بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی لاله پورکریم

  • بیوکده ..
  • شنبه ۱۱ آذر ۹۶
  • ۲۰:۳۰

بازیگران بازیگران زن ایرانی

بیوگرافی لاله پورکریم

لاله پورکریم (زاده ۱۰ ژوئن ۱۹۸۲ بندر انزلی)-در رسانه‌های اروپایی مشهور به لاله-، خواننده و بازیگر سوئدی متولد ایران است.

تولد : ۱۳۶۱خورشیدی ۱۰ ژوئن ۱۹۸۲ بندر انزلی

ملیت : سوئدی ایرانی الاصل

 

زندگی‌نامه

لاله تنها فرزند هوشنگ پورکریم، جامعه‌شناس اهل بندر انزلی می‌باشد، که در سال ۱۳۶۸ در کشورسوئد ساکن شد.

او در سن۱۲ سالگی به سوئد مهاجرت کرد و در محله آنگرد در شهر گوتنبرگ به مدرسه رفت. پیش از آن او مدتی در جمهوری آذربایجان و شهر مینسک بلاروس زندگی کرده بود.

تا اواخر سال ۱۳۶۹ در شهر تیداُهلم، شهری کوچک در جنوب سوئد و تقریباً مجاور دانمارک و هلند، زندگی می‌کرد. بعد این شهر را به تشویق همسرش ترک کرد و به یوتوبوری (گوتنبرگ)، بزرگترین شهرسوئد پس از استکهلم، رفت. لاله از وقتی ۱۴ ساله بود به موزیک روی آورد. با ساکسیفون شروع کرد و بعد گیتار و پیانو را آموخت. او خودش هم آهنگ را می‌سازد، هم شعرها را می‌نویسد و هم آهنگ را تنظیم می‌کند و می‌خواند. لاله به چهار زبان انگلیسی، سوئدی، اسپانیایی و فارسی می‌خواند، کار او مخلوطی است از پاپ، جاز و دیگر شاخه‌های موزیک با ابیاتی فولکلوریک که از فرهنگ فارسی و سوئدی بهره گرفته و مسایل روزمره زندگی مردم عادی را منعکس می‌کند.

مراسم Grammis

لاله در مراسم Grammis سوئد به عنوان تهیه‌کننده، هنرمند و هنرمند جدید سال سوئد انتخاب شد. جالب تر این که در ۷ زمینه نامزد دریافت جایزه شده بود.

نام هنری

لاله نام هنری لاله پورکریم خواننده و بازیگر برجسته سوئدی است

آلبوم‌ها

  • live tomorrow

آثار سینمایی

وی همچنین یک نقش اصلی در فیلم !Jalla Jalla ساخته ژوزف فارز ایفا کرده‌است که در سال ۲۰۰۰ در کشورهای اروپایی اکران شد. او تا کنون ۳ آلبوم به نامهای Prinsessor , Laleh و Me and Simon منتشر کرده‌است.

  • نمایش : ۳۴۳
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه