بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی فاطمه حقیقت‌جو

  • بیوکده ..
  • چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶
  • ۲۳:۴۵

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی فاطمه حقیقت‌جو


بیوگرافی فاطمه حقیقت‌جو

فاطمه حقیقت‌جو (زادهٔ ‎۸ دی ۱۳۴۷ در جنوب تهران) فعال سیاسی و نمایندهٔ اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود. او دارای دکترای مشاوره، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران و مراکز آموزش عالی فرهنگیان، نایب رئیس انجمن مشاوره ایران، ۱۰ سال سابقه در پست‌های امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران و دو دوره عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) بوده است.

حقیقت جو در سال ۲۰۰۶–۲۰۰۵ محقق مدعو «مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه‌ام آی تی» بود و پس از آن پژوهشگر «مرکز زنان در سیاست و سیاستگذاری دانشگاه هاروارد» است.

مجلس ششم

حقیقت‌جو اولین نماینده مجلس ششم بود که در جریان استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس پس از عدم موفقیت برای اصلاحات در مجلس، استعفایش توسط اعضای این مجلس در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۲ پذیرفته شد. نماینده تهران در دفاع از استعفای خود گفت:

چون دیگر امکان تداوم عمل به قسم نمایندگی برای اینجانب وجود ندارد حضور در خانه ملت دیگر برایم افتخاری محسوب نمی‌شود لذا با استعفا اعتراض خود را نسبت به روند ناصواب نهادهای انتصابی و روند برگزاری انتخابات اسفند ۸۲ اعلام می‌دارم.

بعد از اظهارات وی مهدی کروبی در پاسخ به اظهارات حقیقت‌جو که دلایل بازداشت و رد صلاحیت خود و گروه دیگری از نمایندگان را نامه به رهبری دانسته بود گفت:

مبنای ردصلاحیت شورای نگهبان، نامه به رهبری نبوده است و شورای نگهبان هم بر این مسئله تأکید دارد. در ضمن در زمان برگزاری دادگاه شما شخص مقام معظم رهبری در مورد شما نظر مثبتی را داشته و سفارشاتی کرده‌اند.

حقیقت‌جو در سال ۱۳۸۰ در دادگاهی به ریاست سعید مرتضوی به ۲۰ ماه زندان محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر به ریاست احمد زرگر به ۱۷ ماه کاهش یافت.

زندگی شخصی

حقیقت جو در ژوئیه ۲۰۱۷ اعلام کرد پس از دوازده سیزده سال زندگی با همسرش، محمد تهوری، از وی جدا شده، و هم اکنون بدون این که رسماً ازدواج کند با مردی زندگی می‌کند تا ببیند «به درد هم می‌خورند یا نه».

  • نمایش : ۷۴۳
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه