بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی زهیر یاری

  • بیوکده ..
  • جمعه ۱۹ آبان ۹۶
  • ۱۴:۳۰

بازیگران بازیگران مرد ایرانی

بیوگرافی زهیر یاری

 

 

 

زهیر یاری بازیگر ایرانی است.وی برادرزاده ی حسین یاری بازیگر سینما و تلویزیون است.زهیر یاری ارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران است.وی تاکنون در مجموعه های تلویزیونی بسیاری ایفای نقش کرده است.

تولد : ۲۶ فروردین ۱۳۵۹

زمینه فعالیت : بازیگر

ملیت : ایرانی

 

فیلم شناسی:

سریال

    مردان آنجلس

    مریم مقدس (فیلم)،(یک سکانس)

    گل بارون زده

    در چشم باد

    سال های مشروطه

    یوسف پیامبر (مجموعه تلویزیونی)

    تبریز در مه

    میلیاردر

    اولین انتخاب

 

مصاحبه

زهیر یاری بازیگر نقش بنیامین در سریال یوسف پیامبر میهمان برنامه چشم انداز بود که پرسش و پاسخ زیر ماحصل آن برنامه است.

مجری: ابتدا به طور کامل خودتان را معرفی کنید..

پاسخ : متولد ۲۶ فروردین سال ۱۳۵۹ و ۲۹ ساله هستم. فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران هستم البته رشته تحصیلی بنده خیلی مرتبط با کار و حرفه ام نیست این هم بدین خاطر است که چون در دبیرستان رشته علوم انسانی خوانده بودم بعد از دیپلم ناچار بودم رشته ای انتخاب نمایم که مرتبط با درس علوم انسانی باشد بنابراین رشته علوم سیاسی را انتخاب کردم البته ناگفته نماند در دوران دبیرستان گرایش خیلی زیادی به رشته های هنری داشتم و جزوات این رشته را هم خیلی مطالعه کردم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که از پس آن بر نمی آیم و امکان قبول شدنم در رشته های هنری دشوار است.

بعد از فارغ التحصیل شدن این امکان بوجود آمد که با چند تن از اساتید تئاتر کار تئاتر انجام دهم مثل استاد محمود استاد محمد و دکتر رفیعی و یک دوره فیلمنامه نویسی نزد استاد تقوایی گذراندم و در این مدت چند فیلم کوتاه ساختم یک فیلم کوتاه هم در زمان دانشجویی ساختم در دوران دبیرستان در سالهای ۷۱و۷۲ در انجمن سینمای جوان چند فیلم کوتاه ساختم بعد از کارکردن چند فیلم کوتاه در تئاتر و صحنه حضور پیدا کردم و کار کارگردانی را رها نمودم البته همه جنبه های سینما را دوست دارم از کسی که یک فیلمنامه را می نویسد تا کسی که بعنوان گریمور روی صورت یک بازیگر کار می کند و مخصوصاً عوامل و دست اندرکاران تولید یک فیلم را خیلی دوست دارم و خیلی علاقمند هستم در تولید فعالیت داشته باشم منتظر بودم تا در این عرصه دریچه ای باز گردد و من وارد این عرصه شوم.

 

مجری: شما با حسین یاری نسبتی دارید؟

پاسخ: بله ایشان عموی بنده است.

 

مجری: کمکی هم در این زمینه به شما کرده اند ؟

پاسخ: من به شخصه خیلی از تجارب ایشان استفاده کرده ام اما ایشان خیلی علاقه دارند اگر در زمینه بازیگری فعالیت می کنم در نهایت به کارگردانی و ساختن فیلم بیشتر توجه کنم و بتوانم در آینده خودم فیلم ها را کارگردانی کنم.

 

مجری: اولین کاری که به صورت حرفه ای در زمینه فیلم و تلویزیون انجام دادید و در مقابل آن دستمزد دریافت کردید چه بود؟

پاسخ: اولین کار تصویری حرفه ای بنده سریال مردان آنجلس بود که نقش پسر نقش اصلی داستان را بازی می کردم چند سکانسی بازی کردم که دستمزدی دریافت نکردم و بعد از آن همان دفتر مرا برای بازی در سریال یوسف پیامبر دعوت کرد.

در مجموعه مریم مقدس یک سکانس بازی کرده و نقش جبرئیل را داشتم در آنجا دستمزد دریافت کردم که آن کار برایم خیلی لذت بخش بود.

 

مجری: برایمان بگویید با کدام کار و مجموعه تلویزیونی نزد مخاطبان دیده شدید؟

پاسخ: برای بازی در نقش حضرت امام سجاد(ع) در سریال امام حسین(ع) انتخاب شده بودم که متاسفانه آن سریال ساخته نشد اما در همان مراحل اولیه اخبار آن منتشر گردیدکه آن اخبار و اطلاعات بی تأثیر در مطرح شدن من در دفاتر سینمایی نبود چون وقتی دیگران مراجعه می کنند متوجه می شوند که این آدم حتماً اینقدر جدی و حرفه ای هست که نقش امام سجاد(ع) را به او داده اند بخاطر همین بود که بعد از آن در چند سریال بازی کردم مثل گل بارون زده که در آنجا من دیده شدم در نقش یک دانشجو و بعد از آن هم از همان دفتر سریال امام حسین(ع) بمن بازی در سریال یوسف پیامبر را پیشنهاد دادند.

 

مجری: چطور شد که وارد سریال یوسف پیامبر شدید؟

پاسخ: همان طور که گفتم بعد از دو سه ماه فیلمبرداری سریال امام حسین(ع) که در آن چند سکانس بازی کردم از دفتر آقای فرج ا… سلحشور با من تماس گرفتند و از همان ابتدا هم نقش بنیامین را به من پیشنهاد دادند من هم قبول کردم و پس از تست گریم شروع به کار کردیم به همین سادگی .

 

مجری: در چند مقطع سنی در این سریال بازی کردید؟

پاسخ: در دو مقطع سنی یکی حدود ۲۵-۲۶ سالگی و دیگری در مقطع ۴۰ سالگی که کار گریم را خیلی خوب انجام داده بودند.

 

مجری: آیا دوره بازیگری هم گذرانده اید ؟

پاسخ: نه هیچ دوره بازیگری نگذرانده ام فقط به صورت تجربی تئاتر کار کرده ام مثلاً حدود ۵ ماه با آقای دکتر علی رفیعی کاری به نام شکار دوباره را کار کردیم که آن ۵ ماه واقعاً برایم یک دوره فشرده بازیگری بود.

 

مجری: یک دسته بازیگران دوست دارند خیلی تکنیکی بازی کنند و یک دسته علاقه دارند حسی بازی کنند شما از کدام دسته از این افراد هستید؟

پاسخ: البته من در این عرصه هنوز نوپا هستم و حالا حالاها باید بیاموزم اما هرچه آدم بتواند گرمتر و احساسی تر بازی کند تا هم خود راضی باشد هم بیننده خیلی به نظرم جذاب تر است .

 

مجری: بازی شما در سریال یوسف پیامبر در نقش بنیامین چقدر زمان برد؟

پاسخ: کل کار سه سال به طول انجامید اما بنده حدود یکسال و نیم در خدمت این سریال و مجموعه بودم.

 

مجری: آقای حسین یاری چقدر در پیشرفت کار برای شما تأثیرگذار بودند آیا در کارها و مجموعه های تلویزیونی معرف شما بودند یا خیر؟

پاسخ: نه اصلاً چون خودشان در رسیدن به این جایگاه انواع سختی و مشکلات را چشیده اند اصلاً در این زمینه اعتقادی به این موضوع ندارند و شاید حتی به ذهنش هم خطور نکند که بتوان با کمی صحبت و سفارش جایگاه فردی را از جایی که هست تغییر داد. البته به ایشان خورده می گرفتم که چرا مثلاً الان در سریالی بازی می کنی که کارگردان آن با شما دوست و رفیق است چرا مرا هم به ایشان برای یک نقش خوب معرفی نکردید، اما در کل ایشان اعتقادی به این موضوع ندارد و معتقد است هر کس باید خودش توانایی هایش را به اثبات برساند .

 

مجری: بعد از ایفای نقش در یوسف پیامبر چه مجموعه های تلویزیونی دیگری را تا به امروز کار کرده اید؟

در سریال چشم باد حضور داشتم و در حال حاضر یک کار تئاتر دارم به نام روز حسین کار آقای رحمانیان که قرار است تمرینات آن طی چند روز آینده آغاز شود . در سریال سالهای مشروطه بازی دارم که در بهمن ماه انشاء ا… پخش می شود. در آنجا نقش پسر یک باغبان را در باغ سلطنتی بازی می کنم.

 

 

  • نمایش : ۳۶۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه