بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی لونا شاد

  • بیوکده ..
  • يكشنبه ۱۲ آذر ۹۶
  • ۲۰:۳۰

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی لونا شاد

مه‌نور شادزی مشهور به لونا شاد (زادهٔ ۲۵ مرداد ۱۳۵۱ در اصفهان) گوینده تلویزیونی و بازیگر سینما اهل ایران است، او مدتی با بخش فارسیتلویزیون صدای آمریکا همکاری می‌کرد.

نام اصلی : مه‌نور شادزی

زمینه فعالیت : عکاس گوینده تلویزیونی و بازیگرسینما

تولد : ‎۲۵ مرداد ۱۳۵۱
۱۶ اوت ۱۹۷۲ ‏(۴۵ سال)
اصفهان

محل زندگی : فرانسه

ملیت : ایران

زندگی

وی در سال ۱۳۶۳ در ۱۲ سالگی ایران را ترک کرد و به همراه خانواده‌اش به فرانسه رفت. او پس از گذراندن دوره دبیرستان در رشته فلسفه، در رشته بازرگانی بین‌المللی در پاریس تحصیل کرد و برای سه سال در بخش بورس سهام در بانکی فرانسوی کار کرد. در ۲۸ سالگی پس از گذراندن یک دوره کلاس خصوصی یک ساله در زمینه تئاتر به این رشته روی آورد.
وی سپس به عنوان مجری و برنامه‌ساز به شبکه تلویزیونی بخش فارسی صدای آمریکا پیوست و در تهیه برنامه‌های مختلفی از جمله مجله هفتگی فصل دیگر مشارکت داشت.

وی مدتی طولانی مجری برنامه شباهنگ بود که هر شب از صدای آمریکا به صورت زنده پخش می‌شود. او پس از چند سال اجرا و برنامه‌سازی در صدای آمریکا، در پاییز ۱۳۸۷ با این شبکه قطع همکاری کرد

در سال ۱۳۸۷ خبر ازدواج آرش سبحانی و لونا شاد منتشر شد، آرش سبحانی دربارهٔ ازدواجش با لونا شاد می‌گوید: «مدتی است که من و لونا نامزد هستیم و با هم زندگی می‌کنیم. فعلاً هم در حال تهیه مقدمات ازدواج مان هستیم، که به زودی انجام خواهد شد.»آرش سبحانی هم چنین در اسفند ۱۳۸۸ ترانه‌ای به نام «شبانه» و با صدای لونا شاد را آهنگسازی کرد.

دوران سینما

لونا در فیلم فریاد مورچه‌های محسن مخملباف بازیگر نقش اول زن بود.برخی صحنه‌های فیلم که تصاویر برهنه وی را نشان می‌داد تا مدتها مورد بحث و جدل در وب‌گاه‌های مختلف بود. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها در یکی از صحنه‌های فیلم برهنه بوده‌است.

فیلم‌شناسی

  • فریاد مورچه‌ها (محسن مخملباف، ۲۰۰۶)
  • صندلی (محسن مخملباف، ۲۰۰۵)

آهنگها

  • شبانه

  • نمایش : ۵۹۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه