بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مهتاب کرامتی

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۳ آبان ۹۶
  • ۲۳:۴۵

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی مهتاب کرامتی


 

 

مهتاب کرامتی (زاده ۲۵ مهر ۱۳۴۹ در تهران) بازیگر زن سینمای ایران است. او در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در فیلم بیست به‌دست آورد.

تولد : ۲۵ مهر ۱۳۴۹

تهران

پیشه : بازیگری

همسر(ها) : بابک ریاحی‌پور (همسر سابق)

مدرک تحصیلی : کارشناسی میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی

 

زندگی‌

مهتاب کرامتی شیخ الاسلامی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه‏آزاد‏اسلامی به پایان رساند. دوره را در کلاسهای آزاد بازیگری می‌گذراند و همان جا برای ایفای نقش هلن در فیلم – مجموعه مردان آنجلس انتخاب می‌شود. کرامتی با همین مجموعه شناخته می‌شود ولی نمی‌تواند از این موقیعت استفاده مناسبی کند . سال ۱۳۷۷ در مردی از جنس بلور به کارگردانی سعید سهیلی ایفای نقش می‌کند که نمی‌تواند درخششی برایش محسوب شود .یک سال پس از آن در فیلم مومیایی ۳ و مرد بارانی بازی می‌کند . اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که جای کار چندانی برای او به نقش یک دلال عتیقه نداشت و دومین فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بازی ابوالفضل پورعرب بود که در آن ایفاگر نقش یک وکیل بود . کرامتی برای همین کاندیدای دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر می‌شود . سال ۱۳۷۹ را درحالی به پایان برد که یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را به کارنامه‏اش اضافه کرده بود.

مریم مقدس باز هم یک اثر تاریخی مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود. که به صورت فیلم/ مجموعه تلویزیونی ساخته شد و بهشت از آن تو تجربه‌ای متفاوت از علیرضا داوودنژاد بود که بازی خوب کرامتی به آن جلوه داد. سال ۸۰ تنها به بازی در مجموعه تلویزیونی خاک سرخ می‌پردازد که اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب می‌شود . او نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش می‌گردد برای دومین بار رویاروی پرویز پرستویی قرار می‌گیرد که شاید تا به امروز بهترین بازی کرامتی در یک اثر محسوب می‌شود . پس از آن در سال ۸۱ در اکشن ملاقات با طوطی همراه با ماهایا پطروسیان و محمدرضا فروتن ظاهر می‌شود که دومین همکاری او علیرضا داوودنژاد محسوب می‌شود . شاه خاموش در سال بعد به کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفقی تاریخی بود و نتوانست هیچ موفقیتی چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ هنری برای او در پی داشته باشد. هشت پا حاصل سومین همکاری او با علیرضا داوود نژاد می‌باشد. پس از آن در همکاری با سیروس الوند رستگاری در هشت و بیست دقیقه را بازی می‌کند که در آن با شهاب حسینی و بهرام رادان همبازی است. وی در فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم هم بازی ابراهیم حاتمی کیا می باشد.

وی بعنوان سفیر حسن نیت یونیسف فعالیت می کند.

 

مجموعه‌های تلویزیونی

    مردان آنجلس (مجموعه، فرج‌الله سلحشور ، ۷۷-۱۳۷۶)

    مریم مقدس (مجموعه، شهریار بحرانی ، ۱۳۷۹)

    خاک سرخ (مجموعه، ابراهیم حاتمی‌کیا ، ۸۰-۱۳۷۹)

فیلم‌شناسی

نام فیلم

کارگردان

سال تولید

فرزند چهارم

وحیدموساییان

۱۳۹۱

زندگی خصوصی آقا و خانم میم

روح الله حجازی

۱۳۹۰

اسب حیوان نجیبی است

عبدالرضا کاهانی

۱۳۹۰

چیزهایی هست که نمی‌دانی

فردین صاحب‌الزمانی

١٣٨٩

آلزایمر

احمدرضا معتمدی

١٣٨٩

آدم‌کش

رضا کریمی

١٣٨۸

شبانه روز

کیوان علیمحمدی – امید بنکدار

١٣٨۷

بیست

عبدالرضا کاهانی

١٣٨۷

دوزخ برزخ بهشت

بیژن میرباقری

١٣٨۷

تردید

واروژ کریم‌مسیحی

١٣٨۷

آتش سبز

محمدرضا اصلانی

۱۳۸۶

زن‌ها فرشته‌اند

شهرام شاه‌حسینی

۱۳۸۶

آدم

رضا کاهانی

١٣۸۵

پاداش سکوت

مازیار میری

۱۳۸۵

حس پنهان

مصطفی رزاق‌کریمی

۱۳۸۵

رستگاری در هشت و بیست دقیقه

سیروس الوند

۱۳۸۳

هشت‌پا

علیرضا داوودنژاد

۱۳۸۳

شاه خاموش

همایون شهنواز

۱۳۸۲

ملاقات با طوطی

علیرضا داوودنژاد

۱۳۸۲

بهشت از آن تو

علیرضا داوودنژاد

۱۳۷۹

مرد بارانی

ابوالحسن داودی

۱۳۷۸

مومیایی ۳

محمدرضا هنرمند

۱۳۷۸

مردی از جنس بلور

سعید سهیلی

۱۳۷۷

 

 

 

 

  • نمایش : ۳۰۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه