بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی هامفری دیفارست بوگارت

  • بیوکده ..
  • سه شنبه ۴ مهر ۹۶
  • ۲۲:۳۰

بازیگران بازیگران مرد خارجی

بیوگرافی هامفری دیفارست بوگارت

 

 

هامفری دیفارست بوگارت (به انگلیسی: Humphrey Bogart)‏ با نام مستعار بوگی (Bogey/Bogie)، هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی بود.موسسه فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۹ او را در رده اول برترین هنرپیشگان مرد تاریخ سینما قرار داد.

زمینه فعالیت : بازیگر

ملیت : آمریکایی

تولد : ۲۵ دسامبر ۱۸۹۹

نیویورک سیتی

مرگ : ۱۴ ژانویه ۱۹۵۷ (۵۷ سال)

لس‌آنجلس، کالیفرنیا

سرطان مری

نام(های) دیگر : بوگی (Bogey/Bogie)

سال‌های فعالیت : ۱۹۵۶-۱۹۲۱

همسر(ها) : هلن منکن (۱۹۲۷-۱۹۲۶)

ماری فیلیپس (۱۹۳۷-۱۹۲۸)

مایو متوت (۱۹۴۵-۱۹۳۸)

لورن باکال (۱۹۵۷-۱۹۴۵)

فرزندان : استفن هامفری , لسلی هاوارد

وب‌گاه رسمی : www.humphreybogart.com

 

زندگی

پدر او جراح و مادرش ویراستار یک مجله بود. دوران کودکی خود را در نیویورک و در مدرسه ترینیتی سپری کرد. برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به آکادمی فیلیپس در آندورا رفت.اما پس از مدتی از آن‌جا اخراج و به ارتش پیوست. بوگارت در طول خدمت هیچ‌گاه در نبردی شرکت نداشت اما بر اثر حمله یک نهنگ دچار جراحت شد و همین امر موجب ایجاد اختلال در راه رفتن و حرف زدن او شد.

از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۲ در کمپانی نمایش یکی از بستگانش (ویلیام برادی) به نام استودیوی فیلم برادی به عنوان مدیر صحنه فعالیت داشت. در ۱۹۳۰ با کمپانی فاکس قراردادی بسته و برای اولین بار در فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای آن‌طوری‌های برادوی با روس اتینگ و جان بلاندل همبازی شد. قرارداد او با فاکس تنها دو سال ادامه داشت و از آن پس تا ۵ سال در فیلم‌های نازلی ظاهر شد. تا اینکه در سال ۱۹۳۶ با فیلم جنگل سنگی خود را تثبیت کرد و این مقدمه همکاری نسبتاً طولانی مدت و موفقیت‌آمیز او و کمپانی برادران وارنر شد.

از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ در ۲۸ فیلم ظاهر شد که اکثر آنها گانگستری و تنها ۲ مورد در ژانر وسترن بود. حضور در فیلم‌های شاهین مالت در نقش سام اسپید به کارگردانی جان هوستون و کازابلانکا از مایکل کورتیز از جمله چشمگیرترین نقش آفرینی‌های بوگارت محسوب می‌شود. بوگارت در سال ۱۹۵۱ برای بازی در ملکه آفریقایی برنده جایزه اسکار و در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۵۴ برای فیلم‌های کازابلانکا و شورش کین نامزد کسب این جایزه شد. وی در سال ۱۹۵۷ به دلیل ابتلا به سرطان حنجره درگذشت.

بوگارت در اکثر فیلم‌هایش در نقش مردانی خوش‌گذران و خوش‌پوش و در عین حال دلیر و باهوش ظاهر شد و همین امر در جذاب‌تر شدن شخصیت او تأثیرگذار بود.

 

ازدواج‌ها

او در مدت حیات خود و از سال ۱۹۲۷ ۴ بار ازدواج کرد که سه بار آن به طلاق انجامید. هلن منکن ؛ ماری فیلیپس و مایو متوت زنانی بودند که از او جدا شدند.

لورن باکال همسر آخر او بود که از سال ۱۹۴۵ تا دم مرگ با او همراه بود. حاصل این ازدواج نیز دو فرزند دختر و پسر بود.

پسر او استفان در ۱۹۹۶ کتاب زندگینامه هامفری بوگارت را به نام: بوگارت :در جستجوی پدرم به چاپ رساند.

مرگ او در اثر سرطان مری رخ داد.

 

فیلم‌شناسی

صحرا

کازابلانکا

شاهین مالت

خواب عمیق

قایق آفریکن‌کوئین

گنج‌های سیرامادره

سابرینا

داشتن و نداشتن

گذرگاه تاریک

ماشین‌سواری شبانه

فرشته‌ای با دستان کثیف

 

 

 

  • نمایش : ۴۷۶
  • سیّد محمّد جعاوله
    سیّد محمّد جعاوله آدرس سایت کاربر
    خیلی وقته مرده
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه