بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی سحر امامی

  • بیوکده ..
  • يكشنبه ۳ تیر ۹۷
  • ۲۱:۱۳

مجری و گزارشگر/ دوبلور و گوینده مجری و گزارشگر/ دوبلور و گوینده ایرانی

بیوگرافی سحر امامی

بیوگرافی سحر امامی

سحر امامی : مهندسی کشاورزی خواندم گرایش علوم صنایع غذایی، رشته ام هیچ ربطی به کارم ندارد! این ها را سحر امامی ۲۳ ساله می گوید و معتقد است متناسب با علاقه ای که داشته فعالیت و تلاش کرده و بدون هیچ آشنایی وارد صدا و سیما شده. می گوید تست دادم و تستم سال ۸۷ در مجموعه "به خانه برمی گردیم" در شبکه تهران قبول شد و کارم را با گروه اجتماعی شبکه تهران شروع کردم و از خرداد ۸۹ هم وارد شبکه خبر شدم. سحر در برنامه به خانه برمی گردیم مجری بخش دانستی های برنامه بود و این روزها "صبح با خبر" را در شبکه خبر اجرا می کند.

* هنوز هم با شبکه پنج همکاری می کنی؟

گوینده های خبر تازگی ها نمی توانند اجرا در شبکه خبر داشته باشند و همزمان با شبکه های دیگر کار کنند. یک سال و خورده ای در شبکه تهران فعالیت می کردم.

* شرایط پذیرش برای اجرا چه بود؟

من برای تست معرفی شدم. تست روتین که صحبت می کنی . شعر می خوانی و یک موضوع را انتخاب می کنند و باید در مورد آن صحبت کنی. یادم هست که ماه مبارک رمضان بود و استرس زیادی داشتم. ولی خوب تصویربرداری که هیچ وقت دیگر ندیدم اش، شرایطی را برایم فراهم کرد و خودش هم نشست و گفت:"فکر کن برای خودت اجرا می کنی." تست دادم و سه ماه گذشت و اصلا فکر نمی کردم که قبول می شوم و خبری شود!

اما قبول شدم و مدارکم را به گروه اجتماعی دادم و شروع کردم. اولین برنامه ام یک برنامه زنده بود. معمولا کسی که وارد این حرفه می شود اول برنامه تولیدی می گیرد. اولین کاری که اگر ایرادی و اشکالی داشتی از آن درمی آورند. این طوری بود که وارد حرفه ای شدم که خیلی دوستش داشتم. سعی می کنم به خاطره علاقه ام تلاش کنم.

* گفتی در صدا و سیما آشنا نداشتی؟

نه.

* قبل از اینکه تست بدهی در تلاش ورود به سازمان بودی؟

بله تلاش می کردم. چون من دوست هم دانشگاهی ام (لطیفه گودرزی) اخبار جوانه ها را می گوید. از او خیلی راهنمایی گرفتم. اما خیلی اتفاقی تست دادم و وارد سازمان شدم. ممکن است وارد شدن راحت باشد، ولی برایم خیلی سخت بود. چون همیشه باید تلاش کنی تا کهنه نشوی.

*دوستت چه راهی پیشنهاد کرد؟

اینکه روی خواسته ات اصرار کن و پیگیر باش . تست بده . حتی یادم هست که در نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلی که آقاخانی که الان مدیر کودک شبکه دو است، تست می گرفت، تست دادم. حتی تا آن جا هم رفتم.

* شرایط ورود به شبکه خبر که حرفه ای تر و تخصصی تر کار می کند، فرق نمی کرد ؟

چرا. از زمانی که تستم را برای مدیر گروه اجتماعی شبکه خبر بردم تا زمانی که روی آنتن شبکه خبر رفتم، حدودا یک ماه طول کشید و یک ماه تست های فوق العاده سنگینی از من گرفتند. در شبکه تهران تست استدیو نداده بودم. تست ری اکشن های مختلف و تست اجرای زنده در استدیو را دوباره از من گرفتند. تست های مشکلی گرفتند.

* تست استدیو چه بود؟

در تست استدیو نشستم، تصویربردارها آمدند و عین یک برنامه زنده را اجرا کردم، بدون موضوع، فقط می خواستند بدانند که آمادگی اش را دارم یا نه فردا یا دو روز دیگر اگر اجرای زنده داشته باشم.

*چه حسی داشتی وقتی که در تست قبول شدی؟

خوشحال بودم.سه ماه طول کشیده بود از کارم در مجموعه برنامه به خانه بر می گردیم، با تهیه کنندگی دکتر روغنی ها که الان قائم مقام جام جم است، فاصله گرفته بودم و استرس داشتم. اگر بگویم خیلی ریلکس بودم نه این طور نبود. همیشه تصورم از خبر، خشک بود. اینکه نباید بخندم. باید خیلی جدی باشم و تپق نزنم. بعد بخش مطبوعات را خواندم و تپق زدم. یادم هست صالحی (یکی از همکارانم) گفتند: اصلا تپق موردی ندارد. ولی کلمه ای نباید اشتباه خوانده شود.

* و اگر این اتفاق بیافتد چه طور می شود؟

شبکه خبر،شبکه بین المللی است و اگر کلمه ای اشتباه خوانده شود، ممکن است برداشت ها متفاوت باشد و به عنوان رسانه ای که وظیفه اطلاع رسانی درست را برعهده دارد زیر سوال می رود. برنامه صبح با خبر، صبحگاهی است. یعنی شروع برنامه ها است و از آن گذشته برای خودم هم خوب نیست.

* در کدام برنامه بیشتر تپق زدی؟

به خانه برمی گردیم. کار اولم بود، زنده بود و نکات دانستنی می گفتم. باید اندازه و مقدار می گفتم و سعی می کردم حفظ کنم. همین تکیه نکردن به متن باعث تپق می شود. البته هر چه بگذرد، کارت راحت تر می شود. الان خیلی راحت و با آرامش اجرا می کنم. حتی اگر اشتباه کنم.

* اجرای زنده به عنوان اولین تجربه سخت نبود؟

چرا. اما شاید مجری ای که کارش را با اجرای زنده شروع می کند، خیلی آبدیده می شود، چون مجری باید خودش را در یک لحظه تغییر بدهد.

* کار تولیدی راحت است؟

تا به حال جز یک کار گزارشی برای شبکه آموزش در "برنامه صبح و آموزش" کار تولیدی نکردم.

*انتخابت برای برنامه صبح با خبر روال خاصی داشت؟

آقای آقابیگی که استادم هستند و الان با او اجرا می کنم، همراه تهیه کننده ها و مدیر گروه که به رحمت خدا رفته، جلسه گذاشتند و از بین کسانی که کاندید شده بودند و الان همکارانم هستند، سوال هایی کردند و بعد انتخاب شدم.

*بعضی از مجری ها، از پوشش خاصی استفاده می کنند، به هر دلیلی، تو چرا استفاده نمی کنی؟

هر کس دوست دارد متفاوت باشد. با استفاده از رنگ تیره مخالفم. شاید به ندرت در شهادت ها از مشکی استفاده کنم. سعی می کنم حتی از رنگ هایی که در روتین شبکه خبر استفاده نمی شود، استفاده کنم. مثلا قرمز یا سبز روشن، به خاطر پوشش چادر مشکلی ندارد. اما اگر در برنامه به خانه بر می گردیم می پوشیدم، می گفتند مختص گروه کودک است. رنگ های شاد با تُن گرم که فضای فانتزی ایجاد کند، استفاده می کردم نه رنگ های خیلی تند. اما حالا استفاده می کنم، چون احساس می کنم علاوه بر اینکه خودم احساس خوبی دارم، بیننده هم علاوه بر اینکه دارد برنامه گروه اجتماعی شبکه خبر را می بیند ممکن است ذهنیت و روحیه اش هم با دیدن یک رنگ شاد تغییر کند. البته در رسانه، همه همکاران ما حجاب و شئونات را رعایت می کند.

* استفاده از چادرهای رنگی را توصیه می کنی؟

خود من به شخصه دوست ندارم. چادر را با رنگ مشکی دوست دارم، نه رنگ قهوه ای و سبز، من این رنگ ها را نپسندیدم.

* اولین بار که این چادرهای رنگی را دیدی چه به ذهنت رسید؟

ایجاد یک سبک متفاوت.

* متفاوت؟ خوب یا بد؟

نمی توانم بگویم. چون کارشناس نیستم. شاید کارشناسی شده باشد. در شبکه های سراسری حتما بازتاب و جنبه های مختلفش را بررسی می کنند. یک سری موافق بودند و یک سری مخالف، ما باید به نظر هر دو گروه احترام بگذاریم.

* فرض کن یک خانم با این پوشش وارد خیابان شود!

فکر نکردم. چون ندیدم.

* بعضی از بازیگرها به خاطر چادر سر کردن مورد نامهری قرار گرفتند، نظرت چیست؟

با این قضیه مخالفم. البته در محیطی کار می کنم که با بازیگرها ارتباط ندارم، اما در مورد خودم و همکارانم اصلا این طور نبوده. اخلاق کاری داشتن و اینکه در کار چقدر جدی تر هستی، از پوشش مهم تر است. البته این هم متناسب با شخصیت و روحیات یک فرد است. مثلا می گویند، اگر ساده بگردی. نگاه اطرافیان به تو فرق دارد و اگر روی مد بگردی اینطور نیست!

*به بازیگری فکر کردی؟

در مصاحبه ام با مجله مادران در جواب این سوال گفتم، دوست دارم در گروه سیاسی و خبر کار کنم. آن موقع در برنامه به خانه بر می گردیم بودم. الان سوال شما را خیلی با دقت جواب می دهم، چون ممکن است بعد این اتفاق بیفتد و وارد آن مجموعه کاری شوم. پیشنهاد شد تست بازیگری بدهم، اما اصلا دوست نداشتم از اجرا فاصله بگیریم.

*در صدا و سیما تفاوت نگاه وجود ندارد، در مورد کسی که چادر سر می کند یا کسی که مانتو می پوشد؟

فکر می کنم تفاوت نگاه، زمانی پیش می آید که شما یک ویژگی خاص داشته باشی. مثلا مجری توانمندی باشی. این ویژگی باعث تفاوت نگاه می شود. فکر نمی کنم زیاد اینطور باشد و البته من با این موضوع برخورد نکردم.

*زمان گزینش در صدا وسیما جز صدا، به چه چیزی توجه می شود؟

وقتی می خواهند تو را به عنوان مجری انتخاب کنند، هم به قیافه ات نگاه می کنند که خوب باشد و هم اینکه صدای خوبی داشته باشی. چون وقتی بیننده ای صبح از خواب بیدار شده و در حال عوض کردن کانال است، مطمئناً نمی داند راجع به چی صحبت می کنند. مثلا اگر صرفاً دنبال اخبار روز بگردد، شبکه خبر یا شبکه یک را می بیند. اما در حالت عمومی بیشتر شبکه ای را انتخاب می کنید که اول صدای گوینده و بعد تصویرش شما را جذب کند. نمی گوییم تصویر خاصی باشد، خیلی زیبا باشد یا صدای خاصی داشته باشد. تصویر و صدایش باید در حد معمول باشد تا بیننده را جذب کند و پای آن برنامه بنشاند.

*این بحث خوب بودن تصویر، چه طور تعریف شده؟

دقیقا نمی دانم. مثلا در شبکه خبر که بین المللی است از طرف بیننده ای در ویرجینیا دیده می شوم و آن موقع نماد مردم کشورم هستم. پس باید ویژگی های معمول را داشته باشم.

* چقدر حقوق می گیری؟

باید جواب بدهم؟ جواب نمی دهم!(خنده)

* راضی کننده است؟

به حقوق و به مزایایش فکر نمی کنم.

* شعار می دهی؟

اصلا، چون موقعیت کاری ای داشتم که ممکن بود از لحاظ اقتصادی در آمد بیشتری برایم داشته باشد. ولی صرف علاقه آمدم سمت شغلی که دوستش داشتم.

* در مورد آرایش مجری ها چه نظری داری؟

دستور اکید مدیر شبکه و مقام مقام در هر شبکه ای این است که گریم در حد گریم و محوسازی تعریف شود. مثلا اگر عیبی در صورت مجری وجود دارد، جوش یا چیزهای این شکلی برطرف شود. این موضوع تعریف و بخش نامه شده. استفاده از هر گونه خط لب، خط چشم، ریمل، رژ لب، رژ گونه ممنوع است. اما داشتم تلویزیون می دیدم، مراسم تقدیر از یکی از سریال ها بود، اصلا خانم ها را نشان ندادند!

* از دید یک مجری به این قضیه نگاه نکن. از زاویه دید یک دختر جوان ببین و بگو.

هر خانم وقتی می رود مهمانی یک جوری لباس می پوشد و خودش را درست می کند. این پوشش حتمادر محل کار فرق دارد.چون هر محل مقتضیات خاص خودش را دارد. باید یک سری ضوابط و شرایط را رعایت کنی، وقتی وارد صدا و سیما می شوی وظیفه ات حساس تر می شود. چون ممکن است شما را بیرون ببینند. شما نماینده رسانه در بیرون می شوید. خیلی صحنه زشتی دارد وقتی مثلا خانمی را با نوعی آرایش روی آنتن ببینید، بعد غلیظ ترش را یک جای دیگر ببینند. ولی همه همکارانم حداقل در شبکه های تهران و خبر به ضوابط معتقد هستند.

البته گاهی هم هست که مقنعه یا روسری سر می کنی با رنگی که رفکلس آن به صورت ات رنگ می دهد. بیننده خیال می کند این خانم با روزهای قبل فرق کرده و قشنگ تر شده، نمی داند که شاید رنگ روسری روی چهره اش تاثیر بگذارد. این مورد درباره خود من پیش آمده و این به میزان گریم ربطی ندارد.

* دوست داری چه کسی مهمان برنامه ات در صبح با خبر باشد؟

در حوزه های مختلف می شود میهمان های مختلفی دعوت کرد. نمی دانم. می گویم مجری هیچ وقت نباید دوست داشته باشد.

* در مورد پوشش بازیگران در صدا و سیما، مثلا در مورد پوشیدن دامن چه نظری داری؟

مثلا دامن پُرچین خیلی زیبا است، ممکن است اگر در خانه باشم حتما بپوشم اش. ولی آیا من با شخصیت خانوادگی ام می پذیرم، بیرون از خانه هم این را بپوشم یا نه. این دیگر بستگی به شخصیت شما دارد. به عنوان یک جوان می گویم اگر بازیگری را ببینیم که حتی شخصیت و نوع بازی اش را دوست دارم، در نهایت خودم تصمیم می گیرم که نوع پوششش را انتخاب کنم یا نکنم.

* آخرین فیلمی که دیدی؟

یادم نیست.

* اسم فیلم یا سریالی در ذهنت هست که پوشش خانم ها در آن به نظرت خوب آمده باشد؟

نه. خاطرم نیست.

* از بین شبکه ها کدام را ترجیح می دهی؟

شبکه یک، تهران و خبر.

* اگر رییس جمهور مهمان برنامه ات بود چه سوالی از او می پرسیدی؟

برای اینکه جوان ها راحت کار پیدا کنند، راحت ازدواج کنند و در حرفه شغل و شرایطی که دوست دارند بتوانند بالنده و مثمر ثمر باشند، چه بستری را آماده کردند.

* در طراحی سوالات برنامه صبح با خبر نقش داری؟

کارشناس خبری داریم. در چهل درصد موارد کار طراح سوال را کارشناس خبری انجام می دهد. ولی در بقیه موارد سوالی که متناسب با بحث به ذهنم می رسد می پرسم. مثلا گاهی ممکن است به سوال کارشناس خبری در وهله دوم نگاه کنم، یعنی اول سوال خودم را بپرسم و خیلی وقت ها سوال کارشناس ارجحیت دارد. باید اطلاعات جمع کنی، روزنامه بخوانی، سایت های خبری و خبرگزاری ها را بگردی، از موضوعات روز خبر داشته باشی و به این فکر کنی که برنامه زنده است و شاید یکدفعه قرار شود راجع به موضوع دیگری صحبت کنی.

*اجراهای خودت را می بینی؟

صبح با خبر را تا به حال ندیدم. چون زنده است و نوارش را از سروش سیما نتوانستم تهیه کنم. ولی تکرار به خانه برمی گردیم را می دیدم.

بیوگرافی ها : بیوکده

  • نمایش : ۱۱۴۳
  • بهرنگ قدوسی
    بهرنگ قدوسی آدرس سایت کاربر
    در صدا و سیما میگه اشنا نداشته فقط فامیل داشته🤣🤣🤣

    بیو سر نمی زنی 😤😤😤
    بیوکده ..
    چقدر زود :)


    امتحان دارم :)

    به اکثریت سر نزدم
    محسن رحمانی
    محسن رحمانی آدرس سایت کاربر
    :)
    بیوکده ..
    :)
    گل نرگس
    گل نرگس آدرس سایت کاربر
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلاااام بر همه


    یکمی باهاتون حرف داریم....

    درباره ی محفل قرآنی مون...

    منتظریم
    ***** ****** ******
    ******************************
    sewe
    sewe
    عالی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه