بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی بهرام شاه محمدلو

  • بیوکده ..
  • سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶
  • ۱۰:۳۰

بازیگران بازیگران مرد ایرانی تهیه کنندگان و کارگردانان تهیه کنندگان و کارگردانان ایرانی

بیوگرافی بهرام شاه محمدلو

 

 

بهرام شاه‌محمدلو (۲۵ آذر ۱۳۲۹) کارگردان ، تهیه کننده و بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون ایران است.

زمینه فعالیت : کارگردان ، تهیه کننده ٬ بازیگر و مدرّس تئاتر ، سینما و تلویزیون

ملیت : ایران

تولد : ۲۵ آذر ۱۳۲۹

تهران

همسر(ها) : راضیه برومند

فرزندان : کاوه شاه‌محمدلو – سهراب شاه‌محمدلو

 

زندگی

شاه‌محمدلو که یکی از تشکیل‌دهندگان اولین گروه مرکز حرفه‌ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۵۰ بود، در سال ۱۳۵۲ تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا به پایان برده‌است.

از آثار تلویزیونی وی می‌توان به مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان) و سریال گرگ‌ها در نقش هامون اشاره کرد. از فعالیت‌های وی در تئاتر، می‌توان ایفای نقش در نمایش افرا یا روز می‌گذرد در ۱۳۸۶ و شرکت در نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح در ۱۳۹۱ را نام برد.

بهرام شاه‌محمدلو همسر راضیه برومند نویسنده و بازیگر تلویزیون و تئاتر است.

 

کارنامه بازیگری

نام اثر

داش آکل

زورق سرگردان (روی اقیانوسها)

فیلم داستانی (؟)

مرگ پیشه‌ور

خانه‌ام ابری است

شهر کوچک ما

سفر خوش

آهو و پرنده‌ها

تُرب

خورشید خانوم آفتاب کن

کوتی و موتی

شاپرک خانوم

آریا داکاپو

حادثه در شهر عروسکها

آهوی گردن‌دراز

روزی که خورشید به دریا رفت

کالیگولا

اُتلّلو

دزد و رنگ قرمز

شال و کلاه و ارّه

بهار در خاک

بازی خونه

خورشید خانوم آفتاب کن

مردمان شهر نینوا

خرس و کوزهٔ عسل

گلباران

آه! اسفندیار مغموم

باران ، باران

آهسته! محل عبور بچه‌ها

داستان ضحّاک

یک جفت کفش برای زهرا

پنجاه و سه نفر

حکایت مسافر گمنام

گرگها

زیر گنبد کبود (آقای حکایتی)

عبور از غبار

شادمانه

عطر گل یاس

آرایشگاه زیبا

یک حرف از هزاران «آهن سرد»

محله به محله

یک حرف از هزاران «بهلول»

علاءالدّین

Let’s learn Farsi (بیایید فارسی بیاموزیم)

همراه

برداشت آزادی از یک اثر نیما یوشیج

مردانٛ، بدونِ زنانٛ « فال حافظ »

کَمین

معصومیت از دست رفته

مختارنامه

خانهٔ آبی

در رستوران

کتابفروشی هدهد « مثنوی معنوی »

افرا

خسته دلان

پرانتز باز «ت، مثل تقلب»

آخرین گودو

جویندگان صندوقچۀ گمشده

شبهای خرّمشهر

یکی مثل همه

هملت شازده کوچولوی دانمارک

این کوچه بن‌بست نیست

آخرین نما

نَفَس زمین

مرد مجرّد

آب پریا

رازهای یک خانه «پاییز، یکی از روزها»

اسب، سیب، بهار

بدنبال بخت

سیر و سرکه

دو لیتر در دو لیتر صلح

نیلوفر مرداب

 

کارنامهٔ کارگردانی

    ترب

نویسنده: بیژن مفید ٬ تئاتر صحنه (فضای بسته ، فضای باز) ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ اجرا درسالن آموزش و پرورش هشت‌پَر طوالش ، فضای باز اسالم و … ٬ سال ١٣۵٣ ٬ اجرای پرتابل ، صحنه گرد ، صحنه سه طرفه، صحنه دوطرفه (در فضای جنگلی روستایی)

    خرس و کوزهٔ عسل

نویسنده: —؟ ٬ ترجمه: دکتر طباطبایی ٬ تله‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ١٣۵۵ ٬ مأخذی برای تله‌تئاترهای کودک و نوجوان در تلویزیون

    آه! اسفندیار مغموم

نویسنده: یار علی پور مقدم ٬ تئاتر – صحنه کلاسیک نمایش خوانی با استفاده از سه پرده بزرگ پروجکشن با حضور و اَکت زنده بازیگران در صحنه ٬ مخاطب بزرگسال ٬ اجرا در سالن نمایش مشهد(طوس) ٬ سال ١٣۵۵ ٬ طراحی و کارگردانی مخصوص برای جشنواره طوس

    باران ، باران

نویسنده: رضا بابک ٬ تله‌‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ١٣۵۶ ٬ مأخذی برای تله تئاترهای کودک و نوجوان در تلویزیون

    آهسته! محل عبور بچه‌ها

مأخذی برای طراحی و تولید نمایش در سیستم تئاتر بداهه بهرام شاه‌محمدلو ٬ تئاتر صحنه، اجرای آزاد، زمان اجرا کاملا در اختیار بچه های تماشاگر، کار با گروه در سیستم ایمپرووایز (بداهه)، هر شب با اجراهای متفاوت ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ اجرا در حیاط، هال، اطاقها، تراسها، سالن کوچک واحد نمایش ٬ سال ١٣۵۷ ٬ نظارت مستمر والدین بر چگونگی حضور فرزندان در اجرا

    بچه‌ها بیاین تماشا

طراحی ، مدیریت و دبیری جشنواره: بهرام شاه‌محمدلو ٬ فستیوال بزرگ تئاتر، تئاتر عروسکی و فیلم به همراه کارگاه های: ساخت عروسک های نمایشی ، عکاسی، انیمیشن، تئاتر خیابانی و … ٬ مخاطب کودک ٬ نوجوان و عام ٬ اجرا در همه سالن‌های تئاترشهر + چادرهای بزرگ نصب شده در فضای پارک دانشجو ٬ فروردین ماه سال ١٣۵۹ ٬ برگزارکننده واحد نمایش، واحد فعالیت های فرهنگی، تئاترشهر و …

    آدینه

طراحی برای سیستم اجرایی تئاتر بداهه تلویزیونی بهرام شاه‌محمدلو ٬ تله‌تئاتر (کاملا بداهه) با ارائه اطلاعات ضبط از طریق کارگردان هنری در لحظه هم به گروه بازیگران در استودیو هم به کارگردان فنی و گروه فنی در رژی و ضبط نمایش در لحظه بدون تمرین قبلی از طریق علائم مخصوص با سازهای اُرف و … ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۰ ٬ مأخذی برای تولید تله تئاتر با اجرا و ضبط بداهه در تلویزیون

    یک جفت کفش برای زهرا

طراحی برای اجرا در سیستم بداهه بهرام شاه‌محمدلو ٬ تئاتر- صحنه کلاسیک (بدون شباهت هیچ اجرایی با هم) و … ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ اجرا در سالن چهارسو ٬ سال ١٣۶۰ ٬ حدود ٢۴٠ اجرا و سومین تجربه در سیستم بداهه و نمایش خلاق در گروه اجرایی

    خبرچین

نویسنده: مهدی میقانی ٬ سریال داستانی ١١ قسمته ٬ مخاطب نوجوان ٬ تولید در لوکیشن های مختلف ٬ سال ١٣۶۱ ٬ شبکه یک

    تئاتر نوجوانی

نویسنده: چندین نویسنده ٬ ٧ تله‌تئاتر(مأخذی برای تولید تئاترهای تلویزیونی مخصوص نوجوانان) ٬ مخاطب نوجوان ٬ استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۲ ٬ شبکه یک

    وَهٛمِ عکسٛ

نویسنده: محمود استاد محمد ٬ تله‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب بزرگسال ٬ استودیو ١۴ جام‌جم ٬ سالهای ١٣۶۳-۱۳۶۴ ٬ شبکه یک

    رنگین کمان

نویسنده: رضا بابک ٬ جُنگ نمایش، نمایش عروسکی، قصه، بازی، موسیقی، ترانه، حرکت و … ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ دوره اول سال ١٣۶۴ ٬ دوره دوم سال ١٣۶۵ ٬ تولید ٢۶ قسمت در دو دوره به همراهی ٨ آهنگساز که ٢٨ ترانه مخصوص این مجموعه را ساختند ٬ شبکه یک

    سیمای سال

نویسندگان: رضا بابک و بهرام شاه‌محمدلو ٬ ۵ تله‌تئاتر عروسکی براساس شعر، قصّه و موسیقی ٬ مخاطب عام ٬ تولید دراستودیو ١١ جام‌جم ٬ سالهای ١٣۶۵-١٣۶۴ ٬ کارگردانی مشترک بارضا بابک٬ آهنگساز محمدرضا شمس نوروز ٬ شبکه یک

    جُنگ قربان

نویسنده: خسرو میثمی ٬ جُنگ: لحظه های نمایشی و موسیقی، حرکت، با کلام، بیکلام + دو تله تئاتر مستقل ٬ مخاطب عام ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۵ ٬ طراحی کل جُنگ و کارگردانی کل برنامه و یک تله‌تئاتر ٬ شبکه یک

    تَنی از تَنها، تَنهاٛ

نویسنده: خسرو میثمی ٬ تله‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۵ ٬ شبکه یک

    «طنزهای نمایشی»

نویسنده: فرهاد توحیدی ٬ ١٣ تله‌تئاتر طنز کوتاه بر اساس داستانهای مختلف ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۵ ٬ شبکه یک

    تُپلی

نویسنده: ؟ ٬ سریال داستانی – عروسکی ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو ١۴ جام‌جم ٬ سالهای ١٣۶٩-١٣۶٨ ٬ کارگردانی مشترک با مرضیه برومند ٬ شبکه یک

    فینگیل

نویسنده: آذرمیدخت یوسفی ٬ سریال داستانی – عروسکی ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ١٣٧٢-١٣٧٠ ٬ ۵١ قسمت ٣٠ دقیقه ای ٬ شبکه یک

    دربارگاه شاهان

نویسنده: فرهاد توحیدی ٬ ٣ تله‌تئاتر ٬ مخاطب نوجوان ٬تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ١٣٧١ ٬ استفاده از تکنیک نمایش تخت حوضی

    روزها و حکمتها

نویسنده: فرهاد توحیدی ٬ در بستر مجموعه ای داستانی به همراه ٣٠ تله‌تئاتر ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو گلستان ٬ سال ١٣٧٢ ٬ ٣٠ تله‌تئاتر براساس متون کهن ادبیات فارسی ٬ شبکه یک

    نیمهٔ پنهان ماه

نویسنده: فرهاد توحیدی ٬ سریال داستانی ٣٠ قسمته ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در سه خانه بزرگ در یک باغ و لوکیشن های خارجی ٬ سال ١٣٧٣ ٬ کارگردانی ٨٠ درصد سریال ٬ شبکه یک

    فینگیل

نویسنده: آذرمیدخت یوسفی ٬ تله‌فیلم عروسکی ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در لوکیشن‌های مختلف ٬ سال ١٣٧۴ ٬ به مناسبت روز جهانی کودک

    زیر گنبد کبود

طراح: بهرام شاه‌محمدلو ٬ نویسنده: راضیه برومند ٬ مجموعه ١۴ قسمته پایانی قصه پردازی نمایشی زیر گنبد کبود به کمک ۴شاگرد فروشگاه قصّه ٬ مخاطب خردسال - کودک ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣٧۴ ٬ شبکه یک

    علاءالدّین

نویسنده: احمد بهبهانی ٬ سریال داستانی ٣٠ قسمته ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در لوکیشن های مختلف ٬ سال ١٣٧۴ ٬ کارگردانی مشترک با حسین فردرو – بر اساس قصه کهن چراغ جادو ٬ شبکه یک

    خاطره

طراح و تنظیم: بهرام شاه‌محمدلو ٬ ٨ تله‌تئاتر ٣٠ دقیقه در سیستم بداهه ٬ مخاطب نوجوان ٬ تولید در استودیو مدرسه بازیگری نقش ٬ ١٣٧٧-١٣٧۶ ٬ براساس خاطرات نوجوانان که از طریق نامه فرستاده میشد و در سیستم بداهه به نمایش در میآمدند ٬ شبکه یک

    هر چه میخواهد دل تنگت بگو

طراح و تنظیم: بهرام شاه‌محمدلو ٬ مجموعه تلویزیونی ٬ مخاطب جوان ٬ تولید در لوکیشن‌های متعدد + استودیو مدرسه بازیگری نقش ٬ سالهای ١٣٧٨-١٣٧٧ ٬ کارگردانی مشترک با مسعود میّمی – براساس سیستم بداهه و تنظیم برای دو بخش مجموعه در دل سریال ٬ شبکه سه

    جُنگ فِطر

نویسنده: دکتر نادرپور ٬ جنگواره‌ای نمایشی، داستانی، موسیقی و حرکت و … ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١۴ جام‌جم ٬ سال ١٣٧٨ ٬ با حضور پیشکسوتان تئاتر، سینما و موسیقی ٬ شبکه یک

    خنده پردازان

طراح: بهرام شاه‌محمدلو ٬ در شکلی زنده و بداهه با حضور ٨٠ درصد از کمدین های ایران در رشته های مختلف : بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، کاریکاتور و … که در یک مجموعه گرد آمدند. مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو تکنولوژی آموزشی ٬ سالهای ١٣٧٩-١٣٧٨ ٬ ١٨ برنامه ۶٠ دقیقه ای مخصوص نوروز ١٣٧٩ ٬ شبکه جام جم (برون مرزی)

    گیلی گیلیها

نویسنده: احمد بهبهانی ٬ مجموعه داستانی – عروسکی ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ سال ١٣٨٠ ٬ پرداخت داستانی و نمایشی برای تصویرسازی

    نی نی، مون

نویسنده: علی خودسیانی ٬ مجموعه ١٣ قسمتی داستانی – عروسکی ٬ مخاطب کودک – نوجوان ٬ تولید در استودیو طوس ٬ سالهای ١٣٨٢-١٣٨١ ٬ مخصوص نوروز ١٣٨٢

    خانهٔ آبی

نویسنده: راضیه برومند ٬ مجموعه نمایشی و نمایش عروسکی (۵٢ برنامه ۴۵ دقیقه ای با محور یک موضوع در هر برنامه و حدودا ١٠١ترانه برای حرکت و بازی) ٬ مخاطب خردسال (کودک) ٬ تولید در استودیو دانشگاه تربیت مدرس ٬ سالهای ١٣٨٣-١٣٨٢ ٬ مخصوص نوروز ٬ شبکه یک

 

کارنامهٔ عروسکی

    آهو و پرنده‌ها نویسنده: نیما یوشیج ٬ تنظیم برای نمایش و کارگردان: احمدرضا احمدی ٬ ضبط شده روی صفحه گرامافون ۴۵ دور ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ٬ سال١٣۵١ (بازیگری رادیو تئاتر)

    حادثه در شهر عروسک‌ها نویسنده و کارگردان: اُسکار باتِک ٬ تئاتر عروسکی ٬ صحنه کلاسیک ٬ پرتابل ٬ مخاطب کودک ٬ اجرا در تالار سنگلج و اجراهای پرتابل در مکانهای مختلف ٬ سال‌های ١٣۵٢ – ١٣۵١ اولین تئاتر عروسکی حرفه‌ای مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (بازیگری + بازیگری نقش عروسک‌ها + بازی دهندگی نقش عروسک‌ها)

    آهوی گردن‌دراز نویسنده: جمشید سپاهی ٬ کارگردان: احمدرضا احمدی ٬ ضبط شده روی صفحه گرامافون ۴۵ دور ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ٬ سال ١٣۵٢ (بازیگری رادیو تئاتر)

    روزی که خورشید به دریا رفت نویسنده: هما سیّار ٬ کارگردان: احمدرضا احمدی ٬ ضبط شده روی صفحه گرامافون ۴۵ دور ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ٬ سال ١٣۵٢ (بازیگری رادیو تئاتر)

    بازی خونه نویسنده و کارگردان: رضا بابک ٬ جنگوارۀ تلویزیونی: نمایش، نمایش عروسکی، موسیقی، شعر، حرکت و … ٬ مخاطب خردسال و کودک ٬ تولید در استودیو ١٢ شبکه اول ٬ سال‌های ١٣۵۵– ١٣۵۴ ٬ (بازیگری + بازیگری عروسکی + بازی دهندگی نقش عروسکها) ٢۶ قسمت ٣٠ دقیقه‌ای

    خونه مادربزرگه نویسنده: احمد بهبهانی ٬ کارگردان: مرضیه برومند ٬ سریال داستانی- عروسکی در ۲۶ قسمت ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیوهای شبکه دو ٬ لوکیشن های طبیعی در شهرستان کلاردشت ٬ سال ١٣۶۴ ٬ بازیگری نقش عروسکی «مخمل»

    بیالوی آوازخوان در سرزمین بَل‌بَل خان نویسنده: احمد بهبهانی ٬ کارگردان: مرضیه برومند ٬ سریال داستانی- عروسکی ٬مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیوهای شبکه دو و در دو دوره زمانی مختلف ٬ بازیگری نقش عروسکی «بیالو» ٬ پخش از شبکه آفتاب برون مرزی

    سیمای سال نویسنده و کارگردان: رضا بابک ٬ بهرام شاه محمدلو ٬ ٧نمایش عروسکی موزیکال (نوروزی) ٬ مخاطب عام ٬ ضبط پلی‌بک صدا: استودیو بل ٬ ضبط پرونده: استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶۴ ٬ تهیه کننده، کارگردانی مشترک و بازیگری نقش چند عروسک و بازی دهندگی نقش عروسکها – خواننده

    نام اثر در خاطر نیست نویسنده و کارگردان: اردشیر کشاورزی ٬ مجموعه نمایشی + پلی‌بک عروسکی ٬ مخاطب کودک٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال‌های ١٣٧٨– ١٣٧۵

    روباه و خروس نویسنده: حسن پورشیرازی و ؟ ٬ کارگردان: حسن پورشیرازی ٬ بازیگری نقش روباه به صورت پلی‌بک ٬ مخاطب نوجوان ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣٧٧

    خانۀ آبی نویسنده: راضیه برومند ٬ کارگردان: بهرام شاه محمدلو ٬ مجموعه نمایشی و نمایش عروسکی ٬ ۵٢ برنامه ۴۵ دقیقه ای با محور یک موضوع در هر برنامه و حدودا ١٠١ترانه برای حرکت و بازی ٬ مخاطب خردسال (کودک) ٬ تولید در استودیو دانشگاه تربیت مدرس ٬ سال‌های ١٣٨٣- ١٣٨٢ ٬ بازی در نقشهای متعدد و بازیگری و بازی دهندگی نقشهای عروسکی از جمله نقش عروسکی «غول بچه» ٬ مخصوص نوروز ٬ شبکه یک

    کلبۀ جنگلی «خونۀ گلپر اینا» نویسنده: زهرا جواهری و ؟ ٬ کارگردان: زهرا جواهری ٬ پلی‌بک نمایش عروسکی ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ در استودیو ضبط ؟ ٬ سال‌های ١٣٨۴ – ١٣٨٣ ٬ بازیگری نقش‌های عروسکی: «خان خوخول» و «استخوان شکن» ٬ شبکه دو

    اینجا نذری در راه است نویسنده: ؟ ٬ کارگردان: صدیقه موسوی‌زاده ٬ فیلم مستند داستانی ٬ مخاطب بزرگسال ٬ در لوکیشن های مختلف ٬ سال ١٣٨٩ ٬ نریشن نمایشی ٬ شبکه یک

 

 

کارنامهٔ تهیه کنندگی

    خرس و کوزهٔ عسل

    نویسنده: — ؟ ، ترجمه: دکتر طباطبایی ، کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تله‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ۱۳۵۵ ٬ مأخذی برای تله‌تئاترهای کودک و نوجوان در تلویزیون

    آه! اسفندیار مغموم

    نویسنده: یارعلی پورمقدم ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تئاتر – صحنه کلاسیک نمایش خوانی با استفاده ازسه پرده بزرگ پروجکشن با حضور و اَکت زنده بازیگران در صحنه ٬ مخاطب بزرگسال ٬ اجرا در سالن نمایش مشهد(طوس) ٬ سال ۱۳۵۵ ٬ طراحی و کارگردانی مخصوص برای جشنواره طوس

    باران ، باران

    نویسنده: رضا بابک ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تله‌تئاتر(تئاتر تلویزیونی) ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سال ۱۳۵۶ ٬ مأخذی برای تله‌تئاترهای کودک و نوجوان در تلویزیون

    آهسته! محل عبور بچه‌ها

    مأخذی برای طراحی و تولید نمایش در سیستم تئاتر بداهه ٬ نویسنده و کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تئاتر صحنه، اجرای آزاد، زمان اجرا کاملا در اختیار بچه های تماشاگر، کار با گروه در سیستم ایمپرووایز (بداهه)، هر شب با اجراهای متفاوت ٬ مخاطب کودک نوجوان ٬ اجرا در حیاط، هال، اطاقها، تراسها، سالن کوچک واحد نمایش ٬ سال ۱۳۵۷ ٬ نظارت مستمر والدین بر چگونگی حضور فرزندان در اجرا

    بچه‌ها بیاین تماشا

    طراحی ، کارگردانی ٬ مدیریت و دبیری جشنواره: بهرام شاه‌محمدلو ٬ فستیوال بزرگ تئاتر، تئاتر عروسکی٬ فیلم به همراه کارگاه های : ساخت عروسک های نمایشی ، عکاسی، انیمیشن، تئاتر خیابانی و … ٬ مخاطب کودک ٬ نوجوان و عام ٬ اجرا در همه سالن‌های تئاترشهر + چادرهای بزرگ نصب شده در فضای پارک دانشجو ٬ فروردین ماه سال ١٣۵٩ ٬ برگزارکننده واحد نمایش ، واحد فعالیت‌های فرهنگی، تئاترشهر و …

    آدینه

    طراحی برای سیستم اجرایی تئاتر بداهه تلویزیونی و کارگردانی: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تله‌تئاتر (کاملا بداهه) با ارائه اطلاعات ضبط از طریق کارگردان هنری در لحظه هم به گروه بازیگران در استودیو هم به کارگردان فنی و گروه فنی در رژی و ضبط نمایش در لحظه بدون تمرین قبلی از طریق علائم مخصوص با سازهای اُرف و … ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سال ١٣۶٠ ٬ مأخذی برای تولید تله‌تئاتر با اجرا و ضبط بداهه در تلویزیون

    یک جفت کفش برای زهرا

    طراحی برای اجرا در سیستم بداهه و کارگردانی: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تئاتر- صحنه کلاسیک (بدون شباهت هیچ اجرایی با هم) و … ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ اجرا در سالن چهارسو ٬ سال ١٣۶٠ ٬ حدود ٢۴٠ اجرا و سومین تجربه در سیستم بداهه و نمایش خلاق در گروه اجرایی

    سیمای سال

    نویسنده: رضا بابک و بهرام شاه‌محمدلو ٬ کارگردان: رضا بابک و بهرام شاه‌محمدلو ٬ ۵ تله‌تئاتر عروسکی براساس شعر، قصّه و موسیقی ٬ مخاطب عام ٬ تولید در استودیو ١١ جام‌جم ٬ سالهای ١٣۶۵-١٣۶۴ ٬ آهنگساز محمدرضا شمس نوروز ٬شبکه یک

    زیر گنبد کبود (آقای حکایتی)

    نویسندگان: ایرج طهماسب و راضیه برومند ٬ کارگردانان: ایرج طهماسب ٬ هرمز هدایت و بهرام شاه‌محمدلو ٬ مجموعه‌ی ۴٠ قسمته قصّه‌گویی و قصّه‌پردازی نمایشی ٬ مخاطب خردسال و کودک ٬ تولید در استودیو گلستان و استودیو ١١ ٬ شبکه یک ٬ سالهای ١٣۶۶ ٬ ١٣۶٨ ٬ ١٣٧۴ ٬ طراحی مجموعه، تهیه کنندگی و اجرای نقش «آقای حکایتی»

    فینگیل

    نویسنده: آذرمیدخت یوسفی ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ سریال داستانی – عروسکی ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در استودیو ١٢ جام‌جم ٬ سالهای ١٣٧٢-١٣٧٠ ٬ ۵١ قسمت ٣٠ دقیقه‌ای ٬ شبکه یک

    روزها و حکمتها

    نویسنده: فرهاد توحیدی ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ در بستر مجموعه ای داستانی به همراه ٣٠ تله‌تئاتر ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو گلستان ٬ سال ١٣٧٢ ٬ ٣٠ تله‌تئاتر براساس متون کهن ادبیات فارسی ٬ شبکه یک

    فینگیل

    نویسنده: آذرمیدخت یوسفی ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ تله‌فیلم عروسکی ٬ مخاطب کودک و نوجوان ٬ تولید در لوکیشن‌های مختلف ٬ سال ١٣٧۴ ٬ به مناسبت روز جهانی کودک

    خاطره

    طراحی ٬ تنظیم و کارگردانی: بهرام شاه‌محمدلو ٬ ٨ تله تئاتر ٣٠ دقیقه در سیستم بداهه ٬ مخاطب نوجوان ٬ تولید در استودیو مدرسه بازیگری نقش ٬ سالهای ١٣٧٧-١٣٧۶ ٬ براساس خاطرات نوجوانان که از طریق نامه فرستاده میشد و در سیستم بداهه به نمایش در میآمدند ٬ شبکه یک

    Let’s learn Farsi (بیایید فارسی بیاموزیم)

    طراحی و تنظیم: بهرام شاه‌محمدلو ٬ نویسندگان: ؟ ٬ کارگردان: مصطفی احمدی ٬ اولین مجموعه آموزش زبان فارسی برای انگلیسی زبانان جهان از طریق سه مسیر آموزشی تلفیق شده در دل یک سریال داستانی نهایی ٬ مخاطب عام ٬ تولید در استودیوها و لوکیشنهای مختلف ٬ سالهای ١٣٨١-١٣٧۶ ٬ پروداکشنی با استفاده از انواع ویژوال افکتها ٬ شبکه سحر(برون مرزی)

    هر چه میخواهد دل تنگت بگو

    طراحی و تنظیم: بهرام شاه‌محمدلو ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو و مسعود میّمی ٬ مجموعه تلویزیونی ٬ مخاطب جوان ٬ تولید در لوکیشن‌های متعدد + استودیو مدرسه بازیگری نقش ٬ سالهای ١٣٧٨-١٣٧٧ ٬ براساس سیستم بداهه و تنظیم برای دو بخش مجموعه در دل سریال ٬ شبکه سه

    جُنگ فِطر

    نویسنده: دکتر نادرپور ٬ کارگردان: بهرام شاه‌محمدلو ٬ جنگواره ای نمایشی، داستانی، موسیقی و حرکت و … ٬ مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو ١۴ جام‌جم ٬ سال ١٣٧٨ ٬ با حضور پیشکسوتان تئاتر، سینما و موسیقی ٬ شبکه یک

    خنده پردازان

    طراحی ٬ تنظیم و کارگردانی: بهرام شاه‌محمدلو ٬ در شکلی زنده و بداهه با حضور ٨٠ درصد از کمدین های ایران در رشته های مختلف : بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، کاریکاتور و … که در یک مجموعه گرد آمدند. مخاطب بزرگسال ٬ تولید در استودیو تکنولوژی آموزشی ٬ سالهای ١٣٧٩-١٣٧٨ ٬ ١٨ برنامه ۶٠ دقیقه ای مخصوص نوروز ١٣٧٩ ٬ شبکه جام‌جم (برون مرزی)

 

آموزش، پژوهش، داوری و سایر فعالیتها

    تدریس تئاتر (در نگاهی تازه) در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. ١٣۵٢- ١٣۵١

    تشکیل کارگاه عملی – تجربی در زمینه بدست آوردن الفبای «حرکتی- نمایشی» و نیز آموزش تئاتر در شیوهای خاص به نابینایان مدرسۀ «کَن». ١٣۵٢- ١٣۵١

    آموزش رشته های مختلف وابسته به هنر تئاتر و تئاتر مخصوص کوکان و جوانان در شهرستان هشتپر طوالش به مدت یکسال. ١٣۵٣

    حضور در «کارگاه عملی» (وورک‌شاپ) «آندره گریگوری» کارگردان «آلیس در سرزمین عجایب» با عنوان «بازیگری تئاتر بی‌چیز» و فراگیری سیستم پلاستیک بدن «یرژی گروتفسکی» در محل تئاتر شهر. ١٣۵۵

    برگزاری کلاس آموزش تئاتر (مخصوص جوانان و بزرگسالان) در «تئاتر شهر» در یک دوره یکساله. ١٣۵٨- ١٣۵٩

    ایجاد کارگاه عملی تحقیق ، پژوهش ، کسب تجربیات عملی در تکنیک ها و روشهای سیستم تئاتر بداهه عِلمی به مدت یکسال با گروه بازیگران ثابت جهت بدست آوردن اصول ، روشها و سیستم تئاتر بداهه سازی علمی و نیز تدوین اصول و روشهای بدست آمده و کسب شده. ١٣۶٠- ١٣۵٩

    تدریس رشتۀ «بازیگری عروسکی» ، دانشگاه هنر – دانشکده سینما تئاتر تهران. ١٣۶٧- ١٣۶۶

    تدریس رشتۀ «تولید برنامه های تلویزیونی» در دو ترم فشرده دانشگاه بوعلی سینا همدان _ (دانشکده تربیت دبیر ملایر). ١٣٧۴- ١٣٧٣

    تدریس رشتۀ «رادیو تلویزیون آموزشی»در دو ترم فشرده دانشگاه بوعلی سینا همدان _ (دانشکده تربیت دبیر ملایر). ١٣٧۴- ١٣٧٣

    مؤسس و صاحب امتیاز «مدرسه بازیگری سینمایی نقش» و تدریس بازیگری، فن بیان و بدن و یوگادرام. ١٣٨٠ – ١٣٧۵

    پژوهش عِلمی و عملی در سیستم « یوگادرام » جهت کشف تکنیکها و روشهای تازه در مسیر آموزش اصول بازیگری، به مدت چهار سال. ١٣٨٠- ١٣٧۶

    دبیر سومین جشنواره «فیلم و فیلمنامه و فیلم عروسکی و انیمیشن » سراسری دانشجویان کشور دانشگاه تهران. ١٣٧٨

    عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان زاهدان.

    عضو هیئت داوران جشنواره منطقه‌ای شهرکُرد جشنواره تئاتر فجر. ١٣٨٠

    عضو «شورای تلفیق ترافیک» در پروژۀ وسیع تحقیقی ، پژوهشی «سیستمهای حمل و نقل ، آموزش و فرهنگ ترافیک» به عنوان مسئول بخش فیلم و تئاتر و رسانۀ آن شورا. ١٣٨۴- ١٣٨١

    عضو هیئت داوران جشنوارهٔ منطقه‌ای خرم آباد جشنواره تئاتر فجر. ١٣٨١

    عضو هیئت داوران جشنوارهٔ منطقه‌ای اردبیل جشنواره تئاتر فجر. ١٣٨١

    عضو هیئت داوران جشنوارهٔ منطقه‌ای اردبیل جشنواره تئاتر فجر. ١٣٨٢

    عضو هیئت داوران چهارمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان دانشگاه پیام نور ،استان گیلان. بهمن ١٣٨٢

    عضو هیئت داوران هفتمین جشنواره تئاتر عروسکی بین المللی دانشجویی تهران. ١٣٨٢

    برگزاری «کارگاه عملی» (وورک‌شاپ) در رشته عروسکی با عنوان : «سیستمهای تنفس، بدن، تعادل در کار عروسکی» ، دانشکده سینما تئاتر. ١٣٨٣

    تدریس رشته بازیگری در آموزشگاه آزاد «کارنامه». ١٣٨٣

    برگزاری «کارگاه عملی» (وورک‌شاپ) در رشته عروسکی با عنوان : «تخیل در تئاتر عروسکی» دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران. ١٣٨۴

    تدریس «فن بیان و سخنوری» در آموزشگاه آزاد «کارنامه». ١٣٨۵- ١٣٨۴

    برگزاری «کارگاه عملی» (وورک‌شاپ) آشنایی با «تئاتر بداهه» در جشنواره تئاتر عروسکی کودک و نوجوان اصفهان. ١٣٨۵

    عضو هیئت داوران نخستین جشنواره و مسابقه سراسری «نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان» ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. تابستان ١٣٨۵

    عضو ، سپس رئیس هیئت مدیرۀ اولین دوره «انجمن تئاتر کودک و نوجوان» خانه تئاتر. ١٣٨۶- ١٣٨۵

    عضو هیئت داوران بخش تئاتر عروسکی ششمین جشنواره «بانو» ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.

    دبیر دومین جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تأتر به مناسبت «روز جهانی تئاتر». بهمن ١٣٨۵ – اردیبهشت ١٣٨۶

    عضو هیئت داوران اولین مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اصفهان. تابستان ١٣٨٨

    عضو هیئت داوران جشنواره خیابانی تئاتر فجر تهران. ١٣٨٩

    عضو هیئت داوری اولین جشنواره رقابتی آموزشگاههای آزاد سینمایی کشور (معاونت سینمایی وزارت ارشاد) در رقابت میان حدود ۷۰ گروه نمایشی – سینمایی برای انتخاب بهترین بازیگران اول و دوم و سوم زن و مرد ،سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی. شهریور ١٣٩٠

    عضو هیئت داوری سی امین جشنواره بین المللی تئاتر منطقه‌ای فجر استان همدان ، ملایر. شهریور ١٣٩٠

    عضو هیئت داوری (بخش ایران) هجدهمین جشنواره بین المللی «تئاتر کودک و نوجوان» همدان. آبان ١٣٩٠

    عضو هیئت بازخوانی و داوری متون (نمایشنامه های عروسکی) چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی (مبارک یونیما) تهران. بهمن و اسفند ١٣٩٠

    عضو هیئت داوری نهایی (یکساله) انتخاب بهترین بازیگران اول ، دوم و سوم زن و مرد انجمن بازیگران خانه تئاتر. اردیبهشت ١٣٩٠ – اردیبهشت ١٣٩١

    عضو هیئت داوری بخش نمایش های کودک و نوجوان اولین جشنواره تئاتر شهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. اردیبهشت ١٣٩١

    عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه صحنه ای نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان. ١٣٩١

    نایب رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر. اسفند ۱۳۹۱

  • نمایش : ۴۰۴
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه