بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مجید واشقانی

  • بیوکده ..
  • يكشنبه ۳ دی ۹۶
  • ۲۲:۳۰

بازیگران بازیگران مرد ایرانی

بیوگرافی مجید واشقانی

مجید واشقانی

مجید واشقانی ( زاده ۶ خرداد ۱۳۵۹ در تهران ) بازیگر جوان و با استعداد ایرانی است. مجید واشقانی با سریال «مسیر انحرافی» به مخاطبان تلویزیون معرفی شد. بعد از آن همه منتظر بودند که او را در سریال های طنز ببینند ولی واشقانی با نقش یک خلافکار در سریال «هوش سیاه» مخاطبان را غافلگیر کرد.

تولد : ۶ خرداد ۱۳۵۹

تهران

تحصیلات : لیسانس مهندسی متالوژی

فیلم شناسی

فیلمهای سینمایی

ناسپاس

جنایت

شور عشق

سریال

کمین

مرز آفتاب

هشدار پلیس

زیر هشت

پایتخت

مسیر انحرافی

هوش سیاه ۲

ماتادور

انقلاب زیبا

تله فیلم : نیش عقرب ، انتقام ، زیر گنبد کلیسا ، دست بازنده ها ، سربازان سرزمین من

اجرا : سیمای دانش ، مهد نور

آشنایی بیشتر با مجید واشقانی

رضا عطاران را دوست دارم پس آثارش را هم می بینم

خیلی اهل سینما رفتن نیستم. در کار ما مگر سینما هم می شود رفت؟ بیشتر دی وی دی های فیلم ها را تهیه می کنم و در خانه می بینم. ولی آخرین فیلمی که در سینما دیدم، «خوابم میاد» رضا عطاران بود. چون خود رضا عطاران را خیلی دوست دارم، کارهایش را هم خیلی دوست دارم. هم بازی اش را و هم آثاری که کارگردانی می کند.

فیلم دیگری که دیدم و خیلی دوست داشتم، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» به کارگردانی روح الله حجازی بود که در حال حاضر در شبکه خانگی هم توزیع شده است. به نظرم فیلم خیلی خوبی بود. چون هم حمید فرخ نژاد را دوست دارم و هم روح الله حجازی را. در کل از کارگردان هایی که اضافه کاری نمی کنند خوشم می آید. روح الله حجازی هم از این دست کارگردان هاست. حجازی از ‌آن کارگردان های جوانی است که واقعاً کارش را دوست دارم و خیلی دوست دارم با ایشان کار کنم. به نظرم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» فیلم بسیار محترمی است. به خواننده ها پیشنهاد می کنم حتماً این فیلم را ببینند. حضور یک نفر مانند حمید فرخ نژاد که یک دفعه جریان کار را تغییر می دهد واقعاً دلچسب است. دیدن بازیگری در این حد توانا که در هر فیلمنامه ای بازی می کند اولاً به دلیل انتخاب درستی که می کند و بعد درست اجرا کردن نقش، همیشه خوب است.

وقتی آنتونی هاپکینز، هیچکاک می شود

در بین فیلم های خارجی «زندگی نامه هیچکاک» فیلم خوبی است. قصه فیلم «هیچکاک» به بازخوانی روزهایی می پردازد که آلفرد هیچکاک سرگرم ساخت فیلم «روانی» خود بود. نکته جالب این است که هاپکینز که در این فیلم نقش استاد دلهره سینما را بازی می کند، در سال ۱۹۹۱ برای فیلم ترسناک و دلهره آور «سکوت بره ها» اسکار خود را گرفت. نمی دانم این فیلم چقدر با مخاطب عام ایرانی ارتباط برقار می کند چون به نظرم باید هیچکاک را بشناسند. ولی به نظرم خوب است که این فیلم را تماشا کنند، چرا که می توانند از طریق همین اثر با هیچکاک و ویژگی های این فیلمساز مهم آشنا شوند. بازی آنتونی هاپکینز در نقش هیچکاک هم می تواند یکی از جذابیت های فیلم باشد.

فیلم «نمی ساعت بعد از نیمه شب» را هم دوست داشتم. فیلمی اکشن که ماجرای دستگیری اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده است.

چرا نعمت الله کار نمی کند؟

سریال «وضعیت سفید» حمید نعمت الله هم یکی از آن سریال هایی است که خیلی دوست داشتم. اصلاً نمی دانم چرا حمید نعمت الله دیگر در تلویزیون کار نمی کند. کم کاری نعمت الله برای من سوال است. هر قسمت «وضعیت سفید» یک فیلم سینمایی بود. کسی که کارش را بلد است سریال نمی سازد. مگر می شود خودش نخواهد این کار را بکند؟ کار ما این است. مثل اینکه من بگویم که نمی خواهم بازی کنم. احتمالاً دلیلی دارد که مخاطبان تلویزیون باید از دیدن آثار این کارگردان محروم باشند. یا کار خوب به او پیشنهاد نمی شود، یا از او می خواهند مثل دیگران سریال ها را سریع ببندد که قطعاً حمید نعمت الله از این جنس کارگردان ها نیست. وقتی برخی طی یک ماه سریال مناسبتی را با هزینه کمتر می سازند افرادی مانند نعمت الله کم کار می شوند. آن وقت اعتراض می کنند چرا مخاطبان سریال های درجه ۶ ترکیه ای را تماشا می کنند. خب باید یک اثر خوب ساخته شود تا بتواند در مقابل آثار خارجی ایستادگی و مخاطب ایرانی را جذب کند. به نظرم «هوش سیاه» توانسته این کار را انجام دهد. چون خیلی برای آن زحمت کشیده شده است. می دانم که تهیه کننده آن به دلیل اضافه شدن تایم سریال و به موقع نرسیدن آن به پخش چقدر تحت فشار بود. کارگردان هم همین اندازه تحت فشار بود. کارگردان در این شرایط چطور می تواند سریال بسازد؟ بازیگر تحت فشار چگونه می تواند بازی کند؟ ولی باز هم معتقدم آثار خودمان، از ضعیف ترین کار گرفته تا بهترینش از دیدن سریال های بی محتوای ترکیه ای بهتر است.

تلویزیون نمایشگاه است

به عنوان یک بازیگر یکی از بیننده های پروپاقرص تلویزیون هستم. من همه کارها را می بینم. حتی اگر کار ضعیف باشد. به نظرم تلویزیون به نوعی شبیه نمایشگاه هم صنف های ما است، پس باید از آن و محصولاتش دیدن کنیم. در بین فیلم های تلویزیونی «حبیب» با بازی حمید فرخ نژاد را خیلی دوست داشتم. با اینکه چندین بار هم از تلویزیون پخش شده ولی فکر می کنم باز هم قابل دیدن است.

غصه ام گرفت!

چند روز پیش در اداره کار داشتم، خانمی مرا شناخت و ابراز لطف کرد و به همکار خود گفت، این آقا بازیگر سریال هوش سیاه هستند و… همکار ایشان گفت: «من ایشان را نمی شناسم چون اصلاً‌ سریال را تماشا نمی کنم و بیشتر سریال های ترکیه ای را دنبال می کنم.» همان لحظه هم نام یکی از سریال ها را آورد و… اصلاً‌ غصه ام گرفت. اصلاً مهم نبود که کار ما را نمی بیند، ولی واقعاً دلیل استقبال مردم را از این سریال ها نمی دانم. نمی خواهم حرف های شعاری بزنم ولی واقعاً دلیل استقبال مردم را از این سریال ها نمی دانم. نمی خواهم حرف های شعاری بزنم ولی واقعاً ناراحت شدم از اینکه مردم تا این اندازه درگیر سریال های این چنینی هستند.

نود و ویتامین ۳

در بین برنامه های تلویزیونی،‌ بیننده پروپاقرص برنامه «نود» هستم. به نظرم این برنامه شاخ برنامه های تلویزیون است و هنوز برنامه ای روی دست آن نیامده است. برنامه «ویتامین ۳» را که به تازگی از شبکه ۳ پخش می شود هم دوست دارم. البته یکی از دلایلی که این برنامه را دوست دارم حضور علی ضیاء است. برنامه های مستند شبکه اول سیما هم خوب است. همیشه این مستندها را دنبال می کنم.

دوست داشتم روانشناس شوم!

در کل کتاب خواندن را خیلی دوست دارم. به خصوص کتاب های تخصصی سینما. از آنجایی که سینما را به شکل آکادمیک نخواندم دوست دارم در این زمینه زیاد مطالعه کنم. در کنار این نوع کتاب ها، کتاب هایی با موضوع روانشناسی را هم دوست دارم. جالب است که من همیشه دوست داشتم یک روانشناس شوم ولی حالا که بازیگر شدم زمانی را برای مطالعه در این رشته می گذارم. در حال حاضر هم کتابی با عنوان «سررشته زندگی را به دست گیرید» نوشته دکتر وین دایر و ترجمه مسعود خلدی را می خوانم که در این زمینه است. پیشنهاد می کنم حتماً این کتاب را بخوانید. مجموعه داستان های کوتاه بیژن نجدی را هم می خوانم. خیلی جالب است. البته در کنار کتاب به فضای مجازی و اینترنت هم خیلی علاقمندم و سعی می کنم از این فضا برای بالا بردن اطلاعات عمومی استفاده کنم.

تئاتر را دوست دارم

راستش را بخواهید، مدت هاست که تئاتر نرفته ام و واقعاً‌ از این بابت ناراحت هستم. چون تئاتر را دوست دارم. حتی چند وقت پیش برای بازی در نمایش حمید شریف زاده دعوت به کار شدم. نمایشنامه و نقش خوبی هم داشت، ولی متاسفانه به دلیل مشغله ای که داشتم، نتوانستم در آن بازی کنم.

موسیقی در زندگی ام جریان دارد

همه نوع موسیقی گوش می دهم. بستگی به حالم دارد. ولی همیشه موسیقی گوش می دهم و موسیقی در زندگی روزمره ام نقش مهمی دارد. تمام آلبوم هایی را هم که به بازار می آید تهیه می کنم. حتی خواننده هایش را هم نمی شناسم ولی دوست دارم موسیقی را دنبال کنم. چند وقت پیش آهنگی از میثم ابراهیمی شنیدم با عنوان «ته تنهایی» که خانم نرگس جعفری ترانه سرایش بود. واقعاً آهنگ خوبی بود و به ترانه سرایش هم تبریک گفتم برای سرودن چنین شعری. در بین خواننده های مطرح در ایران همه به آهنگ های احسان خواجه امیری، محمد علیزاده و… علاقه دارم و کارهایشان را پیگیری می کنم. آلبوم جشن تنهایی شهاب رمضان را گوش دادم به نظرم خیلی خوب بود.

عکس کودکی مجید واشقانی

مجید واشقانی

عکس مجید واشقانی

مجید واشقانی

بیوگرافی مجید واشقانی

مجید واشقانی

بیوگرافی و عکس مجید واشقانی

مجید واشقانی

زندگینامه مجید واشقانی بازیگر ایرانی

مجید واشقانی

عکسهای مجید واشقانی بازیگر

مجید واشقانی

عکسهای جدید مجید واشقانی

مجید واشقانی

گالری عکس مجید واشقانی

مجید واشقانی

عکس گریم شده مجید واشقانی

مجید واشقانی

عکس هنری مجید واشقانی

مجید واشقانی

تصاویر مجید واشقانی بازیگر ایرانی

مجید واشقانی

عکسهای شخصی مجید واشقانی

مجید واشقانی

 

  • نمایش : ۵۸۴
  • سیّد محمّد جعاوله
    سیّد محمّد جعاوله آدرس سایت کاربر
    تازه شناختم
    بیوکده ..
    خیلی هم عالی .ペコちゃん リクエストありがとう(^з^)-☆Chu!! パステル のデコメ絵文字
    محسن رحمانی
    محسن رحمانی آدرس سایت کاربر
    :)
    بیوکده ..
    دالییی
    😁😁😁

    سپاس
    !! Blogger
    !! Blogger
    خدا قوت :)
    بیوکده ..
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه