بیوکده

بیوکده بزرگترین وبلاگ بیوگرافی و معرفی هنرمندان و بازیگران ایرانی و خارجی - زندگی نامه افراد مشهور

بیوگرافی مارتین پالرمو

  • بیوکده ..
  • جمعه ۳۱ خرداد ۹۸
  • ۱۱:۲۶

ورزشکاران ورزشکاران مرد خارجی

بیوگرافی مارتین پالرمو

 

 

مارتین پالرمو (به اسپانیایی: Martín Palermo)‏ (زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۷۳ در لا پلاتا) فوتبالیست اهل آرژانتین است که هم‌اکنون (۲۰۱۰) برای تیم آرژانتینی بوکا جونیورز و تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند.

زادروز : ۷ نوامبر ۱۹۷۳

زادگاه : لا پلاتا، آرژانتین

قد : ۱٫۸۹ متر

باشگاه کنونی : بوکا جونیورز

شمارهٔ پیراهن : ۹

پُست : مهاجم

 

زندگی

پالرمو که به لوکو (دیوانه) و تیتان معروف است، در استودیانتس، ویارئال، رئال بتیس و آلاوس هم بازی کرده‌است.

پالرمو در سال ۱۹۹۸ فوتبالیست سال آمریکای جنوبی شد و تاکنون در دسته برتر فوتبال آرژانتین ۲۱۳ گل زده‌است که او را هشتمین گلزن برتر تاریخ این لیگ می‌سازد.

پالرمو با از دست دادن ۳ پنالتی در بازی تیم ملی آرژانتین مقابل کلمبیا در کوپا آمریکا ۱۹۹۹ نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده‌است. در آن بازی که ۰-۳ به سود کلمبیا به پایان رسید، پنالتی اول پالرمو به دیرک دروازه برخورد کرد، پنالتی دوم به اوت رفت و پنالتی سوم را دروازه‌بان گرفت. پس از آن بازی به‌نظر می‌رسید دوران بازی ملی به پایان رسیده،ولی در سال ۲۰۱۰ پس از ۱۰ سال دیگو مارادونا در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ او را به تیم ملی دعوت کرد. مارادونا گل دقیقه ۹۳ پالرمو به پرو در این مسابقات را که به پیروزی ۱-۲ آرژانتین منجر شد، «معجزه دیگری از سنت پالرمو» توصیف کرد. او در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و در اولین حضور خود در جام جهانی و در اولین بازی خود با به ثمر ساندن یک گل در بازی با یونان در دقیقه ۸۹ در حالی‌که به عنوان بازیکنتعویضی وارد زمین شده بود، مسن‌ترین آرژانتینی شد که در جام جهانی گلزنی کرده‌است. موقعیتی که پیش از آن در اختیار مارادونا سرمربی تیم بود.

 

 

  • نمایش : ۲۹۸۵
  • معلمی از جنس اینده
    معلمی از جنس اینده آدرس سایت کاربر
    خیلی خوب بود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی
    بیوکده,بیوگرافی,زندگینامه ,biography ,بیوگرافی بازیگران ایرانی ,بیوگرافی بازیگران خارجی ,بیوگرافی مشاهیر ,زندگینامه بازیگران ,بیوگرافی کارگردانان ,بیوگرافی دانشمندان ,زندگینامه شهیدان ,زندگینامه نویسندگان ,زندگینامه نقاشان ,زندگینامه ورزشکاران ,سایت بیوگرافی ,مجله بیوگرافی ,بیوگرافی بازیگران ,بیوگرافی بازیگران مرد ,بیوگرافی بازیگران زن ,بیوگرافی شعرا ,بیوگرافی نویسندگان ,بیوگرافی ورزشکاران ,اخبار افراد مشهور ,زندگینامه ورزشکاران' ,زندگینامه مشاهیر ,Biography ,سایت بیوکده
    موضوعات
    نویسندگان
    پیوندهای روزانه