بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

  • بیوکده ..
  • شنبه ۵ اسفند ۹۶
  • ۲۳:۴۵

اقتصاد دانان و سیاستمداران اقتصاد دانان و سیاستمداران ایرانی

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

مریم مجتهدزاده لاریجانی (زاده ۱۳۳۶، ساری) معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت دهم بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری بهداشت از دانشگاه تربیت مدرس (در سال ۱۳۶۸) می‌باشد، همچنین مدرس و مدیر گروه بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی تهران و مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

زاده : ۱۳۳۶ خورشیدی
ساری

ملیت : ایران

فعالیت‌ها : مدرس و مدیر گروه بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی تهران
مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
هیئت مدیره انجمن حمایت از دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان

در اردیبهشت ۱۳۹۱ در همایش ملی بانوی وفا که با هدف معرفی و تقدیر از زنان خبرساز و تأثیرگذار ایران در سال ۱۳۹۰ برگزار شد، مجتهدزاده به عنوان یکی از ده کاندیدای دریافت عنوان خبرسازترین زن ایرانی معرفی شد. همسر وی سید محسن موسوی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

فعالیت‌های قبل از انقلاب

مجتهدزاده به همراه خانواده‌اش در شهر ساری زندگی می‌کرد.

پس از ازدواج با سید محسن موسوی به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی مشغول شد تا اینکه پس از مدتی برای فرار از دست ساواک بهآمریکا رفتند. به همراه برخی از مبارزان سیاسی در اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا و به عنوان دبیر تشکیلات انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین از مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و اروپا (شاخه جورجیا) بود که در در رشته مهندسی برق در دانشگاه جورجیا تحصیل می‌کرد که به دلیل پیروزی انقلاب و بازگشت به ایران نیمه کاره باقی ماند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشتند.

فعالیت‌های پس از انقلاب و مفقود شدن محسن موسوی

مجتهدزاده، پس از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مدرس سیاسی و امداد از بدو تأسیس تا سال ۱۳۶۰ در آمد و عضو شورای پذیرش دانشجویان پس از انقلاب فرهنگی شد.

وی همچنین به عنوان همسر کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، فعالیت‌های دیپلماتیک در جامعه شیعیان لبنان داشت و به ایراد سخنرانی‌های متعدد در جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین می‌کرد.

هنگام شروع جنگ ایران و عراق محسن موسوی به عنوان کاردار ایران و لبنان به بیروت رفت و مریم نیز در جبهه به کار پرستاری و امدادرسانی پرداخت و مسئول اعزام نیروهای گروه پزشکی به جنگدر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.

مریم بارها برای دیدن محسن به بیروت و حتی دمشق رفت. آن دو صاحب پسری به نام «رائد» شدند ولی محسن به زندگی خود در بیروت ادامه می‌داد تا اینکه به همراه سه نفر دیگر درسال ۱۹۸۲ توسط نیروهای شبه‌نظامی فالانژ دستگیر شد و هیچ‌گاه خبر درستی از زنده ماندن، کشته شدن یا اسارت آنان اعلام نشد.

مجتهدزاده در مصاحبه خرداد ۱۳۹۲ درباره همسرش گفت: آخرین خبر این است که زنده هستند و در سرزمین اشغالی نگهداری می‌شوند، آخرین خبر همین است.

ریاست مرکز امور زنان و خانواده

مجتهدزاده از تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۸۸ با دستور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، به سمت رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

در آخرین روزهای دولت دهم، این مرکز به معاونت رییس جمهور تبدیل شد. احمدی‌نژاد در روز ۵ مرداد ۱۳۹۲، احمدی‌نژاد طی حکمی، مجتهدزاده را به سمت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

دیگر فعالیت‌ها

  • مدیریت دبیرستان، هنرستان فنی و حرفه‌ای و مرکز پیش دانشگاهی به مدت ۱۶ سال و انجام فعالیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی
  • سفرهای متعدد به کشورهای خارجی و شرکت در مجامع بین‌المللی برای پیگیری موضوع اسارت همسر و محکوم نمودن اسرائیل
  • هیئت مدیره انجمن حمایت از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان
  • فعالیت در سازمانهای غیر دولتی متعدد
  • دریافت لوح تقدیر به عنوان زن نمونه در سال ۱۳۸۵ از دست محمود احمدی نژاد

  • نمایش : ۷۳۲
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه