بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مسعود شجاعی

  • بیوکده ..
  • سه شنبه ۲۶ دی ۹۶
  • ۱۴:۳۰

ورزشکاران ورزشکاران مرد ایرانی

بیوگرافی مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

مسعود شجاعی (زادهٔ ۹ ژوئن ۱۹۸۴ برابر با ۱۹ خرداد ۱۳۶۳ شمسی، در شیراز) فوتبالیست ایرانی است. وی هم‌اکنون عضو باشگاه لاس پالماس است و سابقه عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را نیز دارد. مسعود شجاعی معمولاً در نقش بازیکن میانی و هافبک راست بازی می‌کند.

نام کامل : مسعود سلیمانی شجاعی آرخلو

زادروز : ۱۹ خرداد ۱۳۶۳

زادگاه : آبادان ، ایران

قد : ۱۸۶ سانتیمتر

شمارهٔ پیراهن : ۱۲

پُست : هافبک

زندگی

مسعود سلیمانی شجاعی آرخلو (زادهٔ ۹ ژوئن ۱۹۸۴ برابر با ۱۹ خرداد ۱۳۶۳ شمسی، در شیراز)فوتبالیست ایرانی است. وی هم‌اکنون عضو باشگاه لاس پالماس است و سابقه عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را نیز دارد. مسعود شجاعی معمولاً در نقش بازیکن میانی و هافبک راست بازی می‌کند. فوتبال حرفه‌ای را در تیم صنعت نفت آبادان شروع کرد، و پس از آن به تیم سایپا انتقال یافت.

اولین بازی ملی او مقابل تیم لائوس در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ بود. او در جام جهانی ۲۰۰۶ در بازی مقابل آنگولا به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد. همچنین از نکات جالب دیگر این است که شجاعی جز محدود بازیکنانی است که دو بار در خاک کره جنوبی دروازه تیم ملّی این کشور را باز کرده است.

مسعود شجاعی در تاریخ ۱۳۸۷/۴/۴ با قراردادی سه ساله به تیم اوساسونا در لیگ اسپانیا پیوست. مبلغ این قرارداد ۹ میلیون یورو اعلام شد امّا زمانی که در اوج بود و همه از او انتظار داشتند به یکی از بهترین لژیونرهای خارجی حاضر در لالیگا تبدیل شود با مصدومیت روبرو شد و این دوره مصدومیت بیش از یک سال از دوران ورزشی او کاست اما این پایان کار نبود .

او به اوساسونا بازگشت ولی این دفعه دیگر مسعود همیشگی نبود و بسیار افت کرده بود و این امر مدیران و مربیان اوساسونا را مجاب کرد تابه دنبال بازیکن خارجی دیگری بروند و نام شجاعی را از لیست خود خط بزنند امّا شجاعی تجربه بسیاری از لژیونرهای ایرانی مانند نکونام ، هاشمیان و مهدوی کیا را که پس از پایان قرارداد خود با تیم های سطح اوّل اروپا به ایران آمدند تکرار نکرد و ترجیح به جای ادامه دوران ورزشی خود در کشورهای عربی یا در لیگ برتر ایران آن را در سطح دو فوتبال اسپانیا ادامه دهد و همچنان لژیونر ایران در اروپابماند . او در شهریور ۱۳۹۲ به باشگاه لاس پالماس پیوست.

دوران ملی

شجاعی با درخشش در تیم سایپا برای اولین به تیم ملی امید ایران دعوت شد. پس از آن برانکو ایوانکوویچ او را به تیم ملی دعوت کرد و شجاعی اولین بار ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ اولین بازی ملی‌اش را در بربر لائوس انجام داد.

پس از آن شجاعی از تیم ملی دور بود تا این که در جریان اردوی تدارکاتی تیم ملی ایران در سوئیس که خود را برای جام جهانی آمادی می‌کرد، شجاعی دوباره به تیم ملی دعوت شد.

با این حال شجاعی در جام‌جهانی تنها در بازی سوم ایران و در شرایطی که محمد نصرتی به دیلی مصدومیت نمی‌توانست به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد.

مسعود شجاعی در زمان مربیگری علی دایی در تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به تیم ملی دعوت شد و چند بازی انجام داد.

مصاحبه

برای شروع از وضعیت خودتان در تیم لاس پالماس بگویید.

شکر خدا در تیم شرایط خوبی دارم. امسال اکثر بازی ها را بازی کردم و بازیکن فیکس تیم بودم و تنها در بازی هایی غیبت داشتم که هم زمان برای تیم ملی بازی کردم. در مجموع از تمام شرایط خودم و تیم راضی هستم.

آیا همین وضعیت را در تیم ملی هم دارید؟

بله تیم ملی هم که همه دیدند نتایج خیره کننده ای داشت و توانستیم با اقتدار به جام جهانی صعود کنیم. امیدوار هستم که در تیم ملی هم عملکرد و بازی خوب داشته باشم تا بتوانم به تیم بهتر و سطح بالاتری بپیوندم. حتی المقدور دوست دارم همچون گذشته به لالیگا برگردم.

چه اتفاقی افتاد که از اوساسونا به یک سطح پائین تر رفتی و بالاس پالماس قرارداد بستی ؟

متاسفانه دچار یک مصدومیت شدم و همزمان نیز قراردادم با اوساسونا به اتمام رسید و در همین اثنا یک قرارداد از یک تیم لالیگایی دیگر داشتم که به دلایلی به توافق نرسیدم و به همین دلیل مجبور شدم روی پیشنهادات دیگر از جمله همین پیشنهاد لاس پالماس فکر کنم و قرارداد بستم که شکر خدا خوب بود.

و همه چیز به خوبی پیش رفت که امیدوار هستم شرایط تا جام جهانی نیز به همین خوبی پیش برود.

برای آینده فوتبالی خودتان په پیش بینی داری؟

خودم فوتبال اسپانیا و بازی در لالیگا را دوست دارم اما اگر لازم شد به غیر از اسپانیا در کشوری دیگر بازی کنم قطعا لیگ برتر انگلیس را انتخاب خواهم کرد

سبک بازی خودت را به کدام لیگ نزدیک ترمی بینی انگلیس یا اسپانیا ؟

فرقی ندارد. سعی می کنم خودم را تطبیق دهم. توی فوتبال حرفه ای نمی شود یک سبک خاص را پیش رفت بلکه فوتبالیست باید خودش را با لیگی که در آن بازی می کند هماهنگ کند البته من در ۶ سالی که در اسپانیا بازی کرده ام

به این لیگ عادت کرده ام و انتخاب اولم اسپانیا خواهد بود. ازآنجایی که سخت است خودم را با یک محیط جدید وفق دهم دوست دارم لالیگا مقصد بعدی ام باشد.

اگر پیشنهاد خوبی از ایران داشته باشی چی؟

نه. این را قبلا هم گفته ام . فعلا تصمیمی برای برگشت به ایران و بازی در لیگ ایران را ندارم و فکر نمی کنم تا روزی که مجبور شوم به لیگ ایران برگردم.

وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

نتایج اخیری که داشته ایم گویای عملکرد خوب تیم است. ما تمرینات خوبی داشته ایم و داریم. مربی ها هم تدارک لازم را اندیشیده اند. سختی هایی داریم ولی سعی می کنیم مشکلات را کم کنیم تا موفق شویم. ما بعد از سال ها دوباره موفق شده ایم تیم اول آسیا باشیم. چیزی که لیاقتش را داریم.

فکر می کنی درترکیب ثابت کارلوس کیروش درجام جهانی باشی؟

هنوز وقت زیادی مونده و من نهایت تلاشم را می کنم.

توی پست خودت چه کسانی را قوی می دانی؟

همه قوی و خوب هستند و رقابت سختی داریم برای حضورثابت در ترکیب تیم ملی

فکر می کنی ایران درجام جهانی چه نتایجی بگیرد؟

اصلا نمی شود پیش بینی کرد. باید ببینیم تا آن زمان شرایط چگونه پیش می رود. واقعا نمی شود گفت کدام تیم آسان تر است و کدام سخت تر. همه چیز به روند آمادگی تیم بستگی دارد.

فکر می کنی شانس صعود داریم؟

خیلی سخت است. صعود واقعا سخت است اما تلاشمان را می کنیم .

کارمقابل آرژانتین که قطعا سخت است. اما فکرمی کنی مقابل نیجریه کارمان سخت تراست یا مقابل بوسنی؟

فکر می کنم مقابل هر دو تیم شانس برابری داشته باشیم . هیچ تیمی آسان نخواهد بود. همه تیم ها در حال آماده شدن هستند و کارمان سخت است.

چرا تیم ملی روند آماده سازی خوبی نداشته؟

متاسفانه خیلی از تیم ها قبول نمی کنند که بیایند و با ایران بازی دوستانه انجام دهند و تیم های درجه یک مبالغ زیادی دریافت می کنند که شاید فدراسیون نتواند آنها را پرداخت کند. اما به هر حال تیم باید تابع نظر فدراسیون باشد. ما باید سعی کنیم با توجه به امکاناتی که داریم کار انجام دهیم و خواهان را آماده کنیم.

ملاک انتخاب تیم برای سال آینده اسم تیم است یا دستمزد؟

من در این سال ها اصلا برای دستمزد بازی نکردم. من عشقم فوتبال است. فوتبال را دوست دارم و پول در درجه دوم اهمیت است. من تیم لاس پالماس را انتخاب کردم چون سبک بارسلونا بازی می کند و مربی تیم عضوی در فنی بارسلونا بوده قبلا

امسال نوروز کجا خواهی بود؟

اسپانیا خواهم بود و مثل قبل در حال تمرین.

بیشتر عیدی می گیری یا عیدی می دی؟

من چند سال گذشته خارج از کشور بودم و دور از خانواده بودم. پس نه عیدی دارم و نه عیدی گرفتم اما وقتی که ایران باشم هم عیدی میدم و هم عیدی می گیرد.

اولین کسی که عید نوروز را بهش تبریک میگی چه کسی خواهد بود؟

خانواده ام. پدرو مادرم.

بهترین مقصد برای یک سفرنوروزی کجا است؟

قطعا شیراز وبعد آبادان. یعنی جاهایی که به آنها تعلق خاطردارم و و برایم حاوی خاطرات شیرین هستند. من این دو شهر را دوست دارم و بخشی از زندگی من را شامل می شوند. البته ایران جای دیدنی زیادی دارد که آدم برای سفر دچار تردید می شود. من در این چند سال نتونستم از زیبایی های کشورم لذت ببرم اما اگر فرصتی شود حتما به شیراز سفر خواهم کرد.

علت تعلق خاطری که به شیراز داری چیست؟

شیراز زادگاه من بوده و در شیراز متولد شدم. تا ۴-۵ سالگی هم در این شهر زیبا زندگی کردم. در منطقه والفجر و چهار راه تحویلی زندگی کرده ام و این شهر را دوست دارم.

از فوتبالیست های شیراز با کدامیک صمیمی تر هستید؟

با علیرضا عباسفرد و ستار زارع چون هم بازی و دوست بودم، کم و بیش در ارتباط هستم و شیراز فوتبالیست های خوب زیادی داره که متاسفانه خیلی از آنها به حق واقعی خود نرسیده اند.

برای مردم شیراز پیام خاصی دارید؟

از همین جا سلام من را به مردم خوب شیراز برسانید. درست است که اکنون ایران نیستم اما خودم را در کنار مردم شیراز حس می کنم. امیدوارم همیشه سبز و سرحال باشند.

عکس مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

بیوگرافی و عکس مسعود شجاعی فوتبالیست

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

عکسهای جدید مسعود شجاعی فوتبالیست ایرانی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

تک عکس مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

عکسهای آتلیه ای مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

عکسهای شخصی از مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

جدیدترین عکسهای مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

عکسهای فوتبالی مسعود شجاعی

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

مشخصات فنی مسعود شجاعی Masoud Shojaei

بیوگرافی مسعود شجاعی - Masoud Shojaei

  • نمایش : ۶۴۶
  • بانو ...
    بانو ... آدرس سایت کاربر
    :)
    بیوکده ..
    :)
    سیّد محمّد جعاوله
    سیّد محمّد جعاوله آدرس سایت کاربر
    خوب بود
    متشکرم.
    بیوکده ..
    خواهش :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه