بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی ژاوی

  • بیوکده ..
  • شنبه ۲۳ دی ۹۶
  • ۰۴:۰۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد خارجی

بیوگرافی ژاوی

Xavi - biographya-com (1)

ژاویر هرناندز کروز (به اسپانیایی: Xavier Hernández Creus) (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰ در تراسا)، معروف به ژاوی بازیکن باشگاه فوتبال بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا است. او در تیم ملی اسپانیا و تیم بارسلونا نقش هافبک مرکزی را دارد.

زادروز : ۲۵ ژانویه ۱۹۸۰

زادگاه : تراسا، اسپانیا

قد : ۱٫۷۰ متر

باشگاه کنونی : بارسلونا

شمارهٔ پیراهن : ۶

پُست : هافبک میانی

زندگی

ژاوی که از سن ۱۱ سالگی در بارسلونابوده است. اولین بازی خود برای تیم بارسلونا را در ۱۸ آگوست ۱۹۹۸ و مقابل مایورکا انجام داده است. او از آن زمان در ۶۷۳ مسابقه رسمی شرکت کرده و ۸۰ گل و بیش از ۱۸۰ پاس گل برای بیش از ۵۰ بازیکن داده است. ژاوی اولین بازیکن بارسلونا است که بیش از ۱۵۰ بازی بین‌المللی را در کارنامه دارد. از سال ۲۰۰۰ تاکنون ژاوی ۱۱۹ بازی ملی داشته و به همراه تیم یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است. در یورو ۲۰۰۸ او بهترین بازیکن جام خوانده شد. ژاوی ۵ بار نامزد بهترین فوتبالیست جهان شده و ۳ بار در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ عنوان سومی بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده است. او ۴ بار توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ فوتبال (IFFHS)به عنوان بهترین بازی ساز فوتبال شناخته شده است. ژاوی ۵ بار در تیم سال اروپا حضور داشته ۲۰۰۸،۲۰۰۹،۲۰۱۰،۲۰۱۱،۲۰۱۲. در ۲۰۱۱ او دومین بازیکن برتر اروپا شد.

اوایل زندگی

ژاوی (به معنای گواد) که در تراسا، بارسلونا، کاتولونیا به دنیا آمده، محصولی از آکادمی فوتبال بارسلونا، لاماسیا است که از سن ۱۱ سالگی جز ثابتی در تیم بارسلونا بوده است. پدرش گواگیمبازیکن اسبق تیم فوتبال سابادل بوده است. ژاوی که در تیم آکادمی راه خود را مشخص کرده عضوی کلیدی از تیم یوردی گونزالو در بارسونا ب بود که از به دستهٔ دومی راه یافتند.

تیم‌های باشگاهی
تیم ملی

ژاوی توانایی زیادی در پاس دهی و بازی خوانی دارد و در تیم ملی هم در تورنمنت های زیادی شرکت کرده است:المپیک ۲۰۰۰،جام جهانی ۲۰۰۲،یورو ۲۰۰۴،جام جهانی ۲۰۰۶،یورو ۲۰۰۸ ،جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ .

یورو ۲۰۰۸

بعد از بازی فینال که با برتری ۱-۰ اسپانیا بر آلمان همراه بود،ژاوی برترین بازیکن ایت تورنمنت انتخاب شد.ژاوی در این تورنمنت برترین هافبک بود،دفاع و تکل،شکل دهی حمله و پاس های زیاد او منجر به دومین قهرمانی اسپانیا در این تورنمنت بعد از قهرمانی در یورو ۱۹۶۴ بود. اندی روکسبورگ رئیس کمیته ی تاکتیکی و تکنیکی یوفا در مورد انتخاب ژاوی گفت:”ما ژاوی را برگزیدیم چونکه کلمه ای به نام سبک فوتبال اسپانیا را مشخص کرد.او در بازی روان بود و با کنترل،پاس دهی و بازکردن فضا برای اسپانیا زمینه را برای قهرمانی اسپانیا فراهم کرد”.

در نیمه نهایی او گل اول اسپانیا را به روسیه زد بازی که در نهایت با برتری ۳-۰ اسپانیا به پایان رسید.
در فینال هم او توپ را هدایت کرد و به سمت زمین آلمان ها برد و با پاس به فرناندو تورس بازی را بر آلمان ها تمام کرد.

جام جهانی ۲۰۱۰

ژاوی جزئی از لیست ۲۳ نفره ی تیم ملی اسپانیا بود و این تورنمنت با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید.ژاوی در این تورنمنت ۶۶۹ پاس داد که از این میان ۵۹۹ پاس سالم داشت یعنی ۹۰ درصد پاس سالم. ژاوی در این تورنمنت ۸۰٫۰۲ کیلومتر دوید یعنی در هر مسابقه ۱۱٫۵ کیلومتر و در فینال ۱۵ کیلومتر دوید.

در یک شانزدهم نهایی و در مقابل پرتغال ژاوی پاس گل را به داوید ویا داد و در دقیقه ی ۶۳ سبب برتری ۱-۰ مقابل پرتغال شد.داوید ویا توپ را با پای چپ زد و توپ پس از برخورد به ادواردو با شوت پای راست خود داوید ویا وارد دروازه شد.
در نیمه نهایی و در مقابل آلمان ژاوی ضربه ی کرنری را زد که با ضربه ی سر پویول به گل تبدیل شد.بازی که با پیروزی ۱-۰ مقابل آلمان به پایان رسید.

یورو ۲۰۱۲

“پم،پم،پم”ژاوی صدای پاس بین او اینیستا را این گونه توصیف کرده است.

در بازی های گروه ی C،و در مقابل ایرلند ژاوی رکورد بیشترین پاس رد و بدل شده در این تورنمنت ها را شکست.۱۳۶ پاس (۱۲۷ پاس صحیح و ۹۴درصد پاس درست).رکورد قبلی مربوط به رونالد کومان بود که در یورو ۱۹۹۲ و در بازی هلند و دانمارک به ثبت رسیده بود.ژاوی و اینیستا ۲۲۹ پاس دادند که بیشتر از پاس های رد و بدل شده ی ۱۱ نفر ایرلندی ها بود.
در فینال که با برتری ۴-۰ مقابل ایتالیا بود،ژاوی ۲ پاس گل داد یکی به یوردی آلبا و دیگری به فرناندو تورس و به این ترتیب تنها بازیکنی لقب گرفت که در دو فینال یورو پاس گل داده است.با قهرمانی در این تورنمنت ژاوی موفقترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا شد،افتخاری که قبلاً مشترکاً بین ژاوی و پویول بود و چون پویول این جام را به خاطر مصدومیت از دست داد، ژاوی به پر افتخارترین بازیکن تاریخ اسپانیا تبدیل شد.

سبک بازی

ژاوی یکی از بهترین بازیسازهای نسل خود و یا شاید بهترین بازیساز در طول تاریخ فوتبال باشد. توانایی ژاوی متکی بر پیدا کردن و بهره وری از فضا است. خود ژاوی در این مورد می‌گوید”این چیزی است که من انجام می‌دهم، نگاه برای پیدا کردن فضا. هر روز. من همیشه نگاه می‌کنم تا فضایی پیدا کنم”. ژاوی دید و بازی خوانی عالی، پاس‌های دقیق نقطه‌ای و توانایی کنترل توپ در سطح جهانی است که به او این اجازه را می‌دهد که در جریان بازی توپ از دست نرود. توانایی ژاوی در کنترل بازی به او لقب عروسک استاد را داده است. توانایی منحصربه‌فرد دیگر در بازی ژاوی چرخش های هوشمندانه و زیبای اوست که مداوما تکرار می شود و بازی را از روزنه های بسته به فضاهای بازتر منتقل می کند

جوایز و افتخارات
رده ی باشگاهی

لالیگا(۷):۹۹-۱۹۹۸، ۰۵-۲۰۰۴ ،۰۶-۲۰۰۵ ،۰۹-۲۰۰۸ ،۱۰-۲۰۰۹ ،۱۱-۲۰۱۰ ،۱۳-۲۰۱۲;

سوپر کاپ اسپانیا(۵):۲۰۰۵، ۲۰۰۶ ،۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ ;

جام قهرمانان باشگاه های اروپا(۳):۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸، ۱۱-۲۰۱۰ ;

جام حذفی اسپانیا(۲):۰۹-۲۰۰۸، ۱۲-۲۰۱۱ ;

سوپرکاپ اروپا(۲):۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ;

جام قهرمانی باشگاه های جهان:۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ;

تیم ملی

جام قهرمانی جوانان جهان:۱۹۹۹

مدال نقره ی المپیک تابستانی: ۲۰۰۰

جام قهرمانی یوفا:۲۰۰۸ ،۲۰۱۲

جام جهانی ۲۰۱۰

عکس ژاویر هرناندز کروز

 Xavi - biographya-com (2)

بیوگرافی و عکس ژاوی فوتبالیست اسپانیایی

Xavi - biographya-com (3)

گالری عکسهای ورزشی ژاوی

Xavi - biographya-com (4)

عکس ژاوی و همسرش

Xavi - biographya-com (5)

تصاویر جدید ژاوی

Xavi - biographya-com (6)

عکسهای شخصی از ژاوی

Xavi - biographya-com (7)

والپیپر ژاوی هرناندز

Xavi - biographya-com (8)

عکسهای ژاوی Xavi

Xavi - biographya-com (9)

پوستر ژاوی

Xavi - biographya-com (10)

  • نمایش : ۵۹۲
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه