بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی حسین طلا

  • بیوکده ..
  • شنبه ۱۴ بهمن ۹۶
  • ۰۴:۰۰

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی حسین طلا

حسین طلا

حسین طلا نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در استان تهران است.

نام کامل : حسین طلا

معروف به : دکتر حسین طلا

زادروز : ۱۳۴۸

زادگاه : ایران

تحصیلات : دکتری پزشکی و دانشجوی دکترای اقتصاد

دین : اسلام

زندگی

حسین طلا در سال ۱۳۴۸ در محله “عباس‌آباد” تهران (خیابان شهید بهشتی کنونی) متولد شد. در دوران دفاع مقدس با حضور فعال و داوطلبانه به افتخار جانبازی نائل آمد. وی فارغ التحصیل پزشکی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای مدیریت در اقتصاد است.

حسین طلا فرماندار تهران در دوران حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ که از مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی وی می توان به جانشینی معاونت سیاسی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله تهران، مسئولیت دفتر شورای نگهبان در تهران طی سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴، مدیر کل حراست وزارت کار و نمایندگی مردم تهران در دور نهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی

معاون استاندار و فرماندار تهران از اردیبهشت سال ۱۳۸۶ تا خرداد سال ۱۳۸۹
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات تهران بزرگ در شورای نگهبان
مشاور معاون اجرایی شورای نگهبان
جانشین معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دخانیات ایران
مشاور و معاون وزیر صنعت معدن و تجارت
معاون معین وزیر صنایع و معادن در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و چهار محال بختیاری
مشاور وزیر کار و امور اجتماعی و مدیر کل حراست
دبیر مجمع نمایندگان استان تهران
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان تهران
رئیس هیئت اجرایی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان تهران
نایب رئیس و عضو شورای آموزش و پرورش شهر تهران
رئیس شورای تامین شهرستان تهران
رئیس کمیته انطباق قانونی مصوبات شورای اسلامی شهرستان تهران
عضو شورای عالی حفاظت فنی کشور
عضو هیئت نظارت بر انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی
عضو هیئت مرکزی گزینش وزارت کار و امور اجرایی
عضو معتمد انجمن حمایت از زندانیان مرکز
نماینده مردم تهران در دور نهم مجلس شورای اسلامی

ریشه یابی جریانات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ از زبان فرماندار وقت تهران

حسین طلا در ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۰ در گفتگو با خبرگزاری “رجانیوز” در خصوص ریشه یابی جریانات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، گفت: «در آن غائله پروژه کشته سازی راه انداختند. در دانشگاه خواجه نصیر برای آنها ختم گرفتند، سیاهی گذاشتند، قرآن گذاشتند، سوره الرحمن پخش کردند، حلوا پخش کردند، در حالی که اصلاً کسی کشته نشده بود. با این بهانه کاذب یک جرقه را زدند و درگیری‌ها در تهران شروع شد و به اغتشاشات خیابانی کشید و جمعیت‌شان برای ما خیلی عجیب بود. چون من در آن موقع مدتی در قرارگاه ثارالله فعالیت داشتم. یکدفعه می‌دیدیم که این جمعیت در بازار است، سپس این جمعیت از پارک لاله سر در می‌آورد و یکدفعه در میدان امام خمینی(ره) حضور پیدا می‌کردند و به سمت روزنامه کیهان حرکت می‌کردند. بعد آمدند بررسی کردند و متوجه شدند این جمعیت هدفمند راه می‌افتد. وقتی التهاب و آشوب می‌شود، هرج و مرج و به هم ریختگی می‌شود ولی آن جمعیت هدفمند حرکت می‌کرد. دیدند یک عده‌ای موبایل‌هایی دست‌شان است. به این نتیجه رسیدند سیستم مخابراتی قطع شود. سیستم مخابراتی قطع شد و سازماندهی آنها به هم ریخت.
اینها یک تستی را در ۱۰ سال پیش انجام دادند. اما آیا آن سازماندهی از بین رفت؟ نه؛ چرا؟ چون آدم‌هایی که سازماندهی کردند، همان کسانی بودند که به عنوان برخی مسئولین دولتی و با هدایت آن‌ها، در وزارت کشور را می‌شکستند و به داخل می‌رفتند. بعد می‌رفتند برای آنها سخنرانی می کردند. اگر هرج و مرج باشد می‌روند و ساختمان وزارت کشور را آتش می‌کشند، نمی‌آید در را بشکند و به سخن مثلاً فلان معاون وزیر گوش بدهد. همان آدم‌ها و عناصر در انتخابات دهم ریاست جمهوری و غائله ۸۸ هم دوباره نقش آفرینی کردند. پس از لحاظ ماهیت یکی بود. اما آنجا تست بود و اینجا سازماندهی قدرتمندتر شده بود.

انجام حرکات برنامه ریزی شده جهت مستند سازی ادعای تقلب

به عنوان مثال بر اساس دستورالعمل‌ها وقتی زمان اخذ رأی پایان می‌پذیرد، هرکس بیرون است داخل می‌آید و در را می‌بندیم و از همه کسانی که داخل هستند رأی می‌گیریم؛ اما در انتخابات اخیر ساعت دو نیمه شب زنگ زدند که در برخی شعب شهرک غرب یک‌سری فریاد می‌زنند که ما می‌خواهیم رأی دهیم، چرا درب شعب را بستید. این القائات همه برنامه‌ریزی شده بود. گفتیم که رأی گیری تمام شده؟ گفتند که نه یکی دو نفر ماندند. گفتیم ایرادی ندارد در را باز کنید تا داخل بیایند. از این ۷۰ نفری که آمده بودند ۴۰ تا ۵۰ نفر آن‌ها رأی داده بودند. معنای آن چیست؟ معنای آن این است که یک پروسه‌ای استارت خورده است نیازمند یک‌سری مستندسازی است و این مستندسازی‌ها باید انجام بگیرد.

بعد از ظهر روز ۲۳ خرداد در خیابان مطهری، من با موتور اطراف را گشت زدم و یک‌ لحظه احساس کردم همه جا از کنترل خارج شده است. نه من، همه غافلگیر شده بودند. با برخی از دستگاه‌ها تماس گرفتم و گفتم یک نیرو بفرستید. هدف این‌ها صندوق‌های انتخاباتی است. بیایید فرمانداری را حفظ کنید که این اسناد از بین نرود. اگر این اسناد را از بین ببرند فردا شما هیچ چیزی را نمی‌توانید ثابت کنید. در این حد هم موفق به هماهنگی نشدیم. چون در جاهای مختلف نیروهای آن‌ها درگیر شده بودند. لذا یکسری از بچه‌های فرمانداری و بچه‌های بسیج پایگاه‌های اطراف را جمع کردیم و خیابان میرعماد را بستیم و جمعیت بسیجی را نگه داشتیم. حتی آن موقع یک سری موتوری می‌آمدند و سرک می‌کشیدند ببینند هنوز بسیج هست یا نه.

برنامه ریزی هتک حرمت عاشورای حسینی از روز تاسوعا

موضوع روز عاشورا را نمی‌شود بدون بررسی روز تاسوعا صحبت کرد. در روز تاسوعا هم قرار بود همان کارها صورت بگیرد، اما نشد و همان تعداد اندکی هم که آمد، چندان مشکلی را ایجاد نکرد. لذا فکر می‌کنم یکی از دلایلی که شاید دستگاه‌ها در روز عاشورا یک مقدار دیر عمل کردند، روز تاسوعا بود. من هم در روز تاسوعا و هم در روز عاشورا در خیابان رفت و آمد می‌کردم. قسمت دوم هم تدبیر بود که نباید خیلی فضای تهران را پلیسی کرد.
نکته سومی که می‌خواهم عرض کنم این است که یک وقت مجموعه انتظامی حضور پیدا می‌کند و نیروی کافی هم می‌گذارد، ولی وقتی حرکتی شکل و رنگ و بوی مردمی گرفت، خیلی جاها نیاز به آن است که مردم بیایند. در اینجا اعتماد علاقه‌مندان نظام با این تصور که دستگاه‌های مربوطه هستند و می‌روند و این کار را انجام می‌دهند و واقعیت روزمرگی‌ای که در این داستان پیدا شده بود ضربه زد و این درگیری در خیابان انقلاب و نزدیک دانشگاه تهران که تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه مشغول عزاداری بودند، صورت گرفت..»

گوشه ای دیگر از جزئیات روز انتخابات و برخی حواشی آن

حسین طلا در گفتگو با “مشرق” در ۴ دی‌ماه ۱۳۹۲ در خصوص جزئیات حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ گفت: «ارزش یک رأی همان یک رأی است ولی خیلی اوقات آرای تهران به دلیل اینکه بعضی از رجل سیاسی رأی می‌دهند از حساسیت بیشتری برخوردار است. بالاخره از رهبری معظم انقلاب، ریاست  محترم جمهور و رؤسای قوا، امرا و مقامات لشگری و کشوری در تهران رأی می‌دهند. از لحاظ عددی یک ارزش دارد اما از لحاظ تبلیغاتی و رسانه‌ای شاید کمی متفاوت‌تر باشد. یعنی اگر روزی یکی از رأی‌های مسئولین بلند پایه دچار مشکل شود ممکن است تبعات داشته باشد، به همین دلیل است که صندوق ۱۱۰ همیشه آرای آن با تمهیدات خاصی اخذ می‌شود. از این دو جهت تهران خیلی مورد نظر است.

نمایندگان آقای موسوی در همه حوزه‌ها حضور داشتند. ستاد آقای “احمدی‌نژاد” هم تقریباً توانست تا حد قابل قبولی مشخص کند و ارائه دهد، فکر کنم از ۳۱۰۰ صندوق که در تهران بود، آقای احمدی‌نژاد برای حدود ۲۷۰۰ صندوق نماینده معرفی کرد. شاید سخت‌ترین صندوق‌ها، صندوق آقای کروبی بود. طبق قانون باید ۵ روز قبل از انتخابات مدارک را تحویل می‌گرفتیم و حدود ۴۸ یا ۲۴ ساعت قبل کارت‌ها تحویل دهیم اما باورتان نمی‌شود ما تا شب انتخابات داشتیم برای ستاد آقای کروبی کارت صادر می‌کردیم. قانوناً نباید کارت صادر می‌کردیم ولی برای اینکه هیچ حرف و حدیثی نباشد، به ما اعلام کردند که بدون هیچ مشکلی برای این‌ها کارت صادر کنید و فکر کنم تا ساعت ۱۰ شب روز انتخابات، ما داشتیم برای این‌ها کارت صادر می‌کردیم، به دلیل اینکه مجموعه آقای کروبی به هم ریخته و پراکنده بود و بالاخره طوری شد که ساعت ۱۰ شب گفتیم بس است و دیگر این کارت‌ها را برای سایت‌های تجمیع بزنید. پس در تمام  حوزه‌ها نمایندگان آقای “میر حسین موسوی” حضور داشتند.

نماینده‌های آقایان موسوی و کروبی برای نظارت بر بازشماری آراء حاضر نشدند، در تهران اتفاقاً از نمایندگان آقای “میرحسین” و “کروبی” دعوت کردیم که نیامدند و برای اینکه سوءتفاهمی پیش نیاید از شورای شهر، آقای “چمران” درخواست کردیم که شما نمایندگانی را به عنوان ناظر بفرسید که بالاخره شما هم منتخب مردم هستید. آقای چمران نمایندگانی را در مناطق و هم به اینجا فرستادند و شمارش را انجام دادیم…»

دلایل عدم اعتماد به آمریکا در مذاکرات هسته ای از نگاه حسین طلا

اواسط مهرماه ۱۳۹۲، دکتر حسین طلا در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه گفتگوی ایران با آمریکا از موضع اتمام حجت است، گفت: «اگر اروپا و آمریکا تصور کردند حضور ما در سازمان ملل و تمایل به گفتگو از سر ضعف بوده و یا تحریم‌ها اثر کرده اشتباه کرده‌اند، مواضع ما از سر اتمام حجت بوده است. ما در تاریخ ملت محرم و رمضان هستیم نه تحریم‌ها بر ملت ایران اثر کرده و نه فشارها و زورگویی‌ها و تهدیدات اثر دارد.
ما یک سوال از آمریکا داریم، یک دلیل بیاورند که ملت ایران بتوانند به دولت آمریکا اعتماد کنند، تاریخ کشور ما مملو از دلایلی است که چرا نباید به آمریکا اعتماد کنیم.
این چه مذاکراتی است که همچنان آمریکا و اروپا به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند. در اظهارات روحانی کلاماً مشخص است که ملت ایران از حق خود در غنی سازی کوتاه نخواهند آمد و همچنین ملت ایران آماده شفاف سازی هستند. ملت ایران ملتی صلح دوست است، خطوط قرمز ما نیز مشخص است، ما هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم جمهوری اسلامی در حال حاضر با آمریکا مذاکره نمی‌کند چون ما به آمریکا اعتماد نداریم، ما فقط بر سر حقوقمان با جهان صحبت می‌کنیم و برای دستیابی به حقوقمان شفاف سازی می‌کنیم و طرف غربی نیز باید تحریم‌ها را رفع کند.»

۹ دی و نقش رسانه‌ها در حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸

حسین طلا، در گفت‌وگو با “جوان‌آنلاین” در ۸ دی‌ماه ۱۳۹۲، با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: «مهم‌تریم موضوعی که ریشه ایجاد فتنه سال ۱۳۸۸ شد، دروغ بزرگی به نام تقلب و پمپاژ حسی به نام خیانت نظام به آرا مردم، در جامعه بود.
این دروغ بزرگترین ظلمی بود که به جامعه وارد شد. از سوی دیگر به دلیل عدم اشراف و عدم اطلاع بسیاری از مردم از نحوه اجرای انتخابات و چگونگی برگزاری فرایندهای آن، باعث شد تا مقداری، آن دروغ بزرگ در میان برخی از مردم، نه همه مردم، قابل قبول شود؛ بنابراین نقش رسانه‌ها در این بخش حایز اهمیت بود. مهم‌ترین وظیفه‌ای هم که برابر رسانه در نظر می‌گیرند همان اطلاع‌رسانی است. اطلاعات صحیحی که ارباب جراید و صاحبان رسانه‌ها و پرچم‌داران آگاهی رسانی انعکاس می‌دهند،‌ در واقع می‌تواند در جهت رفع کم‌اطلاعی‌ها بسیار موثر باشد.
اگر رسانه‌ها می‌توانستند در ریشه موضوع قوی‌تر عمل کنند قطعاً ما شاهد چنین چالشی در مجموعهٔ انتخابات سال ۱۳۸۸ نمی‌شدیم؛ اما بعد از آن تعدادی زیادی از رسانه‌ها به وظیفه ذاتی خود عمل کردند و این بار بزرگ را بر دوش کشیدند و بعد از آنکه آرام آرام آن فضای غبار آلود و فتنه‌گونه کنار رفت و نقش رسانه‌ها در این میان خیلی برجسته بود.
در وقوع پدیدهٔ ۹ دی که باید به عنوان عید غدیر انقلاب ما به آن نگاه کرد، نقش رسانه‌ها بسیار موثر بود و مردم بعد از اطلاع از واقعیت‌ها بود که توانستند به آن بصیرت لازم برسند. از این رو جا دارد همین جا از همه رسانه‌هایی که در جهت حفظ نظام اسلامی و در جهت بیان واقعیت‌ها تلاش کردند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.»

عکس حسین طلا

حسین طلا

زندگینامه حسین طلا

حسین طلا

بیوگرافی و عکس حسین طلا

حسین طلا

  • نمایش : ۶۴۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه