بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی لوئی بریل

  • بیوکده ..
  • شنبه ۱ ارديبهشت ۹۷
  • ۱۱:۳۰

مخترعان/پزشکان/مهندسان مخترعان/پزشکان/مهندسان خارجی

بیوگرافی لوئی بریل

 

 لوئی بریل, زندگینامه, مخترع خط بریل, تاریخچه خط بریل, همسر لوئی بریل, آرامگاه لوئی بریل, عکس لوئی بریل, شغل لوئی بریل, علت نابینا شدن لوئی بریل, Louis Braille, اختراع خط بریل

 

لوئی بریل (به فرانسوی: Louis Braille)‏ ابداع کننده خط بریل است که به طور گسترده‌ای در دنیا توسط نابینایان برای خواندن و نوشتن استفاده می‌شود.

زادروز : ۴ ژانویه ۱۸۰۹

کپوری، فرانسه

درگذشت : ۶ ژانویه ۱۸۵۲

پاریس، فرانسه

آرامگاه : پانتئون، پاریس

۴۸°۵۰′۴۶″ شمالی ۲°۲۰′۴۵″ شرقیپانتئون، پاریس

محل زندگی : پاریس

ملیت : فرانسوی

پیشه : معلم

دوره : قرن نوزدهم میلادی

مذهب : کاتولیک

همسر : ندارد

فرزندان : ندارد

والدین : سیمون- رنه

 

نابینایی

در کودکی به دلیل فرورفتن درفش زیندوزی به هنگام بازی چشمش آسیب دید. نخست کم بینا و سپس نابینا شد. اما با کمک و راهنمایی یک کشیش محلی آرام آرام به سوی تحصیل سوق داده شد.

 

اختراع خط بریل

در نوجوانی با استفاده از خط ابداعی یک نظامی فرانسوی،و با اصلاح و مناسبسازی آن موفق به ابداع خط بریل گشت. نخست با مخالفت مسؤولین مدرسه نابینایان پاریس روبرو شد اما بعدها با یاری معاون مدرسه خط بریل به طور رسمی به جهان معرفی گردید.

دویچه وله می‌گوید بریل در طول تحصیلات خود به این نتیجه رسید که خواندن و نوشتن به خط عادی برای نابینایان مشکل است. این بود که در تلاشی شبانه‌روزى، توانست در شانزده سالگی خطی اختراع کند که هم اکنون پایه‌ سواد صدها هزار نابینا در سراسر جهان است.

بنابر آمار یونسکو، ۱۲ میلیون انسان در سراسر جهان نابینا هستند که متاسفانه تنها حدود ۵ درصد آنها با خط بریل آشنایی دارند. بیش از ۱۸۰ سال از اختراع خط بریل می‌گذرد، ولی هنوز عده‌ زیادی هستند که خط نابینایان را بین‌المللی تصور مى‌کنند.

آنها در مقایسه با ناشنوایان، که چیزی نظیر یک زبان بین‌المللی دارند، خط نابینایی را هم بین‌المللی مى‌پندارند. بریل خط خود را بر پایه‌ اشکال مختلفی بنا کرده که از ترکیب ۱ تا ۶ نقطه تشکیل مى‌شود.

بدین ترتیب الفبای هر خطی، اعم از لاتین یا عربی یا چینى، با قراردادهای مشخص هر خط، کدگذاری مى‌شود. مثلا ۵ نقطه که ۳ ضلع یک مستطیل را تشکیل میدهند، در خط فارسی صاد و در خط لاتین علامت ”و“ تجاری & را معنی می‌دهد.

دریغا که تا لویی بریل زنده بود، دست‌اندرکاران آموزش نابینایان خط او را معتبر نشمردند و تنها ۳۰ سال پس از مرگ او بود که اختراع بی‌مانندش در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد.

 

بیماری و مرگ

در میانه راه زندگی با بیماری روبرو شد که سل تشخیص داده شد. سر انجام در ۴۳ سالگی، در ۶ ژانویه ۱۸۵۲ میلادی در پاریس درگذشت. پیکرش را در گورستان پانتئون به خاک سپردند. چندی بعد جسدش را به زادگاهش کپوری منتقل کردند.

 

 لوئی بریل, زندگینامه, مخترع خط بریل, تاریخچه خط بریل, همسر لوئی بریل, آرامگاه لوئی بریل, عکس لوئی بریل, شغل لوئی بریل, علت نابینا شدن لوئی بریل, Louis Braille, اختراع خط بریل

  • نمایش : ۷۴۵
  • مسافر قلم
    مسافر قلم آدرس سایت کاربر
    ممنون
    بیوکده ..
    .顔文字 笑う の絵文字
    علیــ ـرضا
    علیــ ـرضا آدرس سایت کاربر
    چقدر مفید ⁦❤️⁩
    بیوکده ..
    مرسی (◕‿◕)
    سیّد محمّد جعاوله
    سیّد محمّد جعاوله آدرس سایت کاربر
    کار خوبی می کنید که بیوگرافی می زارید
    خداقوت
    بیوکده ..
    یله این کارو دوست دارم


    ممنون (◕‿◕)
    نـــای دل
    نـــای دل آدرس سایت کاربر
    خدا قوت..

    افراد مشهور ایرانی رو بیشتر معرفی کنید..

    سپاس..
    بیوکده ..
    تشکر


    اکثریتشون رو گذاشتم 
     چشم از ایرانی ها هم میزارم


    (◕‿◕)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه