بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی سید مهدی خاموشی

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶
  • ۰۴:۰۰

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی سید مهدی خاموشی

سید مهدی خاموشی

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۶۰ تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد.

وی دارای دکترای فقه و حقوق جزا با عنوان رساله “بررسی فقهی و حقوقی اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها” از “مدرسه عالی شهید مطهری” می‌باشد.

سید مهدی خاموشی از سال ۱۳۶۱ در مقطع متوسطه به تدریس پرداخت.

وی مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی نظیر عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، عضویت در شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین عضویت در هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال را بر عهده داشته است.

مسؤولیت‌ها و سوابق اجرایی

مدیر آموزش متوسط مدرسه عالی شهید مطهری از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰
ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۸۰
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضو شورای فرهنگ عمومی کشور
از اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه بزرگسال از سال ۱۳۹۲

حمایت حجت الاسلام خاموشی از قالیباف در جریان انتخابات ریاست جمهوری

در سال ۱۳۹۰ قبل از انتخابات مجلس نهم، حجت الاسلام خاموشی به عنوان گزینهٔ نمایندگی “محمد باقر قالیباف” در کمیته ۸ نفره اصولگرایان معرفی شد اما بعدها اعلام شد برخی شخصیت‌ها در دیدار با خاموشی، با اشاره به حکم چندباره رهبر انقلاب به او برای حضور در رأس سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین عضویت در هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شأن وی را فراتر از حضور در فعالیت‌های انتخاباتی دانسته و خواستار انصراف وی شدند.
خاموشی در انتخابات سال ۱۳۸۴ و ۱۳۹۲ ریاست جمهوری به عنوان یکی از حامیان “محمدباقر قالیباف” شناخته می‌شد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ دبیر ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرایان متشکل از قالیباف، “حداد عادل” و “علی اکبر ولایتی” بود.
وی در گفتگویی در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۰ به مواضع قالیباف در جریانات بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و گفت: «مبارزه با فتنه فقط فریاد کشیدن نیست، هنگامی که در کف خیابان‌ها فتنه بود یکی از موثرترین افراد در ایجاد فضای امن در جامعه به استناد اسناد شهردار تهران بود.
به طور مثال در زمان فتنه برخی رسانه‌ها عنوان کردند که شهرداری ایستگاه‌های مترو را بسته است درحالی‌که مراجع امنیتی مصوب کرده بودند که برخی ایستگاه‌های مترو بسته شود. البته بنده هیچ نسبت سیاسی با ایشان ندارم و هیچ‌گاه در هیچ حزب و گروهی نبوده‌ام و نیستم و آمدن من به جبهه متحد اصولگرایان برای تقویت وحدت بیشتر میان اصولگرایان بود…
اتفاق عظیم ۹ دی با حضور همه هیئت‌های مذهبی در تهران و امت حزب الله سراسر کشور اتفاق افتاد و بزرگترین ظلم به مردم این است که این را یک گروه خاص بخواهد مصادره کند. البته برخی گروه‌ها مدعی هستند که ما ۹ دی را به وجود آوردیم درصورتیکه این نادرست و انحرافی است و ۹ دی متعلق به همه دلدادگان انقلاب و در واقع متعلق به امت و امامت است.»

انقلاب و توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران از نگاه دکتر خاموشی

سید مهدی خاموشی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در سال ۱۳۹۱ در “کهنوج” به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره و در این خصوص اظهار داشت: «دشمنان قصد داشتند با بلوکه کردن دارایی‌های ایران از فروش نفت ما جلوگیری کنند. در مذاکرات ژنو با دادن برخی امتیازات به طرف‌های مذاکره برخی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شد.
پس از پیروزی انقلاب توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران آغاز شد و بعد از اینکه دشمنان دیدند در جنگ نظامی نیز نتوانستند خدشه‌ای به انقلاب و نظام وارد کنند به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران روی آوردند.
جلوگیری از سازندگی و پیشرفت ایران اسلامی را یکی از اهداف دشمنان است. امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ما در همه عرصه‌ها به ویژه در زمین‌های نظامی و علمی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است.
هیچ‌گاه به زیاده خواهان اجازه نمی‌دهیم به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و در مقابل آنها ایستادگی می‌کنیم. وحدت در بین افراد جامعه یک اصل است و یکی از عواملی که باعث به ثمر رسیدن و پیروزی انقلاب شد وحدت مردم بود.
امام خمینی( ره) بر قلب‌های مردم حکومت می‌کرد، امام راحل( ره) با عزمی راسخ و ایمانی قوی انقلابی را با همراهی مردم به ثمر رساندند که امروز برکات آن برای همگان مشهود و بارز است. همگی ما باید در تمامی امور رضای الهی را در نظر گرفته و با توکل به خداوند گام برداریم چرا که در این صورت حتی اگر سلاحی نیز نداشته باشیم پیروز میدان ما خواهیم بود…»

دیدگاه دکتر خاموشی در خصوص اهمیت و نقش ولایت فقیه

دکتر سید مهدی خاموشی، در دومین همایش “تقدیر از خادمان محرم، صفر و فاطمیه” در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۲ در خصوص اهمیت ولایت فقیه گفت: «دفاع انقلاب اسلامی ایران از کیان اسلام و مظلومان باعث هراس دشمن است. دشمن از ارادت مردم به ولایت می‌ترسد و دشمنی خود را به این نقطه معطوف کرده است.
وی با اشاره به این فرموده امام خمینی(ره) که «اگر هر مسلمانی یک سطل آب دستش بگیرد، اسرائیل را آب می‌برد»، گفت: امروز بعضی از دلدادگان رهبر فقید انقلاب، جهاد اسلامی تشکیل داده‌اند. مدافعانی مانند حزب الله مرزهای غرب را در نوردیدند و مقابله با آنان خوابی است که هرگز از سوی دشمنان تعبیر نمی‌شود. زمانی که “سید حسن نصرالله” می‌گوید: «إن اوهن البیوت لَبیت العنکبوت»، اعتقادش برخاسته از، اعتقاد به تشیع و مکتب اهل بیت(ع) است.
ولی فقیه را عامل ثبات و بقای اسلام و نمایش دهنده دموکراتیک بودن نظام است. دشمن، ولی فقیه را طرف دعوای سیاسی خود مطرح می‌کند، در صورتی که ولی فقیه چیزی غیر از تعالی کلمه توحید را تداعی نمی‌کند.
سید مهدی خاموشی در پاسخ به این شبهه که «زمان تغییر کرده است و سخنان و بیانات امام خمینی(ره) متعلق به گذشته بوده است و اکنون باید حرف‌های جدیدتر بیان شود»، نیز گفت: رهنمودهای ایشان مشمول گذر زمان نیست؛ دشمن قصد دارد اصل وزین و بقای انقلاب یعنی ولی فقیه را بردارد. دشمن از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مبهوت شده است و در حال تحلیل و بررسی است که چرا نقشه‌اش عملی نشد…»

دوران دفاع مقدس و خاطره‌ای با شهید چمران

حجت الاسلام خاموشی در مراسم رونمایی از ۲ مستند “سید رضا میر کریمی” در ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۲، به بیان خاطراتی از حضور خود در دوران دفاع مقدس و ارتباط با شهید چمران پرداخت و گفت: «۱۶ سال بیشتر نداشتم که به عنوان یکی از نیروهای جنگ‌های نامنظم در سوسنگرد و در کنار شهید چمران مبارزه می‌کردم.
زمانی که مدخل ورودی شهر سوسنگرد در آتش سنگینی فرو رفته بود، صدای گلوله و بارش آتش سرخ جنگ آنقدر زیاد بود که به ناچار خود را در جوب انداختم و ۳۰ دقیقه زیر آتش گلوله بودم بعد از اینکه صدای توپ و تانک خوابید متوجه شدم که شهید چمران مرا صدا می‌کند. به سرعت خودم را به  او رساندم و  شهید چمران تا مرا دید اولین کاری که کرد با دست‌هایش لجن‌های مانده به صورتم را پاک کرد و گفت: بیا از مسیرهای میانبری که بلد هستم برویم. در طول مسیر با “شهید چمران” صحبت می‌کردیم  و وی به من گفت جنگ خیلی خوب است. می‌دانی چرا؟ و در ادامه پاسخ داد چون در جنگ خدا رفقای خوبی به آدم می‌دهد.
در طول همین مسیر شهید مصطفی چمران از من سؤال کرد که می‌ترسی؟ جواب ندادم و در ادامه گفت می‌دانی چه کسی به دل آدم آرامش می‌دهد، فقط خداست که به دل آدم آرامش می‌دهد و وقتی خداوند در دلت باشد از آتش نمی‌ترسی.»

نقش سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق شعار سال ۱۳۹۳

دکتر سید مهدی خاموشی طی سخنانی در “دفتر تبلیغات اسلامی قم” در ۱۸ اردیبهشت ‏ماه ۱۳۹۳ با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به  “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” توسط مقام معظم رهبری، در این خصوص گفت: «سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مهم مورد خطاب مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال است، بنابراین توقعی در حرکت فرهنگی وجود دارد که ما باید خودمان را به چشم انداز مورد نظر نزدیک کنیم.
اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی چهار واژه‌ای است که در نامگذاری امسال مورد تاکید قرار گرفته و باید بر تحقق هر کدام از اهداف و چشم انداز آنها فکر کرد.
کنار هم بودن اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال را نوعی تقارن پرمعناست و نظام تبلیغی باید برای فرهنگ سازی اجرایی شدن شعار امسال به کمک نظام اجرایی کشور برود. برای تحقق شعار امسال، فرهنگ باید به کمک اقتصاد و اقتصاد به کمک فرهنگ بیاید ولی آنچه که از تقارن این دو به دست می‌آید میوه بسیار خوبی تحویل جامعه می‌دهد.
اگر بخواهیم پول ملی قوت پیدا کند باید روحیه کار و تلاش در کشور نهادینه شود و مبلغان در نهادینه کردن فرهنگ تلاش و کوشش نقش بسزایی دارند. موازنه منفی صادرات و واردات این است که ما باید به گونه‌ای تولید کنیم که مازاد بر مصرف داشته باشیم و به صادرات این تولیدات اقدام کنیم.
خروج از جریان اقتصاد وابسته و رسیدن به اقتصاد پویا از الزامات شکوفایی اقتصاد است. امروز بازار سنتی به سمت افول می‌رود، بنابراین عجین شدن جریان دانش با کار از ضرورت‌های امروز زندگی ماست.
حفظ شعائر اسلامی و دینی، به‌کارگیری هنر در تبلیغ، استفاده از وضعیت نسبی هیئات مذهبی، توسعه هیئات مذهبی به منازل، کمک به تشکیل حلقه‌های قرآنی در منازل، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در محله‌های محروم و از مواردی است که باید مورد توجه مدیران فرهنگی و مبلغان دینی باشد.
رشد و بالندگی روحانیون شاغل در سازمان تبلیغات اسلامی در سایه تبلیغ است، بنابراین از این افراد انتظار می‌رود مدیریت جهادی را از خودشان شروع کنند.
اینکه دسترسی به شبکه‌های ایران را محدود می‌کنند به خاطر این است که از ما می‌ترسند. غربی‌ها در حالی محدود شدن رسانه‌هایشان در ایران را مورد هجمه قرار می‌دهند که خودشان رسانه‌های جمهوری اسلامی را محدود می‌کنند.
بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تشکل‌های دینی، بر لزوم تقویت این تشکل‌هاست. جبهه گسترده‌ای از تلاش‌های فرهنگی و دینی توسط هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی گشوده می‌شود، بنابراین افزایش توان این تشکل‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است…»

عکس سید مهدی خاموشی

سید مهدی خاموشی

زندگینامه سید مهدی خاموشی

سید مهدی خاموشی

 

  • نمایش : ۵۰۴
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه