بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی ماریو گوتزه

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۲۰ دی ۹۶
  • ۱۸:۳۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد خارجی

بیوگرافی ماریو گوتزه

بیوگرافی ماریو گوتزه - Mario Gotze

ماریو گوتزه بازیکن تیم ملی آلمان متولد ۳ ژوئن ۱۹۹۲ است .

نام کامل : ماریو گوتزه

زادروز :  ۳ ژوئن ۱۹۹۲

زادگاه : ممینگن, آلمان

قد : ۱.۷۶

پست : هافبک

باشگاه کنونی : بایرن مونیخ

شمارهٔ پیراهن : ۱۹

زندگی

ماریو گوتزه بازیکن تیم ملی آلمان متولد ۳ ژوئن ۱۹۹۲ است .گوتزه در شهر ممینگن در آلمان به دنیا آمده است.پدرش یورگن گوتزه استاد دانشگاه تکنولوژی شهر دورتمند است.برادر بزرگترش فابیان دوران فوتبال آکادمی را در باشگاه دورتمند گذرانده و اکنون در باشگاه بوخوم ۲ بازی می کند.برادر کوچکترش فلیکس در باشگاه دورتمند و در رده ی زیر ۱۵ سال بازی می کند.و در حال حاضر با پیراهن شماره ١۹ در باشگاه بایرن مونیخ بازی می‌کند. نقش او هافبک هجومی است و همچنین می تواند به عنوان بال راست و چپ هم بازی کند.او از سرعت و تکنیک بالایی برخوردار است و ماتیاس سامر ” او یکی از بهترین استعدادهای فوتبال است “.فرانس بکن باور از او و هم تیمی اش مارک رویس به عنوان دو بازیکن بی نظیر و حرفه ی نام برده است.

در آوریل ۲۰۱۳ گوتزه با ۳۷ میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست. گرانترین انتقال بازیکن در فوتبال آلمان .او از فصل ۱۴-۲۰۱۳ برای باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

تیم‌های باشگاهی

گوتزه که محصولی از آکادمی فوتبال دورتمند است،در سن هشت سالگی وارد این باشگاه شده است.او اولین بازی باشگاهی اش در بوندسلیگا را در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ و در مقابل مانیس انجام داد بازی که با نتیجه ی ۰-۰ به پایان رسید،او در دقیقه ی ۸۸ و به جای یاکوب بلازیوسکی به بازی آمد.او بعد از چند بازی جای خود در ترکیب اصلی را مستحکم کرد.گوتزه نقشی کلیدی در قهرمانی دورتمند در فصل ۱۱-۲۰۱۰ داشت.

در ژانویه ی ۲۰۱۲ ماریو مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. در ۲۷ مارس ۲۰۱۲ گوتزه قراردادی با دورتمند بست که او را تا سال ۲۰۱۶ در این تیم نگه می داشت و مبلغ جدایی زودهنگام مبلغ ۳۷ میلیون شد.او در مورد تمدید قراردادش گفت “همه می دانند که من چقدر در دورتمند راحت هستم.دورتموند در حال احیا است و من می خواهم جزئی از این پیشرفت باشم.” گوتزه اولین بازی اش بعد از دوران نقاهت را در آوریل و در مقابل بورسیا مونشن گلادباخ انجام داد. گوتزه فصل ۲۱-۲۰۱۱ رابا قهرمانی در بوندسلیگا به پایان رساند و دورتموند رکورد کسب امتیاز در بوندسلیگا را با ۸۱ امتیاز شکست.گوتزه همچمنین جام حذفی آلمان راکسب کرد که دورتمند ۵-۲ بایرن مونیخ را شکست داد.

تیم ملی

پس ازصعود به چندین تیم جوانان، ماریو گوتزه برای اولین مسابقه ارشد خود را برای تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل سوئد فراخوانده شد، در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰.او برای اولین بار خود در آن روز، که در دقیقه ۷۸ با تساوی بدون گل، جایگزین برای هم تیمی خود کوین گروسکرویتس و به جوانترین چهره ی بین‌المللی آلمان بعد از اووه زلر تبدیل شد.او بازی دوم خود را برای تیم ملی در یک بازی دوستانه مقابل ایتالیا در ۹ فوریه ۲۰۱۱ انجام داد. اولین گل گوتزه برای آلمان در برابر برزیل در ۱۰ اوت ۲۰۱۱ بود، او در ۱۹ سال و ۶۸ روز به جوانترین گلزن تیم ملی آلمان در دوران پس از جنگ تبدیل شد. گوتزه اولین مسابقه خود را در یورو ۲۰۱۲ پس از آمدن به عنوان یک جایگزین در مقابل یونان در مرحله یک چهارم نهایی انجام داد.

سبک بازی

از گوتزه به عنوان یک بازیکن باپتانسیل جهانی نام برده می شود.فاکتورهای اصلی بازی او سرعت و خلاقیت و تکنیک است.نقش اصلی او هافبک هجومی است و او می تواند پاس های دقیق بدهد و می تواند به عنوان بازی ساز هم عمل کند.در تیم ملی آلمان از او به عنوان هافبک خلاق و مهاجم کاذب استفاده می شود.

جوایز و افتخارات

(این تعدادی از جوایز گوتزه است)

باشگاهی

بوروسیا دورتموند

مقام دوم لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲-۱۳

بوندسلیگا ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۱-۱۲

جام حذفی آلمان ۲۰۱۱-۱۲

افتخارات ملی

جام ملتهای اروپا زیر ۱۷ سال ۲۰۰۹

فردی

جایزه پسر طلایی: ۲۰۱۱

عکس ماریو گوتزه

بیوگرافی ماریو گوتزه - Mario Gotze

تصاویر جدید ماریو گوتزه

بیوگرافی ماریو گوتزه - Mario Gotze

والپیپر ماریو گوتزه

بیوگرافی ماریو گوتزه - Mario Gotze

  • نمایش : ۵۰۰
  • محسن رحمانی
    محسن رحمانی آدرس سایت کاربر
    تشکر.
    بیوکده ..
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه