳۷۹ -

فیلم شناسی

  • کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره ساخته بهمن قبادی (۱۳۸۸)

  • نمایش : ۵۹۵
  • ملینا ...
    ملینا ... آدرس سایت کاربر
    بسیار عالی
    بیوکده ..
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه