بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی عرفان

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶
  • ۱۸:۳۰

خوانندگان خوانندگان ایرانی

بیوگرافی عرفان

عرفان حاج رسولی‌ (متولد ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ در اصفهان) رپر و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی است. او از اولین رپرهای ایرانی است که از ابتدا با ساخت موزیک ویدئوهای حرفه‌ای کمک شایانی در این زمینه به رپ پارسی کرد. ترانه‌های او بیشتر در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی و مسائل روزمره است. 

نام اصلی : عرفان حاج رسولی

نام مستعار : عرفان پایدار و پدر خانواده پایدار

تولد : ۳ اوت ۱۹۸۳ ‏-  ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ - اصفهان

ملیت : ایران - اصفهان

سبک (ها) : رپ فارسی

بنیانگذار : گروه پایدار

آلبوم معروف : همیشگی-از خانه تا گور-خداحافظی

سال های فعالیت : ۱۳۸۰–تا الان

اینیستاگرام : Instagram.com/erfanpaydar

عرفان با انتشار آلبوم خداحافظی در تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰ از عرصه رپ پارسی کناره گیری کرد و به گفته او دلایل خداحافظی اش در آلبوم خداحافظی ذکر شده‌است. اما او یک سال بعد پخش آلبوم خداحافظی، در آهنگ بهترین با همکاری تهم و جیدال حضور پیدا کرد؛ ولی در موزیک ویدئو آهنگ بهترین از سینا تهم و همیشگی که با سامی بیگی خوانده بود همکاری نداشت. عرفان به تازگی اعلام کرده که قصد بازگشت به رپ فارس رو داره و مشکلات حل شده و قصد دارد در سبک رپ فعالیت کند. از بهترین آهنگ‌های او می‌توان به انعکاس(۱۳۹۴)،منتظر(۱۳۹۱)، این خاک(۱۳۸۹)و … اشاره کرد.

زندگی

عرفان در ۱۲مرداد ۱۳۶۲ در اصفهان به دنیا آمد و زمانی که ۱۶ سال داشته به ارواین کالیفرنیا نقل مکان می‌کند او در مصاحبه‌ای می‌گوید در زمان‌های مختلف بین ایران و آمریکا در حال رفت‌وآمد بوده‌است.

سرگرمی عرفان در سنین پایین‌تر خواندن شعر و سرودن شعر بود. او بعدها با تولید دومین اثر خود به نام شستشو در سال ۲۰۰۴ به شهرت رسید.

موضوع آثار او

اولین آلبوم عرفان از خانه تا گور نام داشت که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار جهانی شد آلبوم از خانه تا گور اولین آلبوم رپ فارسی بود که در بازار جهانی به فروش می‌رسید.عرفان در اول آلبوم از سرخوردگی‌های خود از برخی مسائل موسیقی ایرانی صحبت می‌کند ولی موضوع اصلی این آلبوم مهاجرت یک ایرانی و مشکلات مهاجرت بود

آلبوم از خانه تا گور

عرفان اولین آلبوم خود را با نام از خانه تا گور در تاریخ ۲۴ ژوئیه، ۲۰۰۷ از دو کمپانی M4/Avang وارد بازار موسیقی شد و استقبال بسیار خوبی از این آلبوم شد. عرفان در این آلبوم با خوانندگانی چون خشایار، سهند کوآزی و افرا همکاری داشته‌است. این آلبوم برگرفته از حوادث زندگی او مانند دستگیری او توسط دولت آمریکا در سال ۲۰۰۲ بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و زندان رفتن او به دلیل مشکلات اقامتی است.

علل اجتماعی

عرفان در سال ۲۰۰۷ با همکاری خوانندگان پاپ از جمله ستار، اندی، شهبال شب‌پره و… آهنگی را به نام پاکی برای مو سسه PACI (Persian American Cancer Institute) ساخت. او در سال ۲۰۰۹ بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران آهنگی را برای جنبش سبز به نام تصمیم خواند. در سال ۲۰۰۸ بعد از پخش مستندی به نام شوک در تلویزیون ایران او در تفسیری ۵ دقیقه‌ای از این برنامه و صدا و سیما انتقاد کرد.

آلبوم همیشگی

عرفان بعد از پخش اولین آلبوم خود به نام از خانه تا گور تصمیم گرفت آلبومی رو با نام همیشگی شروع به ساخت کند همیشگی بعد از اینکه تاخیرهای زیادی برای پخشش به دلایل مختلف خورد سرانجام آلبوم همیشگی عرفان بعد از حدوداً ۳ سال با ۱۸ ترک در شهریور ۸۹ به صورت رسمی از کمپانی آونگ وارد بازار موسیقی شد که البته این آلبوم برای دانلود همزمان بر روی خیلی از سایت‌ها نیز قرار گرفت که باعث شد از فروش آلبوم کم شود. از نظر موضوعی اکثر موضوعات آلبوم حول محور زندگی شخصی عرفان می‌چرخد یکی از نکات مثبت این آلبوم می‌توان انتخاب موضوعات جدید رو در اهنگهای آلبوم و داشتن ترک‌ها با موضوعات مختلف را بیان کرد که می‌تواند هر سلیقه‌ای رو جذب خودش کند یکی دیگر از نکات مهم آلبوم کیفیت بسیار بالای ترک‌ها و مهم‌ترین نکته این آلبوم این هست که این آلبوم هم مثل آلبوم قبلی عرفان در سراسر جهان به فروش می‌رسد که قدم و حرکت بزرگی برای پیشرفت رپ فارسی است. آلبوم دارای ۱۸ ترک، اینترو، اوترو و اسکیت است. علاوه بر اعضای گروه پایدار (خشایار و سرکش) خواننده‌های دیگری همچون سیاوش شمس، ریویل، نونا، مروارید و امیر فرجام در این آلبوم همکاری کرده‌اند.

راه من در شبکه ویوا

ویدئو کلیپ راه من یکی از ترک‌های آلبوم همیشگی در شبکه Viva پخش شد. در بین رپرهای ایرانی عرفان تنها رپری است که کلیپش از این شبکه جهانی پخش شد که قدم و حرکت مثبتی در جهت پیشرفت و شناخته شدن بیشتر رپ فارس در جوامع خارجی بود.

مقاله «پاپ مترز» و بررسی آهنگ «باید»

در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۱۳ عرفان به عنوان یکی از بهترین رپرهای ایران از طرف مقاله معتبر «پاپ مترز»انتخاب شد.

آلبوم خداحافظی

خداحافظی سومین آلبوم استودیویی و همین‌طور آخرین اثر هنری عرفان خواننده ایرانی سبک رپ فارسی است. بعد از این آلبوم او برای همیشه از موسیقی خداحافظی کرد. برخی از دلایل خداحافظی وی از موسیقی به گفتهٔ خودش (به نقل از آهنگ خداحافظی و همین‌طور مصاحبه‌ها) نبود درآمد از این راه و همین‌طور متظاهر و قلابی بودن اکثر افراد فعال در این زمینه است.پربازدید ترک‌های این آلبوم ترک خداحافظی (با همکاری نونا) و ترک الفبا (با همکاری کورنلا) بودند.

حضور در شبکه جهانی «ام تی وی»

عرفان به نمایندگی از موسیقی ایران و همین‌طور به عنوان یکی از ستاره‌های هیپ هاپ ایران در برنامه Rebel Music از شبکه جهانی MTV حضور پیدا کرد و صحبت‌هایی دربارهٔ کشورش ایران و موسیقی آن کرد و همین‌طور فری استایلی از آهنگ انعکاس و یکی از آهنگ‌های آلبوم خداحافظی اجرا کرد.

همکاری‌ها

عرفان علاوه بر اعضای گروه پایدار با خوانندگان بزرگی چون بهرام، سامی بِیگی، و گروه زدبازی همکاری داشته‌است. همچنین وی آهنگ سرزمین یخ را به همراه رضا پیشرو اجرا کرد. از همکاری‌های دیگر او می‌توان همکاری با سوگند را نام برد. بعد از آهنگ موفق منتظر، آهنگ و نماهنگ یادته با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به طوری که این نماهنگ در مدت ۴۸ ساعت مرز یک میلون بازدید در رادیو جوان را رد کرد. عرفان پس از انتشار آلبوم خداحافظی از رپ از دنیای موسیقی ورپ خداحافظی کرد اما او به تازگی در ویدئویی اعلام کرده که برگشته و مشکلات او حل شده. بعد از حدود 2سال بعد از آلبوم خداحافظی، عرفان به همراهی کنیس با ترک خوش‌اومدی به صنعت رپ و هیپ‌هاپ برگشت و جدیدا با حصین مشغول کاره.

آلبوم‌ها

آلبوم تاریخ انتشار
* از خانه تا گور ۲ مرداد ۱۳۸۶
* همیشگی ۳ شهریور ۱۳۸۹
* خداحافظی ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - آخرین آلبوم او در فعالیتش

تک آهنگ ها

http://s1.pardismusic.net/Full%20Album/Erfan/Erfan%20Takahangha/

  • نمایش : ۹۸۷
  • ملینا ...
    ملینا ... آدرس سایت کاربر
    یک عالمه خوب بود
    بیوکده ..
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه