بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی فرزان اطهری

  • بیوکده ..
  • سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶
  • ۱۴:۳۰

مدلینگ مدلینگ ایرانی

بیوگرافی فرزان اطهری

 

فرزان اطهری متولد ۲۶ ژوئن ۱۹۸۴ می‌باشد، وی یک مدل پوشاک ایرانی-سوئدی است که به عنوان بازیگر، مجری برنامه تلویزیونی و شخصیت تلویزیونی تاکنون فعالیت داشته‌است. او به عنوان یک مدل مرد در سطح بین‌المللی شناخته شده‌است. همچنین او به عنوان یک مدل در ۲۳ کشور مختلف با بیش از ۱۰۰ مارک همکاری کرده‌است. واولین ایرانی است که به عنوان یک مدل قراردادهای بین‌المللی امضاء کرده‌است.

فرزان اطهری در فیلم چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان با لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن همبازی بود.

او همچنین اخیراً در یکی از موزیک ویدیوهای هیفا وهبی (خواننده لبنانی) حاضر شده بود.

 

حبس ابد

فرزان اطهری، مدل سوئدی-ایرانی به اتهام در اختیار داشتن ۲۱ گرم کوکائین در دبی به حبس ابد محکوم شد. این حکم ۲۵ دی ۱۳۹۲ صادر شد و اطهری پانزده روز برای درخواست تجدید نظر فرصت داشت.

فرزان اطهری هنگامی که در ماه مه سال گذشته، در مقابل یک هتل در دوبی ایستاده بود به دنبال تماس فردی با پلیس دوبی توسط ماموران پلیس بازداشت شد و از آن زمان تا کنون به اتهام دارا بودن ۱۱ کیسه کوچک نایلونی، حاوی جمعاً ۲۱ گرم کوکائین در بازداشت به سر برده است.

به گفته شاهدی که با پلیس تماس گرفته است فرزان اطهری اقدام به فروش کوکائین نموده است. اتهامی که از سوی وی رد شده به گفته اطهری، کوکائین ضبط شده جهت استفاده شخصی بوده است.

 

افشاگری های اطهری

این بازیگر ایرانی پس از مدت ها دوری از شبکه های مجازی توانست در صفحه اش حاضر شود و درباره اتفاقات چند وقت اخیر توضیح دهد. نامه او از زندان را بدون هیچ قضاوتی می خوانید: «من فرزان اطهری، جوان ۲۹ ساله ایرانی – سوئدی هستم و این نامه را در حالی می نویسم که مدت ۹ ماه است در زندان مرکزی دبی به سر می برم. بعد از ۸ ماه حکم من صادر شد؛ حبس ابد. مدتی بعد از دریافت حکم دادگاه، اطلاع یافتم که من تا مرز اعدام هم رفته بودم اما چون قضات پرونده در مورد حکماعدام به اجماع و اتفاق نظر نرسیده اند، با یک درجه تخفیف حکم حبس ابد صادر کرده اند. نمی توانم برایتان توصیف کنم که چه احساسی داشتم زمانی که به وسیله تلفن به من اطلاع داده شد که باید باقی مانده زندگی ام را در زندان بگذرانم.

 

بیشتر مطالبی که در رسانه ها درخصوص ماجرای دستگیری من منتشر شده حقیقت ندارد. من در بیرون از خانه ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۳، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. هتل آرمنی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده ام؛ در حالی که من در حال خروج از محل زندگی ام بوده ام.

 

می خواهم شما بدانیدکه این مواد اصلا متعلق به من نبوده. من نه در حال استفاده از آن بوده ام و نه قصدی برای فروش آن داشته ام. برای من پاپوش درست کرده اند. برای آن دسته از کسانی که نمی دانند پاپوش درست کردن یعنی چه می گویم که این لغت یعنی با فریب کسی را وادار به انجام کاری غیرقانونی کردن به طوری که آن عمل موجب ایجاد پیگرد قانونی برای آنفرد شود. از آنجایی که پرونده من هنوز در مرحله استیناف است، به توصیه وکیلم از گفتن جزییات بیشتر معذورم اما به محض پایان یافتن مرحله استیناف تمام جزییات را درباره چگونگی درگیر شدنم در این ماجرا بازگو خواهم کرد.

 

منبه مدت دوهفته در یک سلول خالی بدون تختخواب و سرویس بهداشتی بازداشت بودم و از داشتن یک وکیل یا مترجم یا تماس با سفارت سوئد محروم بودم. حتی اجازه تماس با خانواده و دوستانم هم به من داده نشد تا به آنها اطلاع دهم که زنده هستم. در آن مدت مرا به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی که نه می فهمم و نه می توانم بخوانم، وادار کردند که من حتی نمی دانستم چه اسنادی هستند و چاره دیگری هم جز امضا نداشتم.

 

این شرایط تاثیر مرگبار بر مسیر محاکمه من داشت. تمام اسنادی که در آن دو هفته به اجبار امضا کرده بودم به عنوان مدرک علیه من در دادگاه استفاده شدند. من بعد از گذراندن ۵ ماه در بازداشت، آن هم به خاطر جرمی که نمی دانستم چه بود، توانستم وکیلی داشته باشم. هیچ شاهدی جز اظهارات ماموران پلیس دستگیرکننده در پرونده من وجود نداشت. من متهم به ترویج و اشاعه مواد مخدر بودم اما حکمی که برای من صادر شده برای جرمی بسیار سنگین تر، یعنی فروش مواد مخدر است که البته من از هر دوی اینها مبرا هستم. من به هیچ عنوان نه مروج و نه فروشنده هیچ نوع ماده غیرقانونی نیستم.

 

من موافقم که ما همیشه باید در برابر اعمال مان پاسخگو باشیم و می پذیرم که با درگیرشدن در چنین موقعیتی بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شده ام و فریب یک به اصطلاح «دوست» را خورده و خود را در چنین وضعیتی گرفتار کرده ام اما هیچ کس مستحق آن نیست که براساس یک اتهام بی اساس تمام زندگی اش را در زندان بگذراند.

 

لازم به گفتن نیست که یک روند دادرسی ناعادلانه و غیرانسانی، اجبار به امضای اسنادی به زبان بیگانه، عدم دسترسی به مترجم در بازجویی ها،اظهارات جعلی پلیس در دادگاه، عدم وجود شاهد و مدرکی غیر از اظهارات پلیس و حکمی که هیچ تناسبی با جرم ندارد، همه اینها یعنی نقض حقوق بشر.

 

من هنوز جوانم و آرزوها و رویاهای بسیاری دارم. تا این لحظه هم نزدیک به یک سال را به خاطر اشتباهی که مرتکب شده و تا آخر عمر به خاطرش نادم و پشیمان خواهم بود، در زندان گذرانده ام و درس عبرت گرفته ام. در زندان هیچ روزی را بدون بیم سلامتی و جانم سپری نکرده ام چرا که در کنار مجرمین حرفه ای و خلافکارانی زندگی می کنم که بعضا بیماری های قابل انتقالی مانند ایدز و هپاتیت دارند.

 

قبل از دستگیری، من آدم موفقی در حرفه ام بودم و همراه دو شریکم شرکتی موفق داشته و ۱۶ کارمند با ما همکاری می کردند. اکنون بعد از ۸ ماه انتظار، تمام زندگی ام از دستم رفته و تنها حکم حبس ابد پیش روی من است. من از صمیم قلب از شما تقاضای کمک دارم. تنها چیزی که می خواهم عدالت است، عدالتی که هر انسانی مستحق آن است. من تقاضای رحم و بخشش دارم چرا که هر کس در برهه ای از زندگی اش ممکن است دچار خطا و لغزش شود. لطفا به من کمک کنید تا زندگی ام را نجات دهم. زندگی من اکنون دیگر در دستان خودم نیست. تک تک امضاهای شما تاثیرگذار خواهد بود؛ و نه تنها من، بلکه خانواده ام، دوستانم و فرشته کوچولوی من، خواهر عزیزم هم تا همیشه ممنون و سپاسگزار شما خواهند بود.

 

قصدم از نوشتن این عرض حال به نقد کشیدن کشور امارات نیست. من مدت سه سال در این کشور زندگی و کار کرده ام زیرا کشور فوق العاده ای است هر چند دستگاه قضایی این کشور مرا محکوم کرده است. در اینجا می خواهم از خداوند، جناب شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، خانواده ام، دوستانم، همراهانم و تمام مردم عزیز سوئد، ایران و مردم سراسر دنیا، همچنین شهروندان اماراتی به خاطر درگیر شدن در چنین شرایطی عذرخواهی کنم. اکنون زندگی من در دستان خداوند بزرگ، وکیلم و شماست. پیشاپیش از شما سپاسگزارم».

 

درخواست برای جمع آوری امضا

در پایان این نامه متنی قرار داده شده و از کاربران خواسته شده تا به یک سایت مراجعه کنند و نامه حمایت از او را امضا کنند. در این نامه که خطاب به مسئولان مختلف بین المللی است خواسته شده تا نسبت به روند برگزاری دادگاه و حکم او نظارت بیشتری صورت گیرد. با افزایش حمایت ها، اطهری روز گذشته در فیس بوک خود نوشت: «با دیدن این همه استقبال از نامه ام یک نور امید کوچک تو این راه تاریک بی پایان برایم پیدا شده. از حمایت و تلاش همه شما سپاسگزارم. تک تک امضاها اثرگذار خواهند بود».

 

 

 

 

بیوگرافی فرزان اطهری + عکس

 

  • نمایش : ۶۶۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه