بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی ریچل مک‌آدامز

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۱۳ دی ۹۶
  • ۱۶:۳۰

بازیگران بازیگران زن خارجی

بیوگرافی ریچل مک‌آدامز

بیوگرافی ریچل مک‌آدامز

ریچل آن مک‌آدامز (به انگلیسی: Rachel Anne McAdams) (زاده ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸)، بازیگر کانادایی است. وی کار خود را با بازی در فیلمدختران بدجنس در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. در همان سال در فیلم نوت بوک به بازی پرداخت، و در سال بعد در کمدی مهمانان ناخوانده عروسی بازی کرد. سپس در فیلم‌هایی همچون خانواده استون، همسر مسافر زمان، دربارهٔ زمان، شرلوک هلمز، اسپات‌لایت و دکتر استرنج به ایفای نقش پرداخت.

نام اصلی : ریچل آن مک‌آدامز

زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون

تولد : ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ ‏
لندن، انتاریو، کانادا

خویشاوندان : پدر: لنس
مادر: گردا سندی
خواهر (کوچکتر): کایلین
برادر (کوچکتر): دنیل

ملیت : کانادایی

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۱ تا کنون

همسر(ها) : رایان گاسلینگ (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷)
جاش لوکاس (۲۰۰۹ تا ۲۰۰۹) (۴ ماه)
مایکل شین (۲۰۱۰ تاکنون)

اوایل زندگی

ریچل مک آدامز در لندن، انتاریو در کانادا بدنیا آمد و در نزدیکی شهر سنت توماس دوران کودکی خود را سپری کرد. پدرش لنس، راننده کامیون و مادرش سندی، یک پرستار است. همچنین وی صاحب یک خواهر و برادر کوچکتر از خود است. در سن ۴ سالگی به ورزش رقص روی یخ روی آورد و بازیگری را از ۱۲ سالگی آغاز کرد. در یک تابستان به یک گروه نمایشی رفت و از این طریق خرج تحصیل خود را نیز فراهم کرد. وی سرانجام در سال ۲۰۰۱ موفق شد تا از دانشگاه یورک کانادا، مدرک کارشناسی خود را در زمینه تئاتر کسب کند.

حرفه

وی کار حرفه خویش را با فیلم دختران داغ در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد، اما فیلمی که باعث شهرتش شد، فیلم دختران بدجنس محصول سال ۲۰۰۴ بود که وی در نقش رجینا، دختر زیبا و بدجنس مدرسه بازی کرد. داستان فیلم دربارهٔ دختری (با بازی لیندزی لوهان) است که بخاطر شغل والدینش، تاکنون به مدرسه نرفته تا اینکه به دبیرستان جدیدش می‌رود و وارد گروه پلاستیک‌ها می‌شود و…. کارگردانی کار را مارک واترز به عهده داشت و فیلم در نزد منتقدین، فیلم مثبتی ارزیابی شد. در همین زمان آدامز در یک سریال کانادایی بازی کرد. وی در فصل اول این سریال در نقش اول ظاهر شد اما سپس به دلیل مشغله کاری، تنها در قسمت اول فصل دوم بازی کرد. بعد از این، مک‌آدامز کارش با بازی در فیلم نوت بوک ادامه داد. بازیگر نقش مقابل وی در این فیلم، رایان گاسلینگ بود که بعد از فیلم به مدت ۳ سال باهم رابطه داشتند

در سال ۲۰۰۵، وی ابتدا در فیلم مهمانان ناخوانده عروسی، در نقش معشوقه جان اوون ویلسون بازی کرد. فیلم را دیوید دوبکین کارگردانی کرد داستانش دربارهٔ دو دوست با نام‌های جان و جرمی (با بازی ویلسون و وینس وون) است که با جعل اسامی، به مراسم‌های ازدواج می‌روند و با دختران آنجا رابطه‌ای یک شب بوجود می‌آورند. تا اینکه در یکی از این مراسم‌ها، جان عاشق دختری بنام کلیر (با بازی مک‌آدامز) می‌شود و…. بعد از آن، آدامز در فیلم چشم قرمز بازی کرد. بازی در نقش دختری جوان که در طول یک سفر هوایی، گروگان گرفته می‌شود تا کاری را برای گروگان‌گیر انجام دهد. در ادامه نیز آدامز در فیلم خانواده استون به بازی در کنار بازیگرانی چون دیان کیتون، سارا جسیکا پارکر و کلیر دنس پرداخت. همچنین وی قرار بود که در چهار شگفت‌انگیز بازی کند که به علت مشغله کاری، این نقش به جسیکا آلبا رسید.

در سال ۲۰۰۶ ریچل در حالیکه قرار بود در آخرین بوسه بازی کند و قراردادش را نیز امضا کرده بود، بخاطر مشکلات برنامه‌ریزی فیلم، نتوانست در این فیلم بازی کند و تصمیم گرفت تا یک سال استراحت کند تا بتواند بیشتر با خانواده و دوستانش باشد.

بعد از آن وی تصمیم گرفت تا در زندگی زناشویی محصول ۲۰۰۷ به بازی در کنار پیرس برازنان و پاتریشا کلارکسون پرداخت. داستان فیلم دربارهٔ مردیست که با وحود آن‌که زن دارد، با یک دختر دیگر رابطه پیدا می‌کند و…. در ادامه وی از بازی در فیلم‌هایی چون کازینو رویال و مأموریت غیرممکن امتناع کرد��http://www.tv.com: Rachel McAdams Trivia . در سال ۲۰۰۸، وی در فیلمخوش شانس‌ها به بازی در نقش یک سرباز از جنگ برگشته بازی کرد. نیل بارگر کارگردان کار بود و داستان فیلم دربارهٔ ۳ سرباز از جنگ برگشته است (با بازی تیم رابینز، مک‌آدامز و مایکل پنا) که بطور اتفاقی در طول یک سفر، همسفر هم می‌شوند و….

در سال ۲۰۰۹، آدامز در ۳ فیلم به ایفای نقش پرداخت. وی ابتدا در فیلم وضعیت فعلی، همبازی بازیگران برنده اسکاری چون راسل کرو، بن افلک و هلن میرن شد. فیلم را کوین مک دونالد کارگردانی کرد و مورد استقبال منتقدین قرار گرفت. در ادامه ریچل در فیلم همسر مسافر زمان به بازی در کنار اریک بانا پرداخت. فیلم را رابرت شونتکه کارگردانی کرد و داستانش دربارهٔ هنری (با بازی بانا) است که می‌تواند در زمان سفر کند، اما نمی‌تواند این سفر را کنترل کند و ممکن است در هر زمانی سفر کند و از هرجایی سر در بیاورد.

در ادامه آدامز در فیلم شرلوک هلمز به کارگردانی گای ریچی بازی کرد. داستان فیلم برداشتی دیگر از شخصیت شرلوک هولمز است که آدامز در کنار رابرت داونی جونیور و جود لا در نقش اصلی حضور دارد.

آدامز در سال ۲۰۱۰ مجدداً همبازی دیان کیتون شد و اینبار در فیلم شکوه صبح. فیلم در ماه نوامبر اکران شد و بازیگران دیگری چون هریسون فورد نیز در آن حضور دارند. فیلم با فروشی ۹٫۲ میلیون دلاری در رده پنجم پرفروش ترین‌های هفته کار خود را آغاز کرد، و در نهایت به فروش ۶۰ میلیون دلار دست یافت. بازی درخشان مک‌آدامز در فیلم در حدی بود که صحبت‌های زیادی مبنی بر نامزدی احتمالی وی برای گلدن گلوب وجود دارد.

مک‌آدامز در سال ۲۰۱۱ قرارداد بازی در ۲ فیلم دیگر را امضا کرده که شامل، فیلم وودی آلن با عنوان نیمه‌شب در پاریس، و قسمت دوم فیلم شرلوک هلمز با عنوان شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها بود. در سال ۲۰۱۳ مک‌آدامز در نقش مقابل بن افلک در فیلم به سوی شگفتی به کارگردانی ترنس مالیک ظاهر شد.

زندگی شخصی

ریچل از سالای ۲۰۰۴ با بازیگر نقش مقابل خود در فیلم نوت بوک، یعنی رایان گوسلینگ رابطه داشت. این رابطه تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت.بعد از آن وی در سال ۲۰۰۹، به مدت ۴ ماه با جاش لوکاس رابطه داشت. از اواخر سال ۲۰۱۰ نیز وی با مایکل شین (بازیگر نقش مقابلش در فیلم نیمه شب در پاریس) تا اوایل سال ۲۰۱۳ در رابطه بود و سپس با پاتریک سم بروک از اواسط سال ۲۰۱۳ تا اواسط ۲۰۱۴ و این رابطه هم طولی نکشید و به اتمام رسید. ریچل رابطه‌ای را با نویسنده و کارگردان آمریکایی، جیمز لیندن از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است.

فیلم شناسی

فیلم‌ها
سال فیلم نقش توضیحات
۲۰۰۲ اسم من تونینوست سالی
۲۰۰۲ کیک عالی پتس (۱۵ سالگی)
۲۰۰۲ دختران داغ جسیکا
۲۰۰۴ دختران بدجنس رجینا
۲۰۰۴ دفترچه یادداشت آلیسون همیلتون ۲۰۰۴ - برنده جایزه MTV بهترین بوسه
۲۰۰۵ مهمانان ناخوانده عروسی کلیر
۲۰۰۵ چشم قرمز لیزا ۲۰۰۵ - نامزد جایزه ساترن بهترین بازیگر زن
۲۰۰۵ خانواده استون امی استون
۲۰۰۸ زندگی زناشویی کی
۲۰۰۸ خوش شانس‌ها کولی
۲۰۰۹ وضعیت فعلی دلا
۲۰۰۹ همسر مسافر زمان کلیر
۲۰۰۹ شرلوک هولمز آیرین ۲۰۰۹ - نامزد جایزه ساترن بهترین بازیگر مکمل زن
۲۰۱۰ شکوه صبح بکی
۲۰۱۱ نیمه‌شب در پاریس اینز
۲۰۱۱ شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها آیرین آدلر
۲۰۱۲ عهد پیج کالینز
۲۰۱۲ اشتیاق کریستین استنفورد
۲۰۱۲ به سوی شگفتی جین
۲۰۱۳ دربارهٔ زمان مری
۲۰۱۴ تحت تعقیب‌ترین مرد آنابل ریشتر
۲۰۱۴ مرا به رودخانه ببر راوی مستند
۲۰۱۵ همه چیز درست می‌شود سارا
۲۰۱۵ شازده کوچولو مادر صداپیشه
۲۰۱۵ آلوها تریسی وودساید
۲۰۱۵ راست‌دستی و چپ‌دستی مورین هوپ
۲۰۱۵ اسپات‌لایت ساشا فایفر
۲۰۱۶ دکتر استرنج کریستین پالمر

  • نمایش : ۴۸۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه