بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی ریما رامین فر

  • بیوکده ..
  • شنبه ۱۳ آبان ۹۶
  • ۲۰:۳۰

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی ریما رامین فر

 

 

ریما رامین فر متولد ۱۳۴۹ در تهران، دارای کارشناسی ارشد در کارگردانی تئاتر می باشد. وی کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش “شب بخیر مادر” آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی “نان و عشق و موتور ۱۰۰۰” پا به عرصه سینما نهاد.

 

فیلم شناسی

رفیق بد (عباس احمدی، ۱۳۸۶)

نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ (ابولحسین داوودی، ۱۳۸۰)

 

تئاتر

رومولوس کبیر (نادر برهان مرند، ۱۳۸۸)

غریبه ای در خانه (دل آرا نوشین، ۱۳۸۸)

کابوس های پیرود بازنشسته خائن ترسو (نادر برهان مرند، ۱۳۸۷)

شب بخیر مادر (محمد یعقوبی، ۱۳۷۶)

مرگ دستفروش (نادر برهانی مرند، ۱۳۸۵)

زمزمه مردگان (سیامک احصائی، ۱۳۸۱)

می رم روزنامه بخرم (رحیم نوروزی، ۱۳۸۱)

همان همیشگی (ریما رامین فر، ۱۳۸۰)

دل سگ ( محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)

یک دقیقه سکوت (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)

پس تا فردا (محمد یعقوبی، ۱۳۷۹)

رقص کاغذ پاره ها ( محمد یعقوبی، ۱۳۷۸)

زمستان ۶۶ (محمد یعقوبی، ۱۳۷۷)

 

تلویزیون

من یک مستاجرم (پریسا بخت آور، ۱۳۸۲)

 

جوایز

بهترین بازیگر جشن خانه تئاتر در نمایش رومولوکس کبیر، ۱۳۸۹

جایزه اول جشنواره تئاتر بانو برای نمایش غریبه ای در خانه، ۱۳۸۹

جایزه اول بازیگری جشنواره تئاتر فجر در نمایش زمزمه مردگان، ۱۳۸۱

جایزه دوم بازیگری جشنواره تئاتر در نمایش یک دقیقه سکوت، ۱۳۷۹

جایزه سوم نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر برای نمایش پس تا فردا، ۱۳۷۸

جایزه دوم بازیگری در جشنواره دفاع مقدس برای نمایش زمستان ۶۶، ۱۳۷۷

 

مصاحبه

وقتی با ریما رامین‌فر صحبت می‌کنید، آنچه به وضوح می‌توانید حس کنید، عشق و علاقه‌ای است که به زندگی مشترک و به خصوص به پسرش دارد. این زوج هنرمند یک پسر ۵ ساله دارند و ریما رامین‌فر می‌گوید تمام برنامه‌های زندگی‌اش را با توجه به زندگی فرزندش هماهنگ می‌کند. اگر می‌خواهید در این‌باره بیشتر بدانید حتما در ادامه صحبت‌های او را بخوانید. درباره این بازیگر- مادر هنرمند باید بگوییم که سال گذشته در کنار محسن تنابنده، علیرضا خمسه و… با سریال پایتخت مهمان خانه‌های ما شده بود و امسال نیز با حضور در کنار امیر جعفری با چک برگشتی به خانه‌های ما آمد. با او یک روز قبل از آن‌که عازم سفر شود، گپ زدیم.

 

پایتخت یا چک برگشتی؟

 

با توجه به نقش‌های متفاوتی که ریما رامین‌فر در ۲ سریال پایتخت و چک برگشتی ایفا کرده شاید جالب باشد که بدانیم کدام‌یک را بیشتر دوست داشته و توانسته با آن ارتباط بهتری برقرار کند. «پایتخت و چک برگشتی هر کدام ویژگی خاص خودشان را داشتند و به هردوی آن‌ها علاقه‌مند هستم. سریال پایتخت در کل فقط قصه یک خانواده بود که من هم عضوی از آن بودم و به همین دلیل وظیفه‌ام در آن کار سنگین‌تر بود اما در مورد چک برگشتی، سوژه این فیلم برایم خیلی دوست‌داشتنی بود. جسارتی که در متن کار وجود داشت را پسندیدم. فکر می‌کنم برای نخستین بار بود که در سریالی این مسئله به این شکل مطرح می‌شد.»

 

زوج ایده‌آل هنرمند در کنار هم

شاید سوالی که حین دیدن چک برگشتی در ذهن بسیاری از ما نقش می‌بست، این بود که کنار هم قرار گرفتن ریما رامین‌فر و امیر جعفری چقدر در انتخاب‌شان برای حضور در این پروژه موثر بوده و اصلا آیا این اتفاق تاثیری در روند کاری آن‌ها داشته یا خیر؟! این نخستین باری نبود که با امیر همبازی می‌شدم. سال‌های گذشته در چند کار تئاتر با هم همبازی بودیم و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم برایم اتفاق خیلی خاصی بوده و حس خیلی عجیبی را به من منتقل کرده است؛ فقط می‌توانم بگویم این کار هم تجربه خوبی برایم بود. نمی‌توانم بگویم خواسته‌ام این است که امیر حتما باید سر هر کاری کنارم باشد اما در کل کارکردن کنار کسانی که با آن‌ها آشنا هستم برایم دوست‌داشتنی است و همیشه از این‌که چنین تجربه‌ای را داشته باشم استقبال می‌کنم.

 

می‌خواهم همه کشورها را ببینم

ریما رامین‌فر عاشق سفر کردن است: «سفر کردن را خیلی دوست دارم. خیلی برایم مهم نیست که به کجا سفر کنم فقط دوست دارم این کار را انجام دهم. دلمان می‌خواهد تمام شهرها و کشورها را از نزدیک ببینیم؛ چه دور باشند چه نزدیک البته از زمانی که پسرم به دنیا آمده، ترجیح می‌دهیم به جاهایی سفر کنیم که مسیرشان کوتاه‌تر باشد، به دلیل این‌که او کوچک است و در مسافت‌های طولانی اذیت می‌شود. دلمان می‌خواهد بیشتر به جاهایی برویم که از نظر محیطی برای یک بچه زیبایی بیشتری داشته باشد تا او هم از سفر لذت ببرد. در نوروز امسال به دلیل این‌که تا روز ۹‌فروردین سر کار بودیم، فرصت رفتن به سفر را نداشتیم و به دلیل فشار کاری که در تعطیلات نوروز داشتیم واقعا خسته‌ایم و به یک مسافرت نیاز داریم؛ در همین چند روزه همگی با هم عازم یک سفریم!»

 

قبل از هر چیز یک مادرم

حاصل زندگی این زوج هنرمند، یک پسر ۵ ساله است که با وجود کار پرمشغله پدر و مادرش در راس همه امور زندگی آن‌ها قرار دارد به حدی که خانم رامین‌فر عاشقانه به خاطر او از داشتن لذت‌های کاری‌اش کاسته: «یک پسر ۵ ساله داریم و با توجه به مشغله کاری‌ای که من و امیر داریم، نگهداری از او واقعا مشکل است  به همین دلیل هم من در این سال‌ها کم‌کار شده‌ام. به خاطر این‌که فکر می‌کنم قبل از هر چیز یک مادرم و وظیفه‌ام نگهداری از فرزندم است و پیش از آن‌که یک بازیگر باشم باید یک مادر خوب باشم و این اولویت من در زندگی است.»

 

یک تجربه لذت‌بخش

تجربه کار کردن با سیروس مقدم بسیار لذت بخش است. سال گذشته سر کار «پایتخت»، تجربه کار کردن با این کارگردان و الهام غفوری را داشتم، به همین دلیل وقتی امسال هم پیشنهاد کار در «چک برگشتی» را به من دادند، پذیرفتم به دلیل این‌که آقای مقدم و کاری که انجام می‌دهد برایش مهم است و این‌طور نگاه نمی‌کند که صرفا یک سریال را به هر شکل شده تمام کند. مسئله دیگری که باعث شد من در این سریال حضور پیدا کنم، این بود که وقتی فیلمنامه ۴، ۵ قسمت اولیه کار را خواندم به‌نظرم آمد سوژه خیلی جالبی دارد. در کنار این‌که افرادی هم که در چک برگشتی حضور داشتند از بازیگران خوبی بودند که با تعدادی از آن‌ها پیش‌تر سابقه همکاری داشتم و در کل به‌نظرم تیم خیلی خوبی سر این کار حضور داشتند.

 

پرواز ۷۴۹ به زمین می‌نشیند

در پایان بد نیست فعالیت‌هایی که ریما رامین‌فردر سال ۹۱ خواهد داشت را مرور کنیم: «در حال حاضر برای کار تصویری چیزی ندارم اما از اول اردیبهشت تمرین یک کار تئاتر به نام  پرواز۷۴۹ به زمین نشست را آغاز می‌کنم که خانم شیوا مسعودی کارگردانی و نغمه ثمینی کار نویسندگی آن را بر‌عهده دارند و قرار است در ماه‌های آینده روی صحنه برود.»

 

صحبت‌های ریما رامین فر درباره پایتخت و خانواده‌اش

ریما رامین‌فر، ایفاگر نقش «هما» با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای جز «پایتخت» نمی‌توانست او را ۵۰ روز دور از خانواده‌اش نگه دارد، گفت: ۵۰ روز دوری از خانواده به ویژه برای یک مادر کابوس است، به همین خاطر امیدوارم رنجی که ما کشیدیم تبدیل به شادی و خنده مردم شود.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به سختی‌های همکاری با پروژه «پایتخت»، خاطرنشان کرد: ۵۰ روز دوری از خانواده بی‌نهایت سخت است. زمانی که یک بازیگر مجرد است دور بودن از خانواده برایش آسان‌تر است و وقتی هم که ازدواج می‌کند باز هم قابل تحمل است، اما وقتی مادر می‌شوی دوری از خانواده در مدت زمان زیاد واقعا کابوس است و من این را واقعا حس کردم؛ حتی از زمانی هم که وارد تهران شدیم باز هم خیلی کم خانواده‌هایمان را می‌بینیم.

وی افزود: هر کاری برای خودش سختی دارد، اما باید بگویم «پایتخت» واقعا طاقت‌فرسا بود، اما با تمام این سختی‌ها همه عوامل چه آنهایی که پشت دوربین بودند و چه ما بازیگرانی که مقابل دوربین هستیم عاشقانه کار می‌کنیم، چرا که «پایتخت» واقعا برایمان عزیز است، فقط آرزو می‌کنم رنج و سختی همه ما در نهایت به خوشی و خنده مردم عزیزمان تبدیل شود تا خستگی‌مان در بیاید.

رامین‌فر که همسرش امیر جعفری هم در یکی از سکانس‌های «پایتخت (۲)» به عنوان بازیگر افتخاری مقابل دوربین سیروس مقدم رفت، اظهار کرد: «پایتخت» واقعا برایم عزیز است و به اندازه خانواده‌ام دوستش دارم و به غیر از آن هیچ پروژه دیگری نمی‌توانست مرا دور از تهران نگه دارد؛ فقط «پایتخت» می‌توانست این کار را با من بکند.

بازیگر نقش «هما» در سریال «پایتخت» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید «پایتخت (۲)» همچون سری اول بتواند میان مردم محبوب شود؟ خاطرنشان کرد: به نظرم نمی‌توان پیش‌بینی کرد که مخاطب به همان اندازه، «پایتخت (۲)» را هم دوست داشته باشد. اما همه‌ی ما خیلی خوش‌بین هستیم چرا که هیچ‌یک از عوامل کوتاهی نکردند و همه با هم سعی خواهیم کرد تا این مجموعه را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم. امیدوارم که سری دوم «پایتخت» به اندازه‌ی سری اول پذیرای خانواده‌ها باشد و سطح کیفی آن نسبت به گذشته رشد کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه سطح توقع مردم در «پایتخت (۲)» قطعا بالاتر خواهد رفت، تصریح کرد: زمانی که سری اول پایتخت به روی آنتن رفت، مردم بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، سریال را تماشا کردند و پسندیدند چرا که سطح توقعات بالا نبود، اما الان ما می‌دانیم که مردم قرار است با انتظارات خیلی بالایی «پایتخت (۲ )»را نگاه کنند بنابراین امیدواریم سربلند شویم.

رامین‌فر در پایان گفت‌وگوی خود درباره اینکه «هما» همچنان به عنوان عروس خانواده رابطه و نوع رفتارش با اعضای خانواده را تغییر نمی‌دهد، به خبرنگار ایسنا گفت: کاراکتر من به عنوان مادر و عروس خانواده هیچ تغییری نخواهد کرد و تنها تغییرش این است که هما به عنوان دانشجو در یکی از شهرهای نزدیک خانه‌اش درس می‌خواند. در «پایتخت (۲ )» بیشتر موقعیت‌های قصه تفاوت می‌کند و دیگر قرار نیست به تهران مهاجرت کنیم، بلکه سفر ما به اندازه تفریح است. اما همچنان کماکان برای خانواده نقی حوادث رخ می‌دهد. نوع رابطه و رفتار من هم به عنوان مادر و عروس خانواده با بچه‌هایم،‌ همسرم، پدر همسرم و ارسطو تغییر نمی‌کند و همان است.

 

  • نمایش : ۲۸۹
  • یونس اسماعیلی
    یونس اسماعیلی آدرس سایت کاربر
    خیلی بازیگر خوب و توانمندی هستند
    بیوکده ..
    خیلی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه