بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی آلیسیا مور

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۳ آبان ۹۶
  • ۱۶:۳۰

بازیگران بازیگران زن خارجی خوانندگان خوانندگان خارجی

بیوگرافی آلیسیا مور


 

بیوگرافی آلیسیا مور (پینک) + عکس

 

آلیسیا مور (به انگلیسی: Alecia Moore) (زادهٔ ۸ سپتامبر ۱۹۷۹) که در دنیای موسیقی با نام پینک (Pink یا P!nk) شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر یهودی آمریکایی است. او برنده سه جایزه گرمی است و از سال ۱۹۹۸ به شهرت رسید.

نام اصلی : آلیسیا بت مور

زادروز : ۸ سپتامبر ۱۹۷۹

اهل کشور : ایالات متحده آمریکا، پنسیلوانیا

سبک‌ها : پاپ، راک، راک، پاپ روان گردان، پانک راک، آر اند بی

کار(ها) : خواننده، ترانه‌سرا، ژیمناست، کارگردان

گونه(های) آوا : کنترالتو

مدت کار ۱۹۹۶تاکنون

ناشر(ها) لافیس رکوردز (۲۰۰۰-۲۰۰۱) (۲۰۰۶-تاکنون)

آریستا رکوردز (۲۰۰۱-۲۰۰۵)

 

زندگی

پینکیا آلیشیا مور در ۸ سپتامبر ۱۹۷۹ در ادینگتون پنسیلوانیا متولد شد و بعد از آن در فیلادلفیا دوران کودکی خود را سپری کرد. پدر و مادر او، جیمز و جودی مور وقتی که خیلی جوان بودند از هم طلاق گرفتند. پینک به عنوان یک قهرمان نوجوان ژیمناستیک، بسیار منحصربه‌فرد بود. مدتی در باشگاهی در فیلادلفیا علاوه بر کار ژیمناستیک برای دوستان خود آواز نیز می خواند. در سن۱۳سالگی برای خواندن توسط یکی از دی جی های محلی فرا خونده شد و در مسابقات فکری مدارس به عنوان خواننده ی رپ حضور یافت. مدت کوتاهی گذشت که او توسط "ضبط اجرایی" کشف شد. پینک در ۷ ژانویه ۲۰۰۶ با موتور سوار مشهور موتوکراس، کری هارت ازدواج کرد. حلقه ی عروسی او چهار قیرات الماس داشت. در مراسم عروسی پینک، "لیزا مری پرسلی" نیز حضور داشت.

او یک برادر به نام جیسون مور دارد.

فرزند ویلو سبج هارت (متولد ۲ ژوئیه ۲۰۱۱)

نام خود را از شخصیت Mr Pink (آقای صورتی) در فیلم "سگ‌های انباری" انتخاب کرده است. در حالی که با دوستان خود برای تماشای این فیلم به سینما رفته بودند، همه ی دوستان تایید کردند که حرکات و اخلاق او شبیه به Mr Pink است.

پینک توانسته سه جایزه گرمی و پنج جایزه ی کلیپ برتر ام تی وی را از آن خود کند.

پینک مبلغ دو و نیم میلیون دلار را به خاطر حادثه آتش سوزی در استرالیا که موجب مرگ ۱۷۳ نفر شد، به صلیب سرخ استرالیا اهدا کرد.

 

آلبوم ها

    Can't Take Me Home انتشار : ۲۰۰۰

    M!ssundaztood انتشار : ۲۰۰۱

    Try This انتشار : ۲۰۰۳

    I'm not Dead انتشار : ۲۰۰۶

    Funhouse انتشار : ۲۰۰۸

    Greatest Hits…So far!!! انتشار : ۲۰۱۰

    The Truth About Love انتشار : ۲۰۱۲

 

Can't Take Me Home

اولین آلبوم پینک با نام Can't Take Me Home در آوریل ۲۰۰۰ منتشر شد. بیش از ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ نسخه از این آلبوم در سراسر جهان به فروش رسید و تک آهنگ های "There You Go (باز شروع کردی)" و "Most Girls (بیشتر دخترا)" و "You Make Me Sick (حالمو بهم میزنی)" از این آلبوم در سال ۲۰۰۱ در صدر جدول تک آهنگ های آمریکا قرار گرفت. در سال ۲۰۰۱ پینک به همراه کریستینا آگیلرا و رپر معروف لیل کیم آهنگ بانوی مارمالاد (محصول ۱۹۷۵) که تک آهنگ فیلم مولن روژ (کاباره) بود را بازخوانی کردند. این آهنگ بعد از انتشار در صدر جدول تک آهنگ کشورهای نیوزلند، بریتانیا، آمریکا و استرالیا قرار گرفت. پینک در مصاحبه ای با شبکه ی وی اچ وان اظهار داشت که برای خواندن قسمت هایی از این ترانه با مدیر برنامه ی کریستینا آگیلرا دچار درگیری هایی شده است.

 

M!ssundaztood

پینک تولید آلبوم M!ssundaztood را با جدیت بیشتری به عنوان ترانه سرا و خواننده آغاز کرد و صدای او خلاق تر و کنترل صدای او در این آلبوم بیشتر شد. او در آلبوم دوم خود لیندا پری را به عنوان آهنگساز به کار گرفت. لیندا پری در مصاحبه ای گفت: به پینک گفتم که چه کار باید بکنیم و تو چه احساسی داری و پینک دوست داشت پشت پیانو بنشیند و آواز بخواند.

 

پینک آلبوم خود را به دلیل تصویر و عقیده ی غلط مردم نسبت به خود M!ssundaztood نامید. این آلبوم در نوامبر ۲۰۰۱ منتشر شد. آهنگ "Get the Party Started (بیاید مهمونی رو شروع کنیم)"(شاعر و ترانه سرا :لیندا پری) در کمترین مدت به صدر جدول تک آهنگ های استرالیا و بسیاری از کشور های دیگر رسید و ویدئو کلیپ این آهنگ در سال ۲۰۰۳ دو جایزه ی ام تی وی برای پینک به ارمغان آورد.

دیگر تک آهنگ های این آلبوم مانند "Don't Let Me Get Me (نذار خودمو بگیرم)"و "Family Portrait(عکس خانوادگی)" و "Just Like a Pill (درست مثل یه قرص)" در ۲۰ کشور به عنوان برترین آهنگ ها انتخاب شدند .آهنک درست مثل یه قرص برای اولین بار با تکنوازی پیانوی پینک همراه بود.

فروش آلبوم M!ssundaztood به ۱۵ میلیون دلار رسید و پرفروش ترین آلبوم بریتانیا و دومین آلبوم ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۲ شد.

 

Try This

پینک در سال ۲۰۰۳ آهنگی را برای فیلم فرشته های چارلی آماده کرد و در ویدئو کلیپ این تک آهنگ به عنوان موتور سوار موتوکراس ظاهر شد.این آهنگ به مدت چندین ماه جزو ۱۰ آهنگ برتر بیلبورد داغ در آمریکا و استرالیا و اروپا بود.پینک در سال ۲۰۰۳ آلبوم سوم خود را با نام Try This منتشر کرد که تک آهنگ های معروف این آلبوم به نام های "دردسر" و "خدا دی جی است" موفقیت عظیمی در ۲۰ کشور کسب کردند و پینک با آهنگ "دردسر" دومین جایزه گرمی خود را به خاطر "بهترین عملکرد خواننده ی راک زن" کسب کرد.در همین سال پینک با دوستان خوب خود، لیزا مری پرسلی و لیندا پری در آلبومNow What همکاری کرد.

 

I'm Not Dead

پینک در حالی که مشغول سرودن ترانه های آلبوم جدید خود بود در مصاحبه ای اعلام کرد : اسم آلبوم را "من نمرده‌ام" گذاشتم چون این کار درباره ی زنده و سرحال بودن است نه نشستن و خاموشی .

پینک آهنگسازی آلبوم جدید خود را به مکس مارتین، بیلی مان، کریستوفر روجاس، بوچ واکر و جاش آبراهام سپرد. این آلبوم بعد از انتشار در نوامبر ۲۰۰۶ توسط لافیس رکورد، موفقیت قابل توجهی در سراسر جهان به خصوص استرالیا کسب کرد.آلبوم I'm not Dead به اولین آلبوم آلمان و استرالیا تبدیل شد.ویدئو کلیپ تک آهنگ "دختران احمق"از این آلبوم در سال ۲۰۰۷ برنده ی جایزه ی کلیپ برتر ام تی وی شد. آهنگ " کی فهمید؟"از این آلبوم تبدیل به شماره ۱ بیلبورد پاپ ایالات متحده شد و جایزه ی بیشترین دانلود سال استرالیا را کسب کرد.موضوع ویدئو کلیپ این آهنگ مرگ عشق دوران نوجوانی است.

تور بزرگ آلبوم I'm not Dead در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و بیش از ۳۰۷٬۰۰۰ بلیط از این کنسرت در استرالیا به فروش رسید.پینک برای اجرای کنسرت در لندن-ورزشگاه ومبلی دعوت شد و اجرای او در این ورزشگاه به عنوان بهترین اجرای سال انتخاب شد.

 

Funhouse

در سال ۲۰۰۸ خبری از پینک درباره ی اختلافات او با همسرش کری هارت منتشر شد و روزنامه های مختلف خبر جدایی او را از کری هارت اعلام کردند و پینک تصمیم گرفت در تکذیب این خبر آهنگ جنجالی "خب که چی؟" از آلبوم جدید خود Funhouse را به صورت کلیپ منتشر کند.با انتشار این ویدئو کلیپ بلافاصله نام پینک در رتبه ۱ بیلبورد داغ آمریکا قرار گرفت و ۶۰۰٬۰۰۰ هوادار پینک در استرالیا خواهان برگزاری تور Funhouse در این کشور شدند. تک آهنگ so what از این آلبوم در چارت ۳۰ کشور جهان رتبه ی ۱ را کسب کرد. یکی دیگر از مشهورترین قطعات آلبوم Funhouse آهنگ هوشیاراست که در سال ۲۰۰۸ نامزد جایزه ی گرمی شد. اجرای زنده ی آهنگ "درخشش در آسمان"در جوایز گرمی ۲۰۱۰ از طرف مخاطبان شبکه ی ام تی وی به عنوان بهترین اجرای سال انتخاب شد.دیگر قطعات معروف این آلبوم عبارتند از: "تو رو خدا ترکم نکن" "باورت ندارم" "تاثیر بد" در سال ۲۰۰۹ فیلم مستندی از اجراهای نمایشی، خاطرات روزانه و سخنرانی های پینک در آمریکا منتشر شد.

 

Greatest Hits…So Far!!!

پینک در سال ۲۰۱۰ آلبوم جدید خود که مجموعه ای از آهنگ های موفق گذشته ی خود بود توسط سونی موزیک منتشر کرد.قطعه جدید این آلبوم با نام Raise Your Glass به مدت ۲ هفته در صدر بیلبورد داغ آمریکا قرار داشت.این آهنگ در نمودار آریا استرالیا رتبه ی ۱ را کسب کرد و پینک اولین هنرمند زن است که در این نمودار پنج بار رتبه ی ۱ را کسب کرده است.

پینک دومین آهنگ جدید خود را با نام "عالی" از آلبوم Greatest Hits...So Far!!! در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۰ منتشر کرد.این آهنگ توسط پینک و با همکاری مکس مارتین و شلبک آهنگ سازی شده است .پینک اعلام کرده است که الهام بخش اصلی او در ساخت این آهنگ شوهرش کری هارت بوده است.کارگردانی کلیپ این آهنگ را دیو مایرز به عهده داشت و پیام جنجال برانگیز آن مبارزه با افسردگی و خودکشی است.آهنگ "عالی" توانست در بیلبورد داغ آمریکا رتبه ی ۲ را کسب کند و در لیست ۱۰ آهنگ برتر کشورهای استرالیا، آلمان، کانادا، ایرلند، مجارستان، نیوزلند، هلند و انگلستان قرار گرفت. همچنین این آهنگ در صدر بیلبورد آهنگ های پاپ، بیلبورد آهنگ های پاپ بزرگسالان و بیلبورد آهنگ های جدید دیجیتال ایالات متحده قرار گرفت.

 

آهنگ Whataya Want From Me

آهنگ "چی از جونم می خوای؟" توسط مکس مارتین و شلبک در سال ۲۰۰۸ برای آلبوم خانه ی سرگرمی پینک ساخته شده بود و شعر آن متعلق به پینک است ،اما در مراحل آخر آمادگی آلبوم خانه ی سرگرمی این قطعه از آلبوم حذف شد.مکس مارتین که آهنگساز آلبوم For Your Entertainment از آدام لمبرت بود با کسب اجازه از پینک آهنگ را وارد آلبوم جدید آدام لمبرت کرد.

آهنگ "چی از جونم می خوای؟" در آلبوم Greatest Hits… So Far!!!. به صورت رسمی قرار نگرفته اما به صورت تک آهنگ در دسترس است.

 

بیوگرافی آلیسیا مور (پینک) + عکس

 

بیوگرافی آلیسیا مور (پینک) + عکس

  • نمایش : ۴۶۳
  • elendil
    elendil
    خیلی خوب بود
    بیوکده ..
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه