بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مریم سعادت

  • بیوکده ..
  • جمعه ۳ آذر ۹۶
  • ۱۲:۳۰

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی مریم سعادت

مریم سعادت

مریم سعادت متولد سال ۱۳۳۷ در تهران لیسانس رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک شروع فعالیتش در نمایش های عروسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بوده است. همه چیز را از آرایشگاه زیبا با بازی در نقش عروس کم حرف و خجالتی آغاز کرد بازی اش زیاد به چشم نیامد اما مریم سعادت بازیگری را تجربه کرد و با بازی در سریال زی زی گولو استعدادش را به رخ همگان کشید از آن پس دیگر بازیگری را رها نکرد و تا به امروز پای ثابت مجموعه های تلویزیون بوده است.

سعادت تنها بازیگر نیست در چند فیلم مشاور کارگردان – عروسک گردان – گوینده عروسکی و مجری نیز بوده است. از کارهای سینمای او می توان اسب ، یک بوس کوچوکو،‌دربه در ها ، ماهی ها عاشق می شوند، تارزن و تارزان ، ‌شهر زنان ، کارآگاه ۲، میهمان ناخوانده را نام برد.

فیلم شناسی

مشاور کارگردان :

تارزن و تارزان (۱۳۸۰)

بازیگر :

دردسرهای عظیم ( ۱۳٩۳)

عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)

چک (۱۳۹۰)

آخرین سرقت (۱۳۸۹)

آقا یوسف (۱۳۸۹)

کلاغ پر (۱۳۸۶)

قاعده بازی (۱۳۸۵)

اسب (۱۳۸۴)

یک بوس کوچولو (۱۳۸۴)

در به درها (۱۳۸۳)

ماهی ها عاشق می شوند (۱۳۸۳)

تارزن و تارزان (۱۳۸۰)

شهر زنان (۱۳۷۷)

کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)

میهمان ناخوانده (۱۳۶۷)

تولدی دیگر

عروسک گردان :

تارزن و تارزان (۱۳۸۰)

بازیگران عروسکی :

الو!الو! من جوجوام (۱۳۷۳)

شهر موش ها (۱۳۶۴)

طراح عروسک :

الو!الو! من جوجوام (۱۳۷۳)

گویندگان عروسکی :

تارزن و تارزان (۱۳۸۰)

گلنار (۱۳۶۷)

ساخت عروسک :

در به درها (۱۳۸۳)

آشنایی بیشتر با مریم سعادت

خاطرتان است اولین بار که با تلویزیون آشنا شدید، چه سنی داشتید؟

از زمانی که یادم هست، تلویزیون در خانه ما وجود داشت، مثل خیلی از بچه‌های آن دوره با تلویزیون بزرگ شدیم. امروز که به گذشته نگاه می‌کنم، فقط خاطرات آن برایم مانده است.

آن زمان چه برنامه‌هایی شما را سرگرم می‌کرد؟

تا آنجایی که یادم هست، من مجموعه داستانی «آقای شاکی» را تماشا می‌کردم. در بین برنامه‌های تلویزیونی بیشتر این سریال را دوست داشتم. مجموعه‌ای که به کارگردانی نصرت کریمی، ساخته شد. آن زمان چنین برنامه‌هایی ما را به پای تلویزیون می‌کشاند.

و دیگر…

برنامه‌های دیگری هم از تلویزیون پخش می‌شد که برای ما خیلی جذاب بود، مثل سریال «وایکینگ‌ها»، «دختر شاه پریان» و «افسونگر» که همچنان در ذهنم ماندگار شده است.

آیا خاطراتی از تماشای دسته‌جمعی تلویزیون در ذهنتان مانده است؟

بله، یادم هست که هر وقت تلویزیون برنامه فوتبال پخش می‌کرد، دوستان برادر بزرگم به خانه ما می‌آمدند و خیلی هم شلوغ می‌کردند. آن زمان ۵ سال بیشتر نداشتم (می‌خندد).

شما سال ۶۰ به تلویزیون راه پیدا کردید و بعد از آن…

من سال ۱۳۶۰ با یک تئاتر عروسکی به تلویزیون آمدم و بعدها در مجموعه عروسکی «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند عروسک‌گردانی کردم، این روند آرام‌آرام من را به گویندگی صدای عروسک و بعد هم به جلوی دوربین کشاند.

اولین حقوقتان در این عرصه چقدر بود؟

برای اولین کارم ماهیانه ۳۰۰۰ تومان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت می کردم.

اولین بار که خودتان را بر صفحه تلویزیون مشاهده کردید، چه احساسی داشتید؟

هیچ احساس خاصی نداشتم. فقط دعا می‌کردم که برق خانه‌ها قطع شود تا کسی من را نبیند (می‌خندد). هنوز هم چنین احساسی نسبت به خودم دارم.

از بازی در کدامیک از نقش‌هایتان راضی‌تر هستید؟

در یک قسمت از سریال «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» نقش یک زن کلاهبردار را بازی کردم که به دروغ احضار روح می‌کرد. آن نقش را خیلی دوست داشتم.

شما جزو معدود بازیگرانی هستید که در اکثر برنامه‌های تلویزیون، از کودک و نوجوان گرفته تا مجموعه‌های طنز و حتی کار اجرا فعالیت کرده‌اید. فعالیت در کدام حوزه، شما را بیشتر راضی کرده است؟

من عاشق برنامه‌های طنز هستم و خیلی دلم می‌خواهد که فعالیت من موجب شادی مردم شود. به‌نظرم تمام حرف‌ها و تاثیرگذاری‌ها را می‌توان با زبان طنز بیان کرد.

خاطره‌ای شیرین از فعالیت تلویزیونی‌تان برای ما تعریف کنید؟

در همین برنامه «از کجا باید شروع کرد» ما یک برنامه با موضوع ازدواج فامیلی و فرزند سرراهی داشتیم. در این برنامه یک نفر با ما تماس گرفت و گفت که در کودکی او را سر راه گذاشته‌اند و حالا که بزرگ شده، وضعیت زندگی خوبی دارد. او در برنامه ما نشانی‌هایی از کودکی‌اش داد و از طریق برنامه ما توانست پدر و مادرش را پیدا کند. این خاطره هرگز از ذهن من بیرون نخواهد رفت.

به‌نظر شما برنامه‌های تلویزیونی از گذشته تاکنون چه تغییراتی داشته است؟

در برنامه‌های کودک و نوجوان به‌نظرم خیلی ضعیف عمل شده است، با اینکه اکثر شبکه‌ها برنامه کودک و نوجوان دارند اما برنامه‌های آنها کاملاً شبیه به هم شده است. در مجموع، برنامه‌ها چیزی که خیلی من را آزار می‌دهد، مساله مد در روند تولید برنامه‌های تلویزیونی است. مثلا یک مرتبه تولید تله‌فیلم مد می‌شود و یا یک دفعه همه در تب و تاب تولید برنامه‌های ۹۰ قسمتی می‌افتند. این چرخه همین‌طور ادامه دارد، کاش می‌شد به تمامی این برنامه‌ها به یک اندازه توجه می‌شد. امیدوارم روزی برنامه‌های تلویزیونی قوی‌تر بشود و سریال‌هایی پخش شود که تعداد قسمت‌هایش خیلی زیاد باشد و در عین‌حال خیلی حرف‌ها برای گفتن داشته باشد.

عکس مریم سعادت

مریم سعادت

بیوگرافی و عکس مریم سعادت

مریم سعادت

زندگینامه مریم سعادت بازیگر زن ایرانی

مریم سعادت

گالری تصاویر مریم سعادت

مریم سعادت

جدیدترین عکسهای مریم سعادت بازیگر

مریم سعادت

عکس مریم سعادت در موسسه خیریه

مریم سعادت

 

  • نمایش : ۴۷۰
  • مدرسه سبز
    مدرسه سبز آدرس سایت کاربر
    سلام... بیو گروه اپیکور و گروه اکتاو رو میخواستم ...
    ممنون
    :)
    بیوکده ..
    در اسرع وقت میزارم
     banooye  bahar
    banooye bahar آدرس سایت کاربر
    چقدر تغییر کردند !
    بیوکده ..
    همون شکلی بود که
     banooye  bahar
    banooye bahar آدرس سایت کاربر
    چین و چروک صورتش زیاد شده
    بیوکده ..
     چه دقتی 
    توجه نکرده بودم :)))
    مدرسه سبز
    مدرسه سبز آدرس سایت کاربر
    ممنون از وبلاگ خوبتون.
    بیوکده ..
    خواهش...سپاس بابت نظرتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه