بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی فرزاد حسنی

  • بیوکده ..
  • پنجشنبه ۶ مهر ۹۶
  • ۲۲:۳۰

بازیگران بازیگران مرد ایرانی

بیوگرافی فرزاد حسنی

 

فرزاد حسنی (زاده ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۶ در خانی‌آباد) بازیگر، مجری تلویزیون، ترانه سرای ایرانی است.

تولد:۲۱ شهریور ۱۳۵۶

 بیمارستان عیوض زاده تهران

 محل زندگی:خانی آباد

 خانواده:نام مادر: شکوه السادات نام پدر: مرتضی

 فرزند بزرگ خانواده برادران : فرهاد و فرشاد

 تحصیلات: لیسانس مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

 دوره بازیگری مدرسه امین تارخ و استاد سمندریان

 شغل: مجری و بازیگر و ترانه سرا

همسر (ها) : آزاده نامداری

 

زندگی

فرزاد حسنی (زاده ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۶ در خانی‌آباد) بازیگر، مجری تلویزیون، ترانه سرای ایرانی است. او دارای دو مدرک کارشناسی در رشته های بازیگری و مهندسی مکانیک می باشد.

 

بازیگری

او به‌عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی کاشانه، عید آن سال ها، مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار، مسیر انحرافی تله تئاتر پرواز از فراز تیر چراغ برق و پایان پادشاهی تله فیلم های فصل زندگی و روز هشتم, فیلمهای آمین خواهیم گفت و در امتداد شهر (با نام قبلی شش نفر زیر باران) و تئاتر یلدا ایفای نقش نمود.

 

مجری تلویزیون

کوله‌پشتی برنامه‌ای تلویزیونی به صورت گفتمان بین مجری و مهمانان، به مجری‌گری او برگزار می‌گردید.او در رادیو هم اجرای برنامه می‌کند.

 

برنامه‌های رادیویی

هفت شنبه

سه شنبهٔ خط خطی

آخرشه

سندس

روز هشتم

سینما صدا

آبنبات” (به سردبیری مژده لواسانی) از شبکهٔ جهانی صدای‌آشنا

چه فرصتی چه شبی” از شبکه جوان

آخ جون جمعه از رادیو تابستانه (رادیو فصلی) www.1055.irib.ir

چهار میخ

شب آفتابی (به سردبیری مژده لواسانی و اجرای فرزاد حسنی)

 برندگان (به سردبیری مژده لواسانی و اجرای فرزاد حسنی)

 

نکاتی از زندگی فرزاد حسنی:

*نام فرزاد را دخترخاله مادرش برای او انتخاب نوده است .

 *میگوید بهترین  فیلمی که تا بحال دیده کازابلانکاست.

 *از درس ریاضی خوشش نمی آمده و نمره  کمترین نمره ای که از ریاضی گرفته است ۱۴ میباشد.

 *اولین سریال او "عید آن سالـها " است

 *با فوتبـال  میانه ای ندارد است

 * بسیار ولخرج است وجسارت و حاضر جوابی خاصی دارد

 *فعالیت در تلویزیون را از سال ۷۵ در شبکه جام جم آغاز کرد.

 * اواعتقاد دارد  اجرای رادیو سخت تر از تلویزیون است

 *همیشه بدنبال اجرای برنامه هایی است که در آن آزادی عمل داشته باشد و آن را طبق خواسته و روش خود پیش ببرد.

  

یک خاطره برای تست بازیگری:

خودش میگوید من خیلی دیر رسیدم جمعیت زیادی برای تست آمده بودند که در میان آنها گروهی از بازیگران جوان وحتی قدیمی هم به چشم می خوردند متنی که داده بودند خیلی سخت بود شامل متون قدیمی واخباری .من حافظه خوبی دارم یک بار که نگاه کنم حفظ می شوم .چون بقیه حاضر نبودند به عنوان اولین نفر تست دادم و قبول شدم."

 * ترانه " آدم فروش" شادمهر عقیلی را وی سروده است

 * عاشق کشور عزیزمان ایران بوده و به ورزشهای شنا " یوگا و ژیمناستیک علاقه دارد.

 * به رنگ آبی علاقه خاصی دارد

 *نمازخوان و مقید است و اصولا آدم بدقولی نیست . عاشق رمان الیور تویست است.

 * ترانه تیتراژ مجموعه " کمکم کن " و " کوله پشتی " را او سروده بود " همچنین تیتراژ سریال " روز رفتن " را.

 *اما جدی ترین فعالیت او به عنوان مجری به برنامه نیمرخ بر میگردد . برنامه ای که پیش از آن با حضور کامیار اسماعیلی امیر حسین مدرس و… به کار موفقی بدل شده بود وشاید اجرای فرزاد حسنی در این برنامه یکی از مهمترین دلایل انتخاب او برای برنامه کوله پشتی بود.

 *موسیقی بدون کلام را دوست ندارد . موسیقی خارجی هم گوش نمی دهد.

 * در زندگی , خود را مدیون پدر و مادر و معلم های دوره دبیرستانش می داند .

 * ربطه اش با دوستانش بسیار صمیمی است " اما اصلا اهل رفیق بازی نیست .

 *می گوید در بسیاری از مسائل و برنامه ها اگر کمک مادرم نباشد کارم پیش نمی رود . مادرم در ارتباط با کارهایم یک منتقد بی رحم است.

 * معلم فن بیان او مرحوم مهدی فتحی بود.

 *در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شده و مادرش همیشه با وضو به او شیر داده است .

 * امین زندگانی او را برای حضور در رادیو معرفی کرد.

 * از پوشیدن لباسهای رنگ روشن خصوصا سفید خوشش می اید.

 *برای شهدا احترام فوق العاده ای قائل است . زود عصبانی می شود . اطلاعات عمومی خوبی دارد.

 * وی مـوفق ترین گوینده رادیو را مرحوم منوچهر نوذری می داند.

 * نمره هر دو چشمش بالای دو است و عینکش طبی است.

سعی می کند هیچ گاه نمازش قضا نشود مخصوصا نماز صبح.

 * برای بازی در یک کار به هر کارگردانی راحت اعتماد نمی کند . به بازی بازیگرانی چون علی نصیریان،  عزت ا… انتظامی " رضا کیانیان " پرویز پرستویی " خسرو شکیبایی و … علاقه دارد . هر وقت دلش بخواهد می تواند شعر بگوید.

*محمد رضا شجریان نخستین انتخاب او در موسیقی است و  محمد علیزاده  بیش از سایر خوانندگان ترانه های وی را اجرا نموده است.

 

مصاحبه

طبق معمول لطفا از خودتان بگویید چه می کنید؟ و چه هدفی دارید؟ در دنیای هنر به دنبال چه هستید؟

 سخت ترین سوال دنیا همین هایی بود که پرسیدید هر کسی برای خود جوهره ای داره خدا یک چیزی به او می دهد چیزی که در درون همه وجود دارد کلمه ودیعه عنوان قشنگی است بگوییم هدیه تا قابل لمس باشد حالا باید این را به کمال برسانی پس ابتدا باید به شناخت خود و معرفت نفس بپردازیم سپس شناختی که از اسباب و وسایلی که در دست داریم و بعد هم حرکت وقتی اینها را شناختی راه را هم پیدا خواهی کرد حالا می توانی بتازی و هیچ کسی هم به پای تو نمی رسد.

 

آقای حسنی اگر یک تلویزیون شخصی داشتید چه کار می کردید؟

راستش را بخواهید من در حال حاضر دلم را به این خوش کرده ام که یک برنامه شخضی داشته باشم!هیچ وقت آرزوهای انچنانی نمی کنم چون چنین چیزهایی نشدنی است منتهای مطلب سبک کار هر کس با ۵ دقیقه حرف زدن معلوم می شود یعنی مشخص می شود که طرف می خواهد چه کار کند همیشه سعی کرده ام برنامه هایی را اجرا کنم که از جنس دل خود مردم باشند حالا در برنامه خودم هم دارم این کار را انجام می دهم اینکه می گویم برنامه خودم منظور این نیست که همه کاره برنامه هستم همه می دانند که کارگردان و تهییه کننده و گزارشگرو… نقش دارند به این دلیل است که قسمتی از خودم را در آن برنامه جا می گذارم یعنی قسمتی از وجود من در آن برنامه جا می ماند.

 

به عنوان یک مجری موفق بگویید چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

هر کس بخواهد وارد این حرفه شود قبل از هر چیز باید درست صحبت کند حرف زدن معمولی خود را بلد باشد اگر امروز می بینید که برخی از مجریان به این دلیل است که حرف زدن عادی را هم بلد نیستند پس مجبور می شوند که صدایشان را عوض کنند یا از کلمات فاخر استفاده کنند این عده نمی توانند مثل مردم عادی صحبت کنند به همین دلیل است که خودشان را پشت کلمات فاخر پنهان می کنند در صورتی که اولین نکته در این نهفته است که مجری بتواند به احتی صحبت کند مخارج حروف را درست ادا کند کلمات به درستی در دهانش بچرخد پس از آن باید اطلاعات کافی داشته باشد باید بتواند شعر بخواند قصه بخواند متن خبری بخواند اما متاسفانه کمتر چنین مواردی را مشاهده می کنیم عده کسانی که بتوانند این چنین باشند انگشت شمار است.

 

آقای حسنی آدم رک گویی هستید آیا این صراحت موجب آزار و اذیت کسی یا خودتان نشده است؟

اگر این رک گویی خودم را اذیت می کرد حتما مانعش می شدم چون مازوخیسم ندارم و خود آزار هم نیستم اگر دیگران را هم اذیت می کرد باز هم جلویش را می گرفتم چون سادیسم هم ندارم پس معلوم است که هیچ کس را اذیت نمی کند اما اینکه بخواهی حرفی بزنی که به هیچ کس برنخورد باید حرفهای بی بو و خاصیت بزنی در فرهنگ کلامی من ورود حرفهای بی بو و خاصیت و کلیشه ای ممنوع است من موقعی دهان خود را باز می کنم که حرف تازه ای داشته باشم

 

از چه چیزی خیلی وحشت دارید؟

از اینکه یک زمانی نگاه سومی که به خود دارم را از دست بدهم من همیشه کار خودم را کنترل می کنم می ترسم این دیدگاه را از دست بدهم جالب است که من یکی از بی رحم ترین نقادان خودم هستم هیچ کس به اندازه خودم از خودم ناراضی نیست

 

برف را بیشتر دوست دارید یا باران را؟

من تنها آدم رمانتیکی هستم که از باران خوشم نمیاید برف خیلی رویایی تر است ضمنا عکس هیی با پشت زمینه برف هم خیلی شاعرانه هست.

 

وسیله نقلیه مورد علاقه تان؟

من از اتوبوس سواری واقعا لذت می برم حال انکه اگر سوار اتوموبیل شوم چند نعمت خوب را از دست می دهم قبل از همه ارتباط با مردم خوبمان در ثانی از مطالعه عقب می افتم در آن فرصت هایی که باید بنشینم وصنودق عقب ماشین جلویی را ببینم ترجیح می دهم مطالعه کنم من عاشق سر و کله زدن اول صبح با راننده های تاکسی هستم و عاشق شوخی و ارتباط برقرار کردن با مردم.

 

اهل شب بیداری هستید؟

نه اتفاقا اغلب بر و بچه و دوستان هنرمند می گویند زندگی از شب شروع می شود اما من ساعت ۱۰ و۱۱ که به خانه می رسم پلکهایم سنگین شده اند دیگر شب را برای خوابیدن گذاشته اند و باید خوابید.

 

ایده آل شما در زندگی چیست؟

من همیشه دوست داشته و دارم که در حرفه ام به جایگاهی برسم که مردم روی کارم حساب باز کننند و بنابراین هر تلاشی هم برایش می کنم.

 

چه نقشی را دوست دارید که آن را به شما پیشنهاد دهند؟

سلمان فارسی شخصیت سلمان رو خیلی دوست دارم.

 

اگر قرار باشد فرزاد حسنی تا آخر عمر در یک اتاق زندگی کند و به جز خورد و خوراک تنها ۳چیز داشته باشد ترجیح می دهید آن سه چه باشند؟

کتاب برایم تهییه کنند و یک کرسی و تلویزیون م بدهن دیگر هیچ چیز نمی خواهم و از جایم تکان نمی خورم.

 

رفیق باز هستید؟

رفقایم را خیلی دوست دارم ولی اصولا هر چه با باز ترکیب شود خراب می شود مانند تمبر باز،فیلم باز، فیق بازو..این عشق خارج از تحمل و کنترل است که به دنبالش یک باز هم می آورند من اصولا با رفقایم زندگی می کنم و خیلی هم دوستشان دارم.

 

بهترین تفریحتان چیست؟

کتاب خواندن و تماشای فیلم و حرف زدن با کسی که دلم باز شود.

 

وقتی عصبانی می شوید چه می کنید؟

داد می زنم هر چه را جلوی دستم باد می شکنم حتی هنگام اجرای برنامه هر وقت عصبانی شوم اعلام می کنم آدم باید همیشه احساساتش رو بروز دهد منتهی کنترلش کند البته قبلا مرغ خوری می شکستم الان بشقاب تا به لیوان و نعلبکی و.. برسد !!

 

خواننده مورد علاقه کیست؟

محمدرضاغ شجریان انتخاب اول و آخر من است در موسیقی پاپ هم عصار را دوست دارم.

 

 

 

  • نمایش : ۴۳۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه