بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی زهره طبیب زاده نوری

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶
  • ۰۸:۳۰

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی زهره طبیب زاده نوری

زهره طبیب زاده نوری

زهره طبیب زاده نوری نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در استان تهران است.

زادروز ۱۳۳۹

زادگاه : ایران

تحصیلات : دکترای دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

سمت : عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

فعالیت‌ها : نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی

زندگی

زهره طبیب زاده نوری در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. وی دندانپزشک و متخصص در رشته جراحی لثه از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین مسلط به زبان انگلیسی می باشد. مهمترین مسئولیت های سیاسی و اجرایی وی، مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم، عضو شورای عالی سیاست گذاری برنامه پنجم توسعه و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره نهم به نمایندگی از مردم تهران بوده است.

مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم
رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
عضویت در شورای اجتماعی کشور
دبیر شورای عالی زن و خانواده و عضویت در شورای فرهنگی اجتماعی زنان در دولت نهم
عضو شورای عالی سیاست گذاری برنامه پنجم توسعه
عضو هیئت امنای دانشگاه الزهرا(س)
دانشیار و مدیرگروه پریودنتولوژی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
نماینده مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم تهران در دور نهم
عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم

دلایل طبیب زاده در فاصله گرفتن از احمدی نژاد

زهره طبیب زاده، که در دولت نهم مسئولیت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را برعهده داشت، اواخر خردادماه سال ۱۳۹۱ در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص علت فاصله گرفتن خود و برخی دیگر از شخصیت ها از احمدی نژاد گفت: «بنده و بسیاری از دوستان به دلیل ایجاد مسیر متفاوت احمدی‌نژاد و حضور جریان انحرافی در کنار وی از دولت جدا شدیم و این ربطی به اجرای عدالت ندارد.
احمدی‌نژاد مراد خود را  تغییر داد و فردی را برگزید که مکتب نرفته و درس عرفان اسلامی نخوانده ؛ و این به معنای تأثیرگذاری دیدگاه‌های انحرافی شخصی است که فاقد صلاحیت علمی لازم در نظریه پردازی اسلام است.
مشخص بود تبعیت از چنین شخصی آثار خود را بر عملکرد دولت دهم می‌گذارد. ما در دولت نهم چه زمانی شاهد این فساد بزرگ بانکی و این لجام‌گسیختگی فرهنگی بودیم.»
وی با ابراز تأسف از شیفتگی بسیار زیاد رئیس جمهور به لیدر جریان انحرافی گفت: «بنابراین می‌توان استنباط کرد خلوص، صداقت و سلامتی که مبنای برقراری عدالت و خدمت در دولت نهم بوده دیگر در دولت دهم وجود ندارد و از همین رو بود که برخی دوستان خط خود را جدا کردند.»

ویژگی ها و لغزش های دولت احمدی نژاد از نگاه طبیب زاده

زهره طبیب زاده در گفتگو با “مهر”  در ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۱، در خصوص سیاست های دولت نهم و برخی تغییرات در نگرش احمدی نژاد در دولت دهم چنین گفت: «…دولت نهم بر چند اصل تاکید داشت که یکی از آنها گسترش عدالت و عدالت محوری به عنوان یکی از اصلی ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی بوده است بنابراین این گفتمان اختصاص به این دولت ندارد بلکه گفتمان انقلاب است که در این دولت به عنوان یک مطالبه مطرح شد به خصوص در حوزه اقتصاد.
دولت نهم اعتقادش بر این بود که باید امکانات در کشور به طور عادلانه تقسیم شود که به دنبال آن خدمت رسانی به مناطق محروم را در دولت نهم دیدیم. در سیاست خارجی نیز سیاستش مقابله با استکبار جهانی و ‌آمریکا و دیپلماسی تهاجمی بود که  مقام معظم رهبری نیز به شدت بر روی این مسئله حساس هستند و تا به حال دولت نهم روی این مواضع ایستادگی کرد و دولت دهم نیز تا حدود زیادی روی این مسایل ایستاده است.
بحث دیگر که دولت نهم بر آن تاکید داشت گردش نخبگان بود؛ یعنی اینکه حلقه مدیریتی بسته نباشد و این رویکرد اثرات مثبتی نیز در برخی زمینه‌ها داشته است. حلقه مدیرانی که در دولت گذشته بسته بود باز شد و امکان شناسایی چهره‌های جوان در عرصه خدمت رسانی به جامعه به وجود آمد.
انحرافی که در اعتقاد برخی مسئولان دولت دهم وجود داشت و حلقه انحرافی که در کنار رئیس جمهور به وجود آمد، باعث تاسف است. دولت به مباحث فرهنگی توجه نکرد و خلاء، کم کاری و دور شدن از مفاهیم رهبری و انقلاب در باب مسایل فرهنگی داشته است که این مسئله به شدت مورد انتقاد ما نیز است.
احمدی نژاد در ابتدا مورد تایید همه بود و حتی نزدیکانش از عمق رابطه وی با جریان انحرافی به خصوص با کسی که  به عنوان سرکرده جریان انحرافی معروف است، مطلع نبودند و نمی دانستند که  رئیس جمهور تحت تاثیر شدید این فرد قرار دارد. پیشینه احمدی نژاد منفی نبود اما متاسفانه هر کس ممکن است دچار لغزش فکری شود که ایشان هم متاسفانه دچار این لغزش شد. بنابراین تضمینی نیست که افراد تغییری نکنند…»

مخالفت طبیب زاده با حضور زنان در کابینه

زهره طبیب زاده، ۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۱ در پاسخ این سوال که: «نظر شما در مورد بر کناری تنها وزیر زن در کابینه چیست؟’ به روزنامه رسالت گفت: «این موضوع احتیاج به بحث اساسی دارد. من اصلا با حضور زنان در کابینه به عنوان وزیر موافق نیستم. با مسئولیت گرفتن خانم‌ها در عرصه کلان مدیریتی مثل وزارت مخالف هستم. آن‌وقت چه بگویم؟! حالا شما در مورد برکناری تنها زن کابینه سئوال می‌کنید. من اصلا با کل این مسئله مخالفم.»

دلایل استعفای طبیب زاده از مدیریت مرکز امور زنان در دولت احمدی نژاد

زهره طبیب زاده در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۲، در گفتگو با “مهر خانه” در خصوص علت استعفای خود از مرکز امور زنان ریاست جمهوری در دولت نهم می گوید: «تصور جامعه این بود که تمام مشکلات زنان و نواقصی که در دستگاه‌ های اجرایی متولی امور جامعه در عرصه مسائل زنان وجود دارد، باید توسط مرکز امور زنان حل شود. البته در اینجا باید توجه داشت که در فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … درست است که بودجه حرف اول را می زند، اما تنها بودجه نیست؛ بلکه قدرت تأثیرگذاری دستگاه های اجرایی هم می تواند پیش برنده و کارساز باشد. اگر سازمان یا مرکز امور زنان و خانواده دارای قدرت تأثیرگذاری قانونمند به دستگاه های اجرایی باشد، می تواند از طریق وزرا مصالح بانوان را در فعالیت های اجرایی دستگاه مربوطه لحاظ نماید؛ اما این توان تأثیرگذاری، ساز و کار قانونی می خواهد و با خواهش و تمنا نمی شود مشکلات را حل کرد…»
طبیب زاده پس از سه سال و نیم خدمت در مرکز امور زنان و خانواده، از سمت خود استعفا داد و یکی از دلایل استعفای خود را ساختار نامناسب این دستگاه برای پیگیری مطالبات زنان عنوان کرد.

اعتراض طبیب زاده و دیگر نمایندگان به مواضع هاشمی در خصوص اسرائیل

۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲، جمعی از خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و طلاب اصلاح طلب در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کردند.
آیت الله هاشمی در این جلسه در خصوص سیاسیت خارجی دولت آینده (دولت یازدهم) گفت: «…موضوع ترمیم سیاست خارجی است. ما با اسرائیل سر جنگ نداریم. حالا اگر عرب ها جنگ کردند ما کمک می کنیم. در زمان جنگ هم پیشنهاد پذیرش قطعنامه از سوی بنده بود. اگر امضا نمی شد تبریز و تهران و اصفهان مورد حمله شیمیایی با هواپیماهای اجاره ای فرانسه و روسیه انجام می شد و کلی تلفات می دادیم…»

واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی

بیش از صد نماینده مجلس که در بین آنها نام طبیب زاده نیز به چشم میخورد در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ طی نامه ای انتقادی به آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن دادن ۴ تذکر مهم به وی تاکید کردند که وی به اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب باز گردد و فاصله خود را از کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند و تلاش می کنند انقلاب را از مبانی خود تهی گردانند، حفظ کند.
در بخشی از این نامه اعتراضی آمده است: «…این ساده اندیشی است که ما اعلام کنیم با اسرائیل سر جنگ نداریم و اگر کشورهای عربی با اسرائیل جنگیدند ما از آنها حمایت خواهیم کرد. امام بزرگوار و رهبر عزیز همه تلاش خود را به کار بردند تا مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی نمایند و از حصار عربیت خارج نمایند. اگر امروز ظهور گروه‌هایی مانند حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی را شاهد هستیم که پوزه اسرائیل را با همه مظلومیت و نابرابری به خاک مالیده‌اند نتیجه همین تفکر امام است. اگر ما با اسرائیل سر جنگ نداشته باشیم تا انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی باشد اسرائیل با ما سر جنگ خواهد داشت و نباید فراموش کنیم که امام خمینی محو اسرائیل را از آرمانهای انقلاب اسلامی قرار داده است…»

واکنش طبیب زاده به کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه معتقد است تمام دولت‌هایی که بعد از انقلاب روی کار آمده‌اند، نقاط مثبتی داشته‌اند، اظهار داشت: «تمام دولت‌ها نقاط قوت و ضعف‌هایی داشته‌اند، اما بحث دیگری مطرح است و آن روند کلی فکری و سیاست‌های کلانی است که آن جریان فکری در زمان حاکمیتش اعمال کرده است.
باید بگوییم که سر آغاز و منشا انحرافات، فساد مالی، رانت‌خواری و ویژه‌خواری توسط دولتمردان در زمان دوران سازندگی آغاز شد و یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف دولت هاشمی بود که باعث شد دید مردم نسبت به دولتمردان عوض شود.
بازگشت هاشمی و اعوان و انصارش خیانت بزرگی است، اگر هاشمی از فیلتر شورای نگهبان بگذرد و به قدرت بازگردد، به منزله حذف عدالت اجتماعی و هر آنچه که در این ۸ سال به نفع توده‌های مردم کار شده و ارتجاع و بازگشت به عقب به نفع ویژه‌خواری است و اگر هاشمی برگردد مردم فقیر، فقیرتر می‌شوند و فاصله طبقاتی بسیار بیشتر از وضع کنونی خواهد شد.
با توجه به مشکلات شدید جسمانی که هاشمی دارد، به نظر بنده شورای نگهبان می‌تواند وی را حداقل به دلیل عدم مدیر و مدبر بودن رد صلاحیت کند. به اعضای محترم شورای نگهبان مواضع و اقدامات اخیر هاشمی را یادآوری می‌کنیم و درخواست عاجزانه امت حزب الله از شورای نگهبان این است که به این موارد توجه کنند.
با وجودی که مدارک بسیار زیادی برای رد صلاحیت هاشمی وجود دارد، اما ممکن است شورای نگهبان به دلیل ملاحظاتی وی را تایید کند که بعد از آن هیچ کس حق ندارد اعتراضی کند و همه باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند…»

اظهارات طبیب زاده در خصوص مذاکرات هسته ای

زهره طبیب‌زاده در نطق میان دستور خود در صحن علنی در ۴ دی‏ماه ۱۳۹۲ اظهار داشت: «ما آنقدر صدمه از آمریکا دیده‌ایم که از هیچ‌کس ندیده‌ایم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.
هر چند نزدیک بودن ایام به ۹ دی ضرورت پرداختن به این حادثه مهم تاریخی را طلب می‌کرد، اما به دلیل اهمیت توافقنامه ژنو، شفاف‌سازی آن را وظیفه‌ای شرعی و قانونی خود می‌دانم که در این توافقنامه چه دادیم و چه گرفتیم.
در اختیار گذاشتن کامل اطلاعات پایه در مرحله نخست مذاکرات به آمریکا و طبعا رژیم صهیونیستی، چنانچه به هر دلیلی مذاکرات در مراحل بعد تداوم نیابد در ازای تقریبا هیچ، همه اطلاعات پایه و ملی تحویل داده شده است…
ای‌ کاش در مقابل تمام این عقب‌نشینی‌های آشکار، حداقل تحریم‌های بانکی و نفتی برطرف می‌شد که نشد پس تا به حال چه دریافت کرده‌ایم…
سؤال اصلی بنده این است که در مرحله نخست مذاکرات در مورد سطح و حجم غنی‌سازی هر آنچه که قابل معامله بود از سوی ایران روی میز گذاشته و جلو جلو پیش‌فروش شد، برای مراحل بعدی مذاکرات و دو علت اصلی مذاکره یعنی حذف تحریم بانکی و نفتی چه چیزی برای گذاشتن روی میز از سوی ما وجود دارد، آیا ساخت و توان موشکی و تعطیلی کامل غنی‌سازی در داخل ایران، معامله بر سرنوشت سوریه، حزب‌الله و مردم غزه و در کلام آخر عقب‌نشینی از شعائر آرمانی درخواست مطالبات طرف غربی نخواهد بود.
چه تضمینی وجود دارد که پس از حذف تحریم‌های مربوط به هسته‌ای، تحریم‌های حقوق بشری و به بهانه حمایت از تروریسم همچنان ادامه و افزایش نیابد و جایگزین آن نشود.
آقای “ظریف” صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در سازمان ملل پاسخ دولت‌های آمریکا و اروپایی به سیاست تنش‌زدایی معقول دیپلماتیک جنابعالی همراه با چاشنی لبخند در دولت تدبیر و امید بود، واقعیت این است که تغییر لحن و لبخند، منافع آمریکا را در منطقه تغییر نمی‌دهد تا نفت و گاز در این منطقه وجود دارد و این نظام متکی بر آرمان‌ها و اندیشه‌های دینی، شعار خودباوری و برقراری نظام عادلانه جهانی به نفع محرومان و مستضعفان می‌دهد، هر روز شاهد صدور چنین قطعنامه‌هایی به بهانه جدید هستیم، مگر اینکه از ارزش‌ها و اصول خود عدول کنیم.»

نقش پیروی از ولایت فقیه در تحقق حماسه ۹ دی از زبان طبیب زاده

طبیب زاده در ۷ دی ماه ۱۳۹۲ در خصوص حماسه ی ۹ دی و نقش ولایت فقیه و مردم در آن اظهار داشت: «حماسه ۹ دی همچون انقلاب سومی است چرا که مردم با بصیرت تمام حمایت خود را از ولایت فقیه نشان دادند.
بعد از گذشت ۳۰ سال کودتای نرم آمریکایی به قصد مخاطره انداختن حیات کلی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی ملت ایران دچار فروپاشی شد.
مردمی که وقایع فتنه را ناشی از کودتای نرم سازمان‌یافته آمریکایی‌- اروپایی علیه نظام و انقلاب اسلامی دانسته و همچنین اهمیت روز عاشورا با بصیرت و آگاهی، حماسه‌ای تکرارناپذیر خلق کردند.
عاشورا محرک اصلی انقلاب بود. زمانیکه مردم احساس کردند زیربنای اعتقادات دینی- اسلامیشان از سوی تعدادی حمله‌کننده مورد هجوم واقع شده با غیرت و بصیرت دوچندان حرکت ماندگار ۹ دی را در صفحات تاریخ انقلاب خلق کردند.
دنیای غرب به این نتیجه رسید که رویارویی نظامی با مردم ایران بی‌فایده است و بعد از اجرای بیش از ده کودتای مخملی موفقیت‌آمیز در کشورهای اروپایی با شکست بزرگی از سوی ملت ایران در مقابل چنین طرح شومی مواجه و متوجه حرکت جبران‌ناپذیر خود شد.
غربی‌ها بعد از فتنه ۸۸ و شکست‌هایی که از رویارویی نظامی و سیاسی بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی و حماسه ۹ دی متوجه شدند به سراغ جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر علیه ملت و کشور ایران رفتند…»

انتقاد طبیب زاده از توقیف برخی نشریات در دولت اعتدال

زهره طبیب‌زاده در گفتگویی در ۲۷ اسفند ماه  ۱۳۹۲ با اشاره به توقیف رسانه‌های منتقد دولت اظهار داشت: «متأسفانه دولتی که پیام آزادی و رفع حذف قلم‌ها را می‌داد ناقض آزادی مطبوعات و حامی مطبوعات طرفدار دولت شده است.
متأسفانه هر فردی که ندای حق و حقیقت را سر می‌دهد توسط عناصری که می خواهند مردم در نادانی و عدم اطلاع بمانند و پشت درهای بسته با عوامل آمریکا توافقنامه‌هایی را امضا کنند قلم صاحبان قلم منتقد را می‌شکنند.
اگر افرادی که در توافقنامه ژنو حضور دارند مشکلی در پشت پرده مذاکرات ندارند چرا از بیان حقایق می‌ترسند. آیا نشریاتی مثل “۹ دی” و “جهان نیوز” و سایر نشریاتی که برای انقلاب قلم می‌زنند و درهای حقایق را به روی مردم باز می‌کنند مستحق توقیف هستند. سوال ما از دولت اعتدال این است که آیا اعتدال یعنی حمایت از روزنامه های خاص و توقیف نشریات منتقد؟…»

واکنش طبیب زاده به حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی

نهم اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۳ مراسمی از طرف رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و چند تن از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به بهانه درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ ˈعلی اکبر صادقی، پدر همسر سید محمد خاتمی در این دانشکده برگزار شد. حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی به بهانه حضور در مجلس ختم با اعتراض برخی از شخصیت ها و دانشجویان همراه شد.
۱۳ اردیبهشت‏ ماه ۱۳۹۳، زهره طبیب زاده در مورد حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: «سیاست آقای توفیقی و مشاوران وزیر علوم این است که جریان فتنه را به فراموشی بسپارند اما ما اجازه نخواهیم داد که حافظه تاریخی ملت ایران اعمال فتنه‌گران برای براندازی نظام را فراموش کند.
ما در جلسه کمیسیون مراتب اعتراضمان را در مورد حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی اعلام خواهیم کرد چرا که معتقدیم آقای خاتمی به نحو مشخصی در جریان فتنه تحریک‌کننده بوده است.»

شرکت در جمع دلواپسان توافق ژنو

در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، همایشی تحت عنوان “دلواپسیم” در محل لانه سابق جاسوسی آمریکا در تهران برگزار شد.
ابعاد حقوقی، فنی و سیاسی توافق ژنو از جمله مهمترین مسایلی بود که در جریان این برنامه نسبتاً طولانی مورد بررسی قرار گرفت. رویکرد مجلس در قبال توافق، مسئله استقلال و عزت ملی، خطوط قرمز ۶ گانه رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان مذاکرات هسته ای، پیامدهای زیانبار توافق ضعیف ژنو، بهانه بودن مسئله هسته‌ای برای باز کردن پای دشمنان ملت جهت سایر پرونده‌های مدنظر آنان، عدم معامله با خون شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای، حفظ روند پیشرفت علمی کشور و مقابله توافق ژنو با این پیشرفت، تذکرات پیرامون برخی اعضای حاضر در تیم مذاکره کننده و پیشنهاد ترمیم آن و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ملت و تاکید بر حفظ حقوق قطعی ملت ایران از جمله مسایلی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.
در این مراسم برخی نمایندگان مجلس از جمله زهره طبیب زاده، “فاطمه آلیا”، “مهدی کوچک زاده”، “محمد کوثری” و “الیاس نادران”، “محمد سلیمانی”، “روح الله حسینیان”، جواد کریمی قدوسی (نماینده مشهد در مجلس نهم)، فریدون عباسی (رییس سابق سازمان انرژی اتمی) و برخی دیگر از نمایندگان مجلس در جمع منتقدان توافق ژنو حاضر شدند و در پایان شرکت‌کنندگان همایش “دلواپسیم” با امضاء طوماری، انتظارات خود را در بخش‌های هسته‌ای و تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای به تیم مذاکره‌کننده اعلام کردند.

عکس دکتر زهره طبیب زاده نوری

زهره طبیب زاده نوری

بیوگرافی و عکس زهره طبیب زاده نوری

زهره طبیب زاده نوری

  • نمایش : ۴۸۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه